וול סטריט: מגמה מעורבת בסיום המסחר; הדאו התבסס מעל 30,000 הנק'
המסחר בוול סטריט התנהל ברוב שעות המסחר בירידות שערים שהתמתנו לקראת סיום.
המדדים המרכזיים:
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- טרם החל המסחר הרציף
- חבר הפד מירן מזהיר: הריבית גבוהה מדי ועלולה להוביל לעלייה באבטלה
- שיא של 4 שנים בבקשות החוזרות לדמי אבטלה בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו: מנהיג הרוב בסנאט מיטש מקונל כבר הודיע כי לא יתמוך ביוזמה ה"חוצה מפלגות" שמבקשת לקבוע תג מחיר של 908 מיליארד דולר. זאת בניגוד להתבטאות מוקדמת יותר של יו"ר הבית ננסי פלוסי שאמרה כי המשא ומתן בין המפלגות נושא "התקדמות גדולה".
עד כמה ה-main street צריך את תוכנית הסיוע? מדד תביעות התעסוקה בארה"ב עלה ל-853 אלף תביעות. הכמות הגבוהה ביותר מאז השבוע הראשון בספטמבר בעיקר בשל השפעות הסגרים במדינות שונות בארה"ב.
אתמול, הוועדה המייעצת של ה-FDA האמריקני העניקה אור ירוק לארגון המזון והתרופות לאמץ את החיסונים של חברת פייזר, החיסון בו עושים שימוש בבריטניה בימים אלו. מדובר באישור שעשוי לשנות את פני המערכה, כאשר בימים אלו מספר המתים בארה"ב ממחלת הקורונה שובר שיאים עם יותר מ-3,000 מדי יום. עם האישור הסופי של ה-FDA, שצפוי להתרחש בימים הקרובים, משלוח של 6.4 מיליון מנות יישלחו לארה"ב.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בין תוכניות סיוע שעל השולחן (או שלא) התפרסמו היום התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב שהצביעו על הידרדרות נוספת של שוק העבודה האמריקאי. עוד בגזרת החדשות הרעות: בניו יורק יסגרו השבוע את חללי המסעדות כדי להתמודד עם משבר הקורונה. כאן המקום לציין שאנחנו מתקרבים לחג המולד, תקופה חזקה מאוד למסעדות וענף הפנאי בעולם הנוצרי.
את המגמה השלילית בניו יורק הובילו חברות התעופה לאחר שדויטשה בנק הוריד היום את ההמלצה שלו לחברות בענף. בדויטשה בנק טוענים שלמרות שפעילות חברות התעופה תחווה בום מיד עם החזרה לשגרה הרי שמניות החברות הללו מתמחרות כבר את תוצאות 2022 ואף 2023 שאמורות להיות תוצאות טובות.
מניית דיסני (DIS) WALT DISNEY זינקה 14% לאחר שדיווחה כי לשירות הסטרימינג שלה, דיסני+, יש כבר 86.8 מיליון משתמשים. על פי ההערכות ההחברה היקף המשתמשים עשוי לגדול ל-260 מיליון עד 2024. מדובר בתחום צומח וחשוב לדיסני, אם כ שוק צפוף (הרחבה על כל השחקניות ומיצובן בענף)
מניות פייזר (PFE) PFIZER ירדה בשיעור של כמעט 2% בטרום מסחר בעקבות התפתחויות אלו אולם עברו לירידות של כ-2% לאחר פתיחת המסחר. כמו כן החברה הודיעה כי היא מגדילה את הדיבידנד לבעלי המניות ל-39 סנט למניה (תשואת הדיבידנד של החברה היום היא 3.6%).
מניות במרכז: ABNB - מניית החברה זכתה אתמול לקבלת פנים חמה מאוד מהמשקיעים בוול סטריט כאשר המניה זינקה בכ-113% ביום הנפקתה הראשון. המנייה עולה בשיעור של 2.5% כעת. שווי השוק של חברת התיירות עומד על 86 מיליארד דולר.
קוואלקום (QCOM) – ענקית הטכנולוגיה אפל החלה לייצר בעצמה מודמים סלולריים כדי שאלו ישמשו אותה בדגמים עתידיים. החלטה שכזו תנשל את קואלקום מאחד מהלקוחות העיקריים שלה.
קוסטקו (COST) - על רקע הקורונה, הרשת הציגה רווחים גבוהים מהתחזיות בשווי של 2.29 דולר למניה. החברה הצליחה לנפץ גם את תחזיות ההכנסה עם עלייה של כ-15% במכירות באותן חנויות לעומת שנה שעברה.
מניות ישראליות: סולאראדג' סולאראדג' עלתה במחזור גבוה ושוויה כבר מסתכם ב-15 מיליארד דולר. החברה עשויה להיכנס בקרוב למדדים המובילים בוול סטריט (S&P), וזה עשוי לדחוף למניה ביקושים מקרנות עוקבות מדדים.
מניית VBL וסקולר זינקה אולי כי מנהלים בחברה קנו מניות בשוק. מבחינת מצבה המחקרי של החברה נראה שאין משהו חדש בימים האחרונים, אם כי בחודשים האחרונים חלה התקדמות. החברה שמנסה לפתח פתרונות לסוגים שונים של סרטן. לפני מספר חודשים הודיעה על הצלחה של אנליזת הביניים המתוכננת השנייה בניסוי הפיבוטלי של VB-111 בסרטן השחלות – האנליזה בחנה את נתוני השרידות הכוללת (OS), היעד העיקרי של ניסוי ה OVAL. בהתאם לנתונים, הועדה המליצה כי ניסוי ה- OVAL ימשיך ללא צורך בשינוי כלשהו. מנכ"ל VBL פרופ' דרור חרץ ציין אז: "אנו מרוצים מאד מהמלצת הועדה להמשיך את הניסוי ללא שינוי. זוהי האנליזה השנייה שהוכתרה בהצלחה בניסוי פיבוטלי זה, והתוצאה חשובה מאד כי האנליזה בחנה את נתוני השרידות הכוללת בקבוצה המטופלת ב-VB-111 לעומת קבוצת הביקורת, שזהו היעד המרכזי של מחקר ה OVAL לרישום של VB-111 לסרטן השחלות. אנו רואים כי קצב הגיוס של החולות למחקר הינו מצויין למרות מגפת הקורונה. גם שיעור התגובה לא השתנה ונותר גבוה ביותר - מעל 50% בקרב החולות בניסוי, עובדה שהינה מעודדת מאד. המלצה חיובית זו מצטרפת לתוצאות מהאנליזה הראשונה שהדגימה שיעור תגובה מרשים מאד, ולתוצאות המצויינות שלנו מניסוי פאזה 2. יש לנו בטחון רב במחקר זה ואנו שמחים מאד לקדם את VB-111 כטיפול פוטנציאלי לחולות בסרטן השחלות".
- 1.יאהווווווווו 12/12/2020 14:27הגב לתגובה זומה תגידו על זה. 3 ימים פותח מינוס 1 וסוגר חיובי או בירידה מינורית. 3 חודשים מדדי ארהב שוברים שיאים ותיקון איין. כל הנפקה מתחילה ב100% רווח ביום הראשון. תנסו להיכנס להנפקה לישראל 15% מינוס כבר ביום הראשון. בורסת זבל ישראלית. מזל שהבנתי את זה בזמן ושמתי את כספי במודקנה ואמריקן איירליינס. מאחר שאני עדיין בפנים וכדי לא לעשות עיין הרע לא אציין כמה תשואה כבר עשיתי
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
