צבא סין אוסר הכנסת רכבי טסלה למתקנים צבאיים
סין מגבילה את השימוש ברכבי TESLA INC בצל סוגיות של בטחון לאומי. לפי הדיווח בבלומברג, הצבא הסיני אסר על רכבי המותג של היזם אילון מאסק להכנס למתקנים צבאיים במדינה עקב חשש ממידע שיאסף על ידי המצלמות המותקנות בהם, כך לפי מקורות שקיבלו לידם את הצו שהוצא. ההוראה מתירה לבעלי רכבי טסלה המשרתים בצבא סין לחנות את רכביהם מחוץ למתקנים הצבאיים.
במקביל, בוול סטריט ג׳ורנל מדווחים כי מעבר לאנשי צבא המגיעים למתקנים צבאיים, למעשה הממשל הסיני מבקש לצמצם את השימוש ברכבי טסלה בכלל בקרב משרתים בצבא, חברות ממשלתיות הפועלות בתחומים רגישים וכן סוכנויות ממשלתיות חיוניות, וזאת כאמור עקב החשש מדלף של מידע בטחוני סודי.
ברכבי טסלה מותקנות אם כן מספר מצלמות המסייעות לנהגים לחנות ולראות את סביבת הרכב, וכמו כן מיועדות ליישומי רכב אוטונומי שמקדמים בחברה. בדגמי טסלה 3 וטסלה Y מותקנת גם מצלמה במראה האחורית, אשר כבויה כברירת מחדל.
מאסק מצדו התייחס ב-2019 לאותה מצלה הנמצאת בפנים הרכב וצייץ בטוויטר ב-2019 כי ״היא שם בשביל מתי שנתחיל להתחרות באובר ובליפט ואנשים יאפשרו לרכב שלהם לעשות בשבילם כסף, כחלק ממיזם הצי האוטונומי של טסלה״.
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוונה היא כשהרכבים יהיו אוטונומיים באופן מלא, במקום שנהג יבצע שליחויות בעצמו או יסיע נוסעים בתמורה לתשלום, הוא יוכל לשלוח את הרכב לבצע משימות לבדו, בעודו נשאר בבית - ובמקום שסתם יישב בחניה. ״כך, במקרה שמישהו ׳דופק׳ לך את הרכב, תוכל לראות את זה בוידאו״. מאסק דיבר לא פעם על הערך בדאטה המצולמת שאוספים רכבי טסלה, שעשויים לשמש את יישומי רכב אוטונומי, כפי שצוין ובהתאם לדוגמה לעיל עליה הסביר היזם בטוויטר.
שוק הרכב האוטונומי כולו נסמך על איסוף של נתונים כדי לקלוט את סביבת הרכב ולהמנע מתאונות וכד׳. לצד השימוש במצלמות ״רגילות״, קיים גם שימוש במצלמות תרמיות ( פורסייט -2.05% ), ברדארים (ארבה) ובליידארים (LiDar, רדארים מבוססי קרן לייזר - כמו אלה של אינוויז הישראלית, AEVA, לומינאר ועוד). מלבד הסיוע לנהג, לנתונים הנאספים על ידי כלים אלה יש גם ערך כלכלי כפי שרמז מאסק. למשל, בחברת אוטונומו הישראלית שתונפק דרך ספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, פיתחו זירת מסחר אליה מגיעים נתונים שכאלה מחברות הרכב, ואלה נמכרים לחברות ביטוח בין היתר.
ובחזרה לסין ולטסלה, בהמשך הפרסום של הוול סטריט ג׳ורנל צויין כי הצעד של ממשלת סין אינו מגיע בחלל ריק, כי אם בתום בדיקה בטחונית של רכבי טסלה, כך לפי מקורבים לסוגייה. גורמים רשמיים מטעם המעצמה מצאו כי החיישנים של טסלה יכולים לשמור תיעוד ויזואלי של סביבת הרכב.
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
כמובן שאותם אנשי צבא ועובדי תעשיות בטחוניות בסין אינם הלקוחות היחידים של טסלה במדינה. למותג הרכב החשמלי שוק גם מלבדם, וטסלה אף מחזיקה במפעל ייצור בסין, אותו הקימה ב-2019 בהשקעה של כ-2 מיליארד דולר.
- 7.נחמד אחד 30/05/2021 20:08הגב לתגובה זומתי יפול האסימון של אנשי הסייבר
- 6.חכם ביום 30/05/2021 19:42הגב לתגובה זוישראל נרדמת בעמידה....סייבר זה העתיד
- 5.
- מעניין מתי יפול האסימון אצלנו בארץ... (ל"ת)חכם ביום 30/05/2021 20:26הגב לתגובה זו
- 4.טכנולוג 20/03/2021 21:45הגב לתגובה זולצד השימוש במצלמות ״רגילות״, קיים גם שימוש במצלמות תרמיות ( פורסייט +3.82% ), ברדארים (ארבה) ובליידארים (LiDar, רדארים מבוססי קרן לייזר - כמו אלה של אינוויז הישראלית, AEVA, לומינאר ועוד).????????????????????? מיליון חברות משתמשות בטכנולוגיות האלה... מה הטעם להזכיר כמה חברות קיקיוניות מישראל????????????????? כתב על סמים
- 3.BAAS (ל"ת)רק NIO 19/03/2021 20:40הגב לתגובה זו
- 2.שגיא 19/03/2021 19:14הגב לתגובה זועכשיו nio , תהיה המכונית הנמכרת ביותר...
- 1.SIV 19/03/2021 17:43הגב לתגובה זוזאת אומרת, לא טסלה ולא שום חברת יצור רכבים חשמליים אחר לא יתפוס באופן מלא את השוק. תמיד יהיה צורך בשוק כלי רכב עם מנועים לא חשמליים!!

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.