אסא לווינגר, מנכ"ל אנרג'יקס
צילום: יח"צ

תחילת סיקור: כמה אפסייד לידר נותנים לאנרג'יקס?

מתחילת 2019 מניית חברת האנרגיה המתחדשת עלתה ביותר מ-200%, נסחרת במחיר של 14.8 שקל למניה – אבל בלידר סבורים שהיא יכולה גם להגיע ל-16.5 שקל
ארז ליבנה | (4)

בתחילת סיקור למניית אנרג'יקס 0.26% , לידר שוקי הון מעניקים לחברה מחיר יעד של 16.5 שקל, המהווים אפסייד של כ-12% על מחיר השוק, שעומד נכון לכתיבת שורות אלה על כ-14.7 שקל למניה.

 

לפי האנליסט יהונתן שוחט, "אנרג'יקס הינה מחלוצות תחום האנרגיות המתחדשות בישראל, ומהגדולות שבהן. מלבד פעילותה הענפה בישראל, לחברה פעילות משמעותית בתחום חוות הרוח בפולין ובתחום ה-PV בארה"ב. לצד הצמיחה המרשימה שהציגה החברה בתוצאותיה, כתוצאה מחיבור עשרות MW של פרויקטים, עלתה המניה בכ-230% מתחילת שנת 2019".

 

לחברה פרויקטים מחוברים בסך של כ-400 מגה וואט, פרויקטים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של כ-380 מגה וואט, פרויקטים בייזום מתקדם בסך כ-465 מגה וואט ופרויקטים בייזום בהיקף של כ-1 GW אשר הופכים את אנרג'יקס להיות אחת מהחברות הישראלית הגדולות ביותר בתחום האנרגיות המתחדשות, עם פוטנציאל צמיחה גבוה מאוד.

 

עוד אומר שוחט כי "שווקי הפעילות העיקריים של החברה, מתאפיינים בסביבה עסקית תומכת, כאשר הרגולטור מעודד מאוד את הגידול בייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות. בישראל, נקבע לאחרונה יעד ייצור של 30% עד לשנת 2030. פולין, אשר כפופה לאיחוד האירופה צריכה להבטיח ייצור של 32% באמצעות אנרגיות מתחדשות עד 2032, ומעבר חברות ל-100% צריכת חשמל ממקורות מתחדשים בארה"ב".

 

עוד הוא אומר כי הסביבה העסקית התומכת, ויעדי המדינות לאנרגיות מתחדשות, מהווים קרקע פורייה להמשך צמיחה מואצת של החברה, כאשר מלבד הרגולציה התומכת, קיימים מספר קטליזטורים נוספים לצמיחת הענף וצמיחתה של החברה, לרבות: ירידה מתמשכת בעלויות הציוד וסביבת ריבית נמוכה.  

 

"מודל הערכת השווי שלנו לחברה כולל מתן שווי לפרויקטים הקיימים ולפרויקטים בשלבי הייזום השונים, בהסתברות גבוהה להצלחתם, ופרמיה נוספת בגין פוטנציאל צמיחה עתידי. נציין, כי חלק גדול מהפרמיה העתידית מגיע מפוטנציאל הצמיחה בארה"ב והתממשות הצבר.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    התחום אכן מלהיב 19/10/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
    התחום של האנרגיות המתחלפות אכן מלהיב, אבל אנרג'יקס ואנלייט הם סוג של קבלנים שבונים פרויקט נדל"ן מניב. נכון שיש ביקוש, אבל גם התחרות בתחום לא קטנה
  • 2.
    בשביל 12% עייפים אני לא קמה מהמיטה בבוקר... (ל"ת)
    בידי 18/10/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
  • נו בטח, לטעמך עדיף מניות של רכבות קיטור ויצרני פתיליות (ל"ת)
    נחום 24/10/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יריב 18/10/2020 17:07
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין לאנליזה כזו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.