הבחירות לנשיאות ארה"ב: התרחיש הכי טוב לשווקים
למרות שהסקרים ממדינות המפתח מראים שהסיכויים של דונלד טראמפ לזכות בנשיאות מחודשת אינם גבוהים – זאת מאחר והובלתו של ביידן היא לכאורה מעל לטווח הסטייה, כשבוויסקונסין הפער כרגע הוא 17% - אסטרטג השווקים, ג'וליאן עמנואל מ-BTIG, מציג סנאריו אחד שייטיב עם השווקים מעל כל היתר.
לפי עמנואל, לא הגל הכחול – הכינוי לניצחון שדמוקרטי בנשיאות ובשני בתי הנבחרים – ולא בחירתו ג'ו ביידן וניצחון רפובליקני בסנאט, יובילו לשיפור במצב השווקים כמו האפשרות הבאה: הנשיא המכהן דונלד טראמפ יזכה בבחירות, יחד עם השתלטות דמוקרטית על הסנאט והקונגרס.
במכתב למשקיעים הוא אמר כי התוצאה הזו תוביל "לחבילת תמריצים בהיקף של 3 טריליון דולר למשק האמריקאי, כשמי שירוויח זה בעיקר הסקטור התעשייתי, כשיחד עם תמיכת הפד', ה-S&P יכול להגיע ל-4,000 נקודות".
נכון לכרגע, די אפסו הסיכויים להגיע לחבילת תמריצים חדשה לפני הבחירות וזה אחד מהדברים שיעיקו על השווקים בשבועות הקרובים, לנוכח הזמן שיידרש להגיע להכרעה בבחירות ובמקרה של ערעור על התוצאה, החבילה עלולה להתעכב עוד יותר. ומכאן שחבילת תמריצים אחרי הבחירות ונראה שבכל מצב תהיה חבילה כזו - תעזור מאוד לשווקים הפיננסים ולשווקים הריאליים. טראמפ עצמו אם ייבחר יתמוך במהלך כזה, גם ביידן, והכי טוב אליבא עמנואל - ניצחון של טראמפ ושליטה של ביידן בסנאט ובקונגרס.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, יש תהום בין הצדדים בנוגע להיקף התמריצים, כשהרפובליקאים רוצים חבילה יחסית מצומצמת בהיקף של 1.6 טריליון והדמוקרטים מכוונים לחבילה של 2.2 טריליון. טראמפ, שאוהב חוב, עלול בסנאריו הזה "לזרום" עם הדמוקרטים ולאשר חבילת תמריצים חסרת תקדים.
"ב-2020 השינויים המהירים שעוברים ממצב של סיכוי בלתי אפשרי להתרחשות לתרחיש בסיס, השפיע על האספקט הכלכלי, החברתי, הפוליטי ועל שוק הנכסים", אמר עמנואל. "נכון שזו ההסתברות הנמוכה ביותר של תוצאת הבחירות, עם זאת, כהונה נוספת של טראמפ וניצחון דמוקרטי בבתים יכול להיות הכי טוב לשווקים", סיכם.
- 18.הריבית האפסית 03/11/2020 09:21הגב לתגובה זונגידי השקר
- 17.ראו הוזהרתם ! 30/10/2020 19:03הגב לתגובה זובוקר אחד בשנת 2021 תקומו ותראו איך הלך במיידי50%מהכסף גזרו ושימרו.
- 16.אים ביידן מתקרב לנשיאות למה סקטור האנרגיה הירוקה נופל? (ל"ת)שגיא 30/10/2020 18:42הגב לתגובה זו
- 15.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 30/10/2020 12:00הגב לתגובה זו
- 14.השוק מתמחר הפסד של טראמפ. זה הסיפור. (ל"ת)עופר 30/10/2020 08:40הגב לתגובה זו
- 13.רינה מיכאלי 29/10/2020 21:45הגב לתגובה זושהם יתרסקו משינוי סנטימנט לפחד ואז מה אז הדולר יצלול , אנשים ימשיכו לשבת בבית במקום לעבוד כלכלות נהרסות, מטבעות נשחקים וגם השחקנים הקטנים שלא ילכו בעקבות הכסף החכם יפשטו את המכנסיים בדיוק שהם יכנסו לשלב האופריה המלט-אפ אחר כך יתחיל הבר מרקט והבועה החדשה תהיה הבהלה לזהב ולביטקווין, אז אם אתם סוחרים טובים יש מצב לעשות כסף עד המלט אפ ובנפילה כמובן, אם אתם משקיעים עדיף לשבת עם מזומן על הקווים ואז לקנות את מה שהולך להיות הבועה הבאה אחרי הנפילה הקרבה 2021 כנראה
- 12.עופר 29/10/2020 20:48הגב לתגובה זומדאיג ,אפס אמון בעיתונות .
- 11.האמיתי 29/10/2020 17:49הגב לתגובה זוואיפה תרחיש המפולת עם הבועה המטורפת פשוט חולי נפש שם
- 10.אנונימי 29/10/2020 12:07הגב לתגובה זוהתחקירן והכתב וכל הנתונים המוצגים הכתבה וגם כל המגיבים לא מחוברים למציאות, תפסיקו עם השטויות ומשחקי הילדים הלא מעניינים האלה.פעם ביזפורטל היה מקום טוב היום לאחר הכתבה המטופשת הזאת צריך להיתנתק מהאתר והאפליקציה הזו, היו שלום ושאו ברכה.
- 9.חיים 29/10/2020 11:48הגב לתגובה זוחברים תראו אך משקרים לציבור התמים שהוא סחר בבורסה ומשקרים לציבור
- 8.פה הבורסה תישאר כמו שהיא פרצוף תחת (ל"ת)מה אכפת לנו 29/10/2020 11:44הגב לתגובה זו
- 7.כמה שטרמפ ידפיס דולרים לו מספיק לחובות שארצות הברית חיב (ל"ת)אבי 29/10/2020 11:43הגב לתגובה זו
- 6.גרמניה בצרות מקרונה ארופה בסגר ארצות הברית בחובות בכל (ל"ת)דוד 29/10/2020 11:42הגב לתגובה זו
- 5.ארצות הברית חייבת מלירדים חובות הי בצרות הי תעלה מסים (ל"ת)דוד 29/10/2020 11:38הגב לתגובה זו
- 4.בידין יעשה סדר בבורסה (ל"ת)הננמי 29/10/2020 11:33הגב לתגובה זו
- 3.זה לו כסף של עבודה קשה זה כסף כל להלבנת הכסף שמרצים (ל"ת)הננמי 29/10/2020 11:32הגב לתגובה זו
- 2.חייב חקירה מאפו כל הכסף שנכנס לנסדק זה כסף של סמים (ל"ת)הננמי 29/10/2020 11:31הגב לתגובה זו
- 1.מפולת בגלל נצחון בידן ואי-ודאות למועד תצאות הבחירות (ל"ת)אריה 29/10/2020 11:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
