אלון מאסק
אלון מאסק

טסלה מנצלת את הראלי: תנפיק מניות בהיקף כספי של 5 מיליארד דולר

מניית טסלה נסחרת בשיא של כל הזמנים ולאחר ראלי של כ-700% מתחילת השנה החברה מעוניינת לגייס לא פחות מ-5 מיליארד דולר שהם קצת פחות מ-1% משווי השוק שלה
ניצן כהן | (8)
נושאים בכתבה הנפקה טסלה

אלון מאסק רוצה לנצל את המומנטום בשווקים ואת הראלי בו נמצאת מניית TESLA INC ומתכוון להוציא את החברה להנפקה של 5 מיליארד דולר שמהווים קצת פחות מ-1% משווי השוק של החברה. מניית טסלה זינקה מאז תחילת השנה בכ-700%, נתון שזועק "הנפקת מניות".

סמנכ"ל הכספים של טסלה אמר היום כי החברה נמצאת לפני שנתיים בהם היא תיאלץ להשקיע השקעה הונית של 2-2.5 מיליארד דולר במעבר של המפעל המרכזי של החברה לטקסס ובבניית מפעל משמעותי בברלין.

מאסק אמר שהוא מעוניין להוציא את הכסף על הגדלת יכולת הייצור של החברה ולא לבזבז את הכסף. "אנחנו רוצים להשקיע את הכסף ולא רק לבזבז אותו" אמר מאסק.

בתגובה ראשונה לתכונית של טסלה אמרו הערב באופנהיימר כי התחזיות של החברה הן ביחס למכירות והרווחים והן ביחס לתוכניות ההשקעה תומכות ביעדים שוול סטריט מייחסת לחברה.

מניית טסלה נסחרת במחיר של כ-645 דולר למניה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון פוצלה המניה ביחס של 5:1 מה שאמור להגדיל את הסחירות בה ולאפשר לדור החדש שנכנס בתקופה האחרונה לשווקים הפיננסים לסחור במניה. 

בוול סטריט מייחסים את העליות החדות במניית טסלה בשנה האחרונה, בין היתר, למילניאלס שנכנסו השנה לסגר, גילו את השווקים הפיננסים והחלו להשקיע דרך פלטפורמות כמו רובינהוד, בחברות שהם מכירים ומאמינים בהן כמו טסלה, אפל, אמזון וכד'. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שמוליק 09/12/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    הכי טוב לדלל טיפשים - הם ישמחו ויגידו שזה גשם
  • חיים 09/12/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    רוצי שמוליק
  • 3.
    מה המשמעות למחזיקי מניות? (ל"ת)
    רון 09/12/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
  • בורסה 09/12/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    אבל טסלה כבר עשו את זה כמה פעמים, ומנייה חוזרת לעלות כל פעם מחדש
  • 2.
    יש מכוניות שלהם שנמכרות בכל העולם או שהכל בועה על 09/12/2020 07:41
    הגב לתגובה זו
    יש מכוניות שלהם שנמכרות בכל העולם או שהכל בועה על סמך ציפיות שתקרוס בצורה כואבת מאוד?
  • r 10/12/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    לא מבין גדול במניות אבל התשובה הפשוטה היא הצע וביקוש, אולי השאלה היא למה יש ככ ביקוש למניה? נראה שאנשים מאמינים שזה העתיד. יש נקודה רצינית שאנשים לא מבינים בטסלה, היא לא רק חברת רכב היא גם חברת אנרגיה חשמלית
  • 1.
    שוקי 09/12/2020 02:01
    הגב לתגובה זו
    נקום בבוקר לקריסה של 70% בקרוב
  • בורסה 09/12/2020 21:47
    הגב לתגובה זו
    מי שמאמין בחברה ירצה שהחברה תגייס כספים כשהיא בשיא שלה מבחינת מחיר המניה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.