דלק מוכרת 40% ממניות דלק תמלוגים ב-46 מ' שקל ובפרמיה של 30%
חברת דלק קבוצה -0.62% מדווחת כי חתמה על הסכם למכירת מלוא אחזקותיה (40%) בחברת דלק תמלוגים, המחזיקה ביתרת הזכויות לתמלוגי על ממאגר תמר שנשארו בקבוצת דלק. המכירה תבוצע בשני שלבים וכוללת פרסום הצעת רכש על ידי הרוכשת עד יום חמישי - לפי מחיר של 574.97 שקל למניה - פרמיה של כ-30% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר.
על פי הדיווח, מכירת המניות תבוצע בשני שלבים, אשר ביחד צפויים להניב לחברה סכום של 46 מיליון שקל במזומן, המשקפים מחיר של 574.97 שקלים למניה, פרמיה של כ-30% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר, ומשקפים שווי לחברת דלק תמלוגים של כ-150 מיליון שקל.
בקבוצת דלק מציינים כי לאור היקף ההחזקות הנמכרות, עסקת המכירה תתבצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תמכור הקבוצה כ-12% מהחזקותיה בדלק תמלוגים תמורת 14 מיליון שקל במזומן, ובשלב השני, תפרסם הרוכשת במהלך הימים הקרובים הצעת רכש לרכישת יתרת המניות המצויות בידי קבוצת דלק בדלק תמלוגים, במחיר שלא יפחת ממחיר העסקה היום של 574.97 שקל למניה, ובתמורה כוללת צפויה של לפחות 32 מיליון שקל נוספים שיתקבלו בקבוצת דלק, בהנחה שיתבצע קיבול למלוא מניותיה.
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: ״מכירת מניות דלק תמלוגים היא שלב נוסף בעמידת קבוצת דלק בדרישות מתווה הגז, ומהווה נדבך חשוב נוסף במימוש האסטרטגיה של החברה כחלק ממתווה חיזוק ההון והבטוחות ומימוש התחייבויותיה של הקבוצה לבנקים ולמחזיקי האג״ח במועדם ולפי תכנון״.
- 7.אורי 14/09/2020 00:24הגב לתגובה זוהיום תשובה מכר את דלק תמלוגים , חברה שמקבלת תמלוגים רק משדה תמר , בעיסקה ב30 אחוז מעל מחיר השוק ולפי שווי של 115 מיליון שח - בערך 32 מיליון דולר . כאשר תמר פטרוליום נסחרת בערך ב47 מיליון דולר - פי 1.5 השוואתי תוצאות של שתי החברות : רווח נקי ל2019 125 מיליון מול 14.5 - פי 8.4 רווח נקי למחצית 20 , 25 מול 1.3 פי 13 תזרים ( לאחר פעולות מימון ופדיון אגח תקופתי ) ל2019 122 מול 8 פי 15 תזרים למחצית 20 13 מיליון מול מינוס 3 מיליון ...( אי אפשר לעשות יחסים ...) מזומנים וקרנות סגורות 130 מיליון מול 13 מיליון . זה נכון שלתמר יתרות אגח של 900 מיליון ולדלק תמלוגים רק 80 מיליון , אבל זה כלול בחשבון תזרים המזומנים הכולל ריבית על האגח ופדיון תקופתי על האגח ( כאשר האגח של תמר יותר קצר , ולכן שיעור הפידיון יותר גבוהה )
- 6.לא הבנתי עדיין מה עושה שם הפאה המשומנת הזה? 13/09/2020 20:24הגב לתגובה זולא הבנתי עדיין מה עושה שם הפאה המשומנת הזה?
- 5.האג"חים ימשיכו לעלות (ל"ת)ניר 13/09/2020 14:32הגב לתגובה זו
- 4.צפוני 13/09/2020 12:20הגב לתגובה זולמה לא משפיע על מניות אלה?
