ביונד מיט
צילום: gettyimages
זרקור

ביונד מיט זינקה 200% מהשפל במארס האחרון - האם זה יימשך?

חברת תחליפי הבשר נכנסה לשוק הסיני ונהנית מהתייקרות הבשר על רקע הקורונה - התוצאות ברבעון הראשון היו טובות והמניה זינקה. ההמשך תלוי בעיקר בקצב הצמיחה העתידי ובכניסה של מתחרות
עמית נעם טל | (8)
נושאים בכתבה ביונד מיט

באווירה הנוכחית בשווקים הפיננסים ובפרט בוול סטריט, המשקיעים אוהבים להתמקד בעיקר בחברות המציגות צמיחה חזקה, גם אם השורה התחתונה עדיין לא נראית מושלמת. הסיבה היא פשוטה - צמיחה היא הבסיס לרווחים עתידיים. מי שלא צומח "הולך אחורה", מי שצומח - יש לו פוטנציאל להגדיל רווחים בהמשך. מי שצומח בתקופת משבר הקורונה אז בכלל כל הכבוד לו - "הוא שווה".   

חברות צמיחה הפכו בקורונה לאטרקטיביות יותר (יחסית מבעבר). רואים את זה גם בחברות ישראליות כמו וויקס (סימול:WIX) ופייבר (סימול:FVRR) ואחרות, וזה בלט בתקופה האחרונה במניית תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND).

לאחר קריסה של 60% בתחילת חודש מארס, ביונד מיט הפכה לאחת המניות החמות ביותר בוול סטריט כאשר היא משלימה עליות של קרוב ל-200% מהשפל' למחיר של 135 דולר - שווי של 8.5 מיליארד דולר. אמנם מדובר בשווי הרחוק משמעותית מהשיא שנקבע ביולי שעבר, אך מדובר בשווי שוק גבוה אם מסתכלים לפי "הכלים הסטנדרטים". 

צמיחה כאמור היא מרכיב בולט בחברה. החברה דיווחה מוקדם יותר החודש על הכנסות של 97.1 מיליון דולר - עלייה של לא פחות מ-141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והרבה מעל ציפיות האנליסטים, כאשר נתון בולט היה האצה במכירות לפרטיים.

לנוכח פעולות החברה בתקופה האחרונה, קשה לראות כיצד החברה לא תמשיך להציג נתוני צמיחה גבוהים במיוחד ברבעונים הקרובים. לדוגמה - החברה הודיעה בתקופה האחרונה על כניסה לשוק הסיני, עם שיתוף פעולה של סטארבקס.

במקביל, החברה מתכננת לנצל את הקפיצה במחירי הבשר בארה"ב בעקבות המחסור בתקופה האחרונה שנגרם מנגיף הקורונה, כאשר הדיווחים האחרונים מצביעים כי החברה צפויה להשיק מבצעים חדשים לקראת סוף החודש במטרה למשוך קהל חדש. 

למרות הצמיחה החזקה, החברה צפויה להמשיך להציג נתונים חלשים בשורה התחתונה, במהלך הרבעונים הקרובים. ברבעון הנוכחי צפויה החברה להציג הפסד של 0.06 דולר למניה,  וברבעון הבא החברה צפויה להציג רווח של 0.01 דולר למניה בלבד.  נתונים כאלה לא מרגשים את המשקיעים כאמור בסביבה הנוכחית - חלומות וצמיחה גדולה הם הדברים העיקריים שנלקחים כעת בחשבון. 

קיראו עוד ב"גלובל"

למרות נתונים אלו, האנליסטים בשוק עדיין לא מעדכנים את האנליזות למניה, כאשר מחיר היעד הממוצע של האנליסטים כעת עומד על 90 דולר למניה, מתחת למחיר הנוכחי של החברה. נציין בהקשר זה כי מחיר המניה נראה יקר "בסטנדרטים הרגילים". עם זאת, ההיסטוריה מצביעה כי יש לקחת בערבון מוגבל תחזיות אלו והם יתעדכנו עם המניה תמשיך  לזנק. 

אחד מהאנליסטים שכן