איתן אופנהיים
צילום: יורם שרף

נובה מסבירה למה היא אחת מהמניות הטובות בשנים האחרונות

החברה שוב מכה את התחזיות המוקדמות; ההכנסות ברבעון השלישי צפויות להיות בשיא כל הזמנים - כ-70 מיליון דולר; הרווח למניה על בסיס Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 0.51 דולר ל-0.56 דולר; החברה מגייסת אג"ח להמרה בהיקף של 150 מיליון דולר

צחי אפרתי | (7)

חברת נובה 0% מדווחת על תוצאות ראשוניות בהן רושמת הכנסות שיא ומכה את תחזיות האנליסטים בסך של כ-70 מיליון דולר ברבעון השלישי. החברה שגם נסחרת בוול סטריט  נובה (US)  כבר היתה עם רגל וחצי בקבר לפני יותר מעשור ונסחרה בעשרות סנטים - קרוב ל-1 דולר. מאז היא עלתה פי 100 במקביל לפיתוח מערכות מדידה אופטיות לשימוש בתעשיית המוליכים למחצה ולצד רכישות של טכנולוגיות משלימות. שווי החברה הוא 1.6 מיליארד דולר והיא מהחברות הישראליות הגדולות ביותר בת"א ובוול סטריט.

הזינוק בעסקים ובמניה של נובה הוא על פני שנים - בשנה האחרונה המניה זינקה פי 2. בארבע השנים האחרונות המניה זינקה פי 5. בעשר השנים האחרונות היא עלתה פי 11. בשקט בשקט היא הפכה לאחת מהישראליות הגדולות. אגב, נובה היא תוצר של טכנולוגיה שיצאה מאורבוטק ומדען שייסד וניהל אותה שנים בשם דר' גיורא דישון (עזב ב-2006 אחרי 13 שנה). דישון קיבל הרבה הצעות לאקזיט, אבל בחר להשאיר אותה חברה מקומית. בינתיים מסתבר שהוא צדק, אבל נובה עדיין מקבלת הצעות. אז לא בטוח שבהמשך תראו אותה חברה עצמאית.  

התפתחות מניית נובה בשלושת השנים האחרונות

ונחזור לתחזיות לרבעון הקרוב ולשנה כולה. נובה כאמור העלתה תחזית לרבעון. על פי התחזיות בשוק, שנת 2020 צפויה להיות שנת שיא במכירות לחברה, עם מעל 250 מיליון דולר. סביר להניח שהתחזית כולה גם תעלה. השוק אגב, לא מופתע - מניית נובה דווקא יורדת אחרי ההודעה. השוק כבר גילם תחזית טובה במחיר המניה. 

 

עפ"י התוצאות הראשוניות שפרסמה הנהלת החברה צופה כי ההכנסות ורווחי החברה יעלו על התחזיות המוקדמות שפורסמו. ההכנסות לרבעון השלישי של 2020 צפויות להיות ברמת שיא, בטווח של 68 עד 70 מיליון דולר, מעל טווח התחזית שהוכרז בעבר להכנסות של 58 מיליון דולר עד 66 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 0.51 דולר ל-0.56 דולר, מעל טווח התחזית שהוכרז בעבר לרווח למניה של 0.34 דולר ל-0.47 דולר.

תעשיית הסמיקונדוקטור שבה החברה פועלת מגלה חסינות באווירה שנוצרה לאור גידול בביקושים לצ'יפים בעיקר בגלל מעבר לעבודה מהבית. הצורך בהרחבת תשתיות אינטרנט, חיזוק רשתות סלולר לדאטה (G5), הגידול במרכזי דאטה וגידול באפליקציות וידאו תומכים בגידול בביקוש לרכיבי סמיקונדוקטור מורכבים שמהווים את ליבת הביקוש למוצרי החברה.

 

לאור המומנטום החיובי של החברה ועל מנת לאפשר לחברה ליישם את תוכנית הצמיחה האסטרטגית בשנים קרובות (שמרכיב חשוב בה הוא התרחבות באמצעות מיזוגים ורכישות טכנולוגיות) החברה יוצאת להנפקת אג"ח להמרה בהיקף משמעותי של כ-150 מיליון דולר. לצורך הנפקה נבחרו בנק אוף אמריקה וסיטי להוביל את התהליך.

 

המרת האג"ח צפויה להתבצע עם הגעת החברה לשווי של כ-2 מיליארד דולר, כאשר רק לפני שנה שווי השוק של החברה בבורסה היה כ-1 מיליארד דולר (כיום השווי הינו 1.5 מיליארד דולר)  סגירת ההנפקה והתמחור הסופי שלה צפוי להסתיים עד יום שישי.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    איך מצטרפים / רוכשים (ל"ת)
    סוליי 14/10/2020 06:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא תמיד מנגב 13/10/2020 23:50
    הגב לתגובה זו
    קוראים לה שי אופנהיים. שווה רצח תאמינו לי היה שווה כל רגע
  • 3.
    הצדיק מסדום 13/10/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
    למה המניה צוללת בלמעלה מחמישה אחוזים? בגלל ההנפקה?
  • 2.
    הצדיק מסדום 13/10/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    אז למה היא צוללת?
  • יובל 14/10/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    היום היא תעלה 12%
  • 1.
    איך מצטרפים להנפקה ? איך רוכשים את האג"ח ? (ל"ת)
    רובי 13/10/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
  • דרך הבנק (ל"ת)
    מאיר 13/10/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.