"תורידו את הכובע בפני פייזר על מציאת חיסון, אבל תמכרו את המניה"
על המין האנושי להוריד את הכובע בפני פייזר על מציאת חיסון לנגיף הקורונה במהירות שיא, אך בד בבד עליו גם למכור את מנייתה. כך עולה מסקירתו של אנליסט RBC קפיטל רנדל סטאניקי.
סטאניקי מציין כי "הישגה של פייזר להציג חיסון בתוך מספר חודשים, ובניגוד למתחרותיה, עשתה זאת תוך סירוב למימון פדרלי הוא לא פחות ממדהים". סטאניקי מוסיף כי "מחיר מניית פייזר הגיע לאחרונה למחיר של 38.7 דולר, מדובר בעלייה של 49% מאז השפל במרץ, כאשר הרווחים מהחיסון כבר מהוונים במחיר המניה".
האנליסט הוריד את מחיר היעד של המניה לכדי 42 דולר, לעומת מחיר קודם של 43 ומדרגת אותה בתשואת שוק. על פי מערכות ריכוז המלצות אנליסטים, מחיר היעד הממוצע של פייזר עומד היום על 41.7 דולר, מרחק של 7.7% ממחירה הנסחר.
אתמול, מניית פייזר ירדה ב-1.7% ומניית שותפתה לניסוי ירדה ב-5.5% ל-105.1 דולר. גם מחיר מניית מודרנה צנח השבוע ב-14% מ-160 דולר ל-137 דולר.
בשבועות אלו מתחיל ניסוי החיסון הגדול בארה"ב. אך כפי שקורה לעיתים קרובות בשוק ההון, כאשר תוכנית חיובית יוצאת מן הכוח אל הפועל, המנייה דווקא יורדת. המחיר האחרון של פייזר צופה באופן כמעט מוחלט שהחברה תמכור את מרבית 1.3 מיליארד החיסונים שהיא מתכוונת לייצר בשנת 2021.
- פייזר קונה את Metsera ב-10 מיליארד דולר; איך העסקה תשפיע על הדוחות ועל הצמיחה?
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המודל הפיננסי של סטאניקי צופה כי פייזר (סימול: PFE) וביונדטק (סימול: BNTX) ימכרו קצת יותר ממיליארד מנות ב-2021, במחיר של 19.50 דולר למנה. שיעור של 45% מהמכירות יעשו בארה"ב. ההכנסות הגלובליות מהחיסון יסתכמו ב-20 מיליארד דולר ואלו יהוו 45% מסך ההכנסות העולמיות. בשורה התחתונה, הרווח אמור להסתכם ב-3.5 דולר למניה, לעומת 2.9 דולר למניה ב-2019.
השוק אינו צופה כי יקומו מתחרים לפייזר ואת התחרותיות ממודרנה שצפויה גם היא לקבל אישור אמריקני לחיסון עוד השבוע. השקפת האנליסטים המוזכרים תואמים את דבריו של דב אופיר, אסטרטג השווקים הגלובליים של בנק הפועלים בראיון לביזפורטל.
- 11.מנשה 18/12/2020 12:03הגב לתגובה זויכולים למכור את החיסון לעוד 20 שנה לפחות וכל שנתיים יתחסנו מחדש אולי
- 10.אנשים חיים בסרט שהכל עובד פיקס וכבר עברו 5 שנים (ל"ת)ממי 18/12/2020 11:11הגב לתגובה זו
- 9.מודרני 18/12/2020 00:25הגב לתגובה זושמתם לב שלא דיברו על מודרנה?לדעתי המכירות של מודרנה תהיינה יותר טובות כיהאיחסון של התרופה פחות מסובך(מינוס 20 ולאט מינוס 70 כמו פריזר)וזה ניתן לאיחסון בכל מקרר ביתי..הביקוש העולמי לחיסון קשיח יקנו אותו בל מחיר..בקיצור השתכנעתי- מודרנה
- 8.קנו זהב זה החיסון הכי טוב (ל"ת)ח 17/12/2020 22:38הגב לתגובה זו
- 7.עידן 17/12/2020 20:49הגב לתגובה זונוספים יגיע. טכנולוגיה חדשה.... החברות האלה יכניסו עשרות מיליארדים בשנה. כל שנה.
- 6.למה מחכים 17/12/2020 19:54הגב לתגובה זויוענק פרס בראשית לקרידו לאלברטינו לאלתר!
- 5.עוזיאל 17/12/2020 19:32הגב לתגובה זומודרנה לא חוששת מאיבוד חומר בגלל טמפ
- 4.תודה עכשיו אקנה (ל"ת)חיים 17/12/2020 19:10הגב לתגובה זו
- 3.גג 17/12/2020 18:44הגב לתגובה זובצנרת היא נותנת דיוידנד יפה מה השטויות האלה
- 2.פייזון 17/12/2020 16:38הגב לתגובה זולא סתם פייזר הראשונים, ומליוני חיסונים בדרך לפה... ביבי יספר שזה בגללו, אבל בתכלס הלוגיסטיקה של פייזר היא פשוט יוצאת דופן... בסוף עם כל הכבוד למודרנה, אין שוק בלי סחורה, והיכולת של פייזר למכור תפוחים בשיא היא מרשימה מאוד וזה גם יבוא ליידי ביטוי במניה
- פייזר 18/12/2020 00:33הגב לתגובה זומשבוע לפני האישור של הFDA עד עכשיו היא רק ירדה.
- 1.אנונימי 17/12/2020 16:20הגב לתגובה זולפי עיתונות זרה פייזר חוייבה לדווח כי ישנם מספר אנשים באנגליה ובארהב שקיבלו חיסון ופיתחו תגובה אלרגית חמורה עד כדי שוק אניפלקטי. אנשים אלו ללא עבר של אלרגיה כלשהי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
