אפל לקראת הדוח
צילום: Pixabay

אפל מנפצת את צפי האנליסטים עם שיא הכנסות ברבעון

ההכנסות הסתכמו בכ-111.44 מעל הצפי בכ-8% :הרווח המתואם הסתכם ב-1.68 דולר למניה לעומת צפיה של 1.42 דולר למניה: כל מגזרי הפעילות של החברה צמחו במעל 10%: ״תוצאות אלו עזרו לנו לייצר תזרים מזומנים חזק של כ-38.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון, כמו כן החזרנו לבעלי המניות מעל ל-30 מיליארד דולר״: המניה ירדה במהלך המסחר בכ-0.8% וכעת נסחרת ללא שינוי
אור צרפתי | (1)
נושאים בכתבה אפל וול סטריט

ענקית הטכנולוגיה לא מאכזבת, אפל APPLE (סימול:AAPL) מדווחת על תוצאות שיא לרבעון הראשון לשנת 2021 הפיסקלית. ההכנסות הסתכמו בכ-111.44 מיליארד דולר, צמיחה של כ-21.4% לעומת כ-91.82 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי אנליסטים של 103.12 מיליארד דולר. זהו הדו״ח הראשון של אפל המשקף את השקת סדרת אייפון 12.

ההכנסות מאייפון הסתכמו בכ-65.6 מיליארד דולר, הרבה מעל צפי אנליסטים של 60.33 מיליארד דולר, וצמיחה של כ-17% בהשוואה לכ-56 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות משירותים הסכתמו בכ-15.76 מיליארד דולר לעומת  14.89 מיליארד צפויים וצמיחה של כ-24%. מכירות המקבוק עקפו את הצפי במעט והסתכמו בכ-8.68 מיליארד דולר, צמיחה של כ-21 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אפל צפויה להשיק את סדרת המקבוק אייר החדשים עם שבבי M1 בייצור עצמי, מה שצפוי לחזק את המכירות בקטגוריה. מכירות האייפד צמחו בכ-21% לכ-8.4 מיליארד, מכירות האקססוריז ומוצרים לבית טיפסו בכ-30% לכ-12.97 מיליארד דולר. 

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי של כ-28.76 מיליארד דולר, צמיחה של  כ-30% לעומת 22.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.הרווח המתואם הסתכם ב-1.68 דולר למניה, צמיחה של כ-34% ומעל צפי של 1.41 דולר למניה. 

״הרבעון הזה לא היה אפשרי ללא העבודה הבלתי יאומנת של אחד מחברי הצוות של אפל ברחבי העולם״ אמר טים קום, מנכ״ל החברה. ״אנו שמחים על התגובות מן הלקוחות , וההתלהבות סביב קו המוצרים החדש לאחר השקה בתקופת חגים היסטורית. אנחנו חלק מהסביבה, ומתמקדים באיך לבנות קהילות חזקות ושוויוניות, כמו יוזמות נגד גזענות ותרומה שנתית של כ-350 מיליארד דולר לארה״ב״ הוסיף. 

״הביצועים במהלך הרבעון האחרון הונעו על ידי צמיחה דו ספרתית בכל קטגוריית מוצרים. שברנו את שיא כל הזמנים בהכנסות, ואת שיא כל הזמנים במספר המשתמשים הפעילים. תוצאות אלו עזרו לנו לייצר תזרים מזומנים חזק של כ-38.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון. כמו כן החזרנו לבעלי המניות מעל ל-30 מיליארד דולר, כאשר אנחנו שומרים על מאזן חיובי״ אמר סמנכ״ל הככספים. 

הרחבה בהמשך...

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מפלצת תרתי משמע (ל"ת)
    משה 28/01/2021 02:39
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.