- 3.משה 13/09/2020 11:35הגב לתגובה זוכפי שזה נראה
- תמלוגים? קידוחים? קבוצה? (ל"ת)האגחים של מי ? 13/09/2020 13:36הגב לתגובה זו
- 2.כל "העיתונים" האחרים מתעלמים ,טוב שיש ביזפורטל (ל"ת)אלי בובליל ר"ג 13/09/2020 11:27הגב לתגובה זו
- 1.נוחי 13/09/2020 11:02הגב לתגובה זוכל הכבוד לתשובה
קידוח גז (רשתות)מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
שתי המדינות מראות התרחבות מהירה , אך יתרון העלויות, השליטה הריכוזית והגישה לשווקים מתעוררים מציבים את קטאר בעמדה תחרותית מול יצוא הגז האמריקאי, דווקא לקראת עודף היצע עולמי והאטה בביקוש
בעוד ארה"ב וקטאר ממשיכות להרחיב את יצוא הגז הטבעי הנוזלי במהירות, הפערים במודלים העסקיים, בעלויות ובגמישות השוק הופכים את התחרות לאסימטרית. קטאר, עם קיבולת יצוא נוכחית של 77 מיליון טון בשנה, מתכננת להגיע ל-126 מיליון טון עד 2027 דרך פרויקט North Field East, שיתחיל לפעול באמצע 2026. עד סוף העשור, הקיבולת תגדל ל-142 מיליון טון, כולל הרחבה של North Field West בשווי 5 מיליארד דולר. ההשקעות האלה, בהיקף עשרות מיליארדים, מבוססות על עלויות ייצור נמוכות של 25-50 סנט ליחידת חום, מה שמאפשר רווחיות גם במחירי גז נמוכים סביב 5-7 דולר ליחידת חום באסיה.
ארה"ב, לעומת זאת, הגדילה את קיבולת היצוא ב-24 מיליון טון ב-2025, והגיעה ל-116 מיליון טון בעקבות הפעלת פרויקטים כמו Plaquemines. עד 2030, הקיבולת צפויה להכפיל עצמה ל-200 מיליון טון, עם 12 פרויקטים בבנייה והשקעות של 40 מיליארד דולר בתשתיות. אולם, היצוא האמריקאי תלוי במחירי גז מקומיים, שקפצו בדצמבר 2025 ל-5 דולר ליחידת חום בשל מזג אוויר קר וגידול בביקוש לחשמל. אם המחירים יישארו גבוהים, חלק מהמשלוחים יאבדו תחרותיות מול יצרנים זולים יותר.
עודף ההיצע מחכה מעבר לפינה
השוק הגלובלי צפוי לעודף היצע של 300 מיליארד קוב בשנה עד 2030, כאשר 70 אחוז מהגידול מגיע מארה"ב וקטאר. הביקוש בסין מאכזב ב-2025 לשנה שנייה, עם גידול של 2 אחוז בלבד ל-120 מיליון טון, בעוד יצוא אמריקאי לסין ירד ב-15 אחוז. אירופה, שקלטה 69 מיליון טון מארה"ב בשמונת החודשים הראשונים של 2025, עלולה לראות ירידה אם גז רוסי יחזור דרך הסכמים מדיניים, עם פוטנציאל להפחית 15-20 מיליארד קוב בביקוש אירופי.
בשוק של דרום ומזרח אסיה, שצפוי להגדיל את הביקוש לכ-200 מיליון טון מעבר ל-2030, קטאר בולטת בגמישותה. QatarEnergy, הגוף הממשלתי, שולט ב-20% ממסחר הגז הגלובלי ומספק גז לשווקים מאתגרים כמו הודו ובנגלדש, שם סיכוני אשראי גבוהים מרתיעים חברות פרטיות. בניגוד לכך, ארה"ב פועלת דרך פסיפס של יזמים, מה שגורם לביטולים במצבי עודף, כמו ב-2025 כשהייתה ירידה של 10% במשלוחים לאירופה.
- קטאר מתעצמת במיזמי AI - עסקה של 20 מיליארד עם ברוקפילד
- ארה״ב וקטאר נגד אירופה: חוק הקיימות החדש יוביל להפסקת מסחר וסנקציות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ישנו מצבור של 50 דוחות אנליסטים ואיתם תחזיות בהקשרי פרויקטים חדשים, וכולם שמנבאים עודף היצע. אמנם ערים נוספות כמו קנדה ומקסיקו צפויות להרחיב גם הן ביקוש, עם גידול של 30 מיליון טון בקיבולת, וכמו כן רוסיה מוסיפה אי ודאות, עם פוטנציאל ל-60 מיליון טון נוספים אם פרויקטים כמו Arctic LNG 2 יופעלו מחד - אך עדיין הביקוש הגלובלי לגז יגדל ב-1% בלבד במהלך 2025, לעומת 2.8% ב-2024, והדבר מגביר את הלחץ על המחירים.
