
קרן סל שמשקיעה במניות BUZZ - תשואת עבר טובה, העתיד בסימן שאלה
קרן סל חדשה תושק בבורסה בניו יורק בחמישי הקרוב. הקרן עוקבת אחרי 75 מניות שזכו לכמות האזכורים הגדולה ביותר בחודש האחרון. כל החברות בעלות שווי של מעל 5 מיליארד דולר. חברת ההשקעות VanEck תשיק את המדד Vectors Social Sentiment ביום חמישי הקרוב (4.3.2021) לציבור הרחב אשר קיים החל משנת 2016 ומנוהל באופן אקטיבי על-ידי החברה. כשבוחנים את התשואה לאחור אז רואים תשואה עודפת, אבל כמובן שיש ל-BUZZ גם אפקט הפוך - אחרי עליות מגיעות גם ירידות. אז צריך להיזהר. ההשקה נהנית מדחיפתו של דייב פורטנוי, יזם ואושית רשת אמריקאית, שהפך למעורב בשוק המניות האמריקאי בעזרת הרשתות החברתיות, בהן הביע את דעתו והפך לסוג של גורו בתחום ההשקעות. הוא מעלה סרטונים המתעדים את המסחר שלו לצד פוסטים חדים שמבטאים את דעתו על נושאים רבים ומגוונים. הרעיון ל ETF נולד כבר לפני מספר שנים, כאשר אחד ממכריו של פורטנוי פנה אליו והציע לו לכתוב אלגוריתם שינטר איזכורים של חברות ברשתות החברתיות ויבצע רכישות ומכירות על פי כמות האיזכורים ותוכנם. האלגורתים מנתח את הרשתות ורוכש את 75 המניות בעלות כמות האזכורים החיובית הגדולה ביותר ושווי השוק שלהן הוא מעל 5 מיליארד דולר. החל מיום חמישי יוכל הציבור להשקיע בקרן הסל הזו ולהינות מניהול אקטיבי ותחלופה חודשית של המניות המרכיבות אותו בהתאם לאלגוריתם המבוסס של בינה מלאכותית. בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה וכניסתן של השקעות בבורסה אל תוך המיינסטרים, הבין פורטנוי את הפוטנציאל הענק שהאלגוריתם הזה מכיל. כדי למצוא הוכחת התכנות לאסטרטגיית המסחר הזו לא צריך ללכת רחוק, מספיק להזכר בטירוף שאחז סביב מניית GAMESTOP (GME) שקפצה ממחיר של 18 דולר בתחילת חודש ינואר אל שיא של 483 בסופו בעקבות הרצתה ברשתות החברתיות. האלגוריתם סורק את הפלטפורמות המוכרות יותר והמוכרות פחות ובינהן פייסבוק טוויטר ורדיט ומציג תוצאות מרשימות: בשנת 2020 הכה המדד את השוק וייצר תשואה עודפת של 42% מעל תשואת ה S&P ומתחילת השנה יצר תשואה של 17%. מי הן המניות המרכיבות את המדד? ניתן למצוא במדד מניות טכנולוגיה כמו: Tesala (TSLA) 2.75%, Facebook (FB) 3%, Twitter (TWTR) 3.52% ADVANCED MICRO DEVICES (AMD) 2.88% לצד מניות מסורתיות כמו הבנקים וחברות האנרגיה JPMORGAN CHASE & CO (JPM) 1.12%, GOLDMAN SACGS GROUP (GS) 0.94% BANK OF AMERICA (BAC) 0.8% EXXON MOBIL CROP (XOM) 1.06% ניתן לראות כאן את הרשימת האחזקות המלאה איך מחושב מחיר המדד? בתחילתו של כל יום עסקים נלקחים המחירים העדכניים ביותר ומחושבים באופן יחסי לחלק של אותן חברות במדד. במהלך המסחר מחושב מחיר המדד כל 15 שניות בהתאם לשינויים במניות המחזיקות אותו. כל כמה זמן מתחלפות המניות במדד? המניות מעודכנות אחת לחודש, ביום חמישי השלישי באותו החודש. הרכב המדד נקבע חמישה ימים לפני "יום ההתאמה" והזמן הזה משמש לביצוע שינויים הכרחיים בתוצאות שהעלה האלגוריתם. ההכרזה על השקת המדד בבורסה של ניו יורק המדד משלב בין השקעות חדשניות לבינה מלאכותית וצפוי להמשיך ולהכות את השוק מאחר והרכבו מסתמך על סנטימנט המשקיעים. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.אשמח לדעת מה מספר הנייר והסימבול שלו? (ל"ת)דניאל 04/03/2021 13:56הגב לתגובה זו

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח
AMD Advanced Micro Devices -7% פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6
מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.
לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.
מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.
החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.
- הכנסות גילת הסתכמו ב-105 מ' דולר, 17 סנט רווח למניה - מעל הציפיות
- טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים
(מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.

פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%
חברת התשלומים הדיגיטליים הציגה רווח נקי של 19 מיליון דולר, היקף עסקאות של 21 מיליארד דולר והגדילה את תוכנית רכישת המניות העצמית ל-300 מיליון דולר על רקע ביצועים חזקים ברוב האזורים
חברת התשלומים הדיגיטליים פיוניר Payoneer Global 14.23% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, עם הכנסות של 261 מיליון דולר המהוות גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הגידול נבע מצמיחה בקרב לקוחות עסקים קטנים ובינוניים, אך קוזז חלקית על ידי ירידה של 11% בהכנסות מריבית עקב שיעורי הריבית הנמוכים, למרות הצמיחה של 17% בכספי הלקוחות.
אזור אסיה-פסיפיק הגיע להכנסות של 54 מיליון דולר עם עלייה של 19%, ואמריקה הלטינית רשמה הכנסות של 29 מיליון דולר עם גידול של 18%. באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ההכנסות עמדו על 67 מיליון דולר עם עלייה של 7%. סין היוותה את השוק הגדול ביותר של החברה עם הכנסות של 86 מיליון דולר, גידול של 2% לעומת השנה הקודמת. צפון אמריקה תרמה 25 מיליון דולר להכנסות הכוללות עם גידול של 8%. התפלגות ההכנסות משקפת את הפריסה הגיאוגרפית הרחבה של פעילות החברה ואת ביסוסה בשווקים מגוונים.
כמעט 2 מיליון לקוחות פעילים
מבחינת רווחיות, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 19 מיליון דולר. היקף העסקאות הכולל שביצעה החברה הגיע ל-21 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת השנה הקודמת. שירותי Checkout (לשעבר שירותי סוחרים) הציגו צמיחה של 83% והגיעו להיקף של 218 מיליון דולר, בעוד פעילות B2B גדלה ב-19% והגיעה ל-2.9 מיליארד דולר. תשלומים לחברות גדולות הציגו צמיחה של 15% עם היקף של 5.4 מיליארד דולר.
בסיס הלקוחות של החברה הגיע לכמעט 2 מיליון לקוחות פעילים נכון ל-30 ביוני 2025. מתוכם, 559,000 מוגדרים כלקוחות בפרופיל האידיאלי - אלו שמבצעים בממוצע מעל 500 דולר לחודש. מספר לקוחות הפרופיל האידיאלי גדל ב-2% משנה לשנה, כאשר הלקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר (מעל 10,000 דולר לחודש) רשמו צמיחה של 10%. ההכנסה הממוצעת ללקוח ללא הכנסות מריבית צמחה ב-21% משנה לשנה, והיווה את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה מעל 20% במדד זה. הצמיחה נבעה מהתחזקות בקרב לקוחות בעלי הערך הגבוה, צמיחה בתחומים עם שיעור הכנסה גבוה יותר כגון B2B, Checkout וכרטיסים, ומיוזמות תמחור שונות שיישמה החברה.
- התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס
- אג"ח קונצרני: למה המרווחים יעלו ואיך לבחור אג"ח טובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כספי הלקוחות שהופקדו אצל פיוניר הגיעו לכ-7.0 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני - עלייה של 17% משנה לשנה. כמו כן, ההוצאות בכרטיסי פיוניר הגיעו לשיא של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 25% משנה לשנה כתוצאה מעלייה בשימוש פר לקוח ומהרחבת השימוש במוצרי החברה השונים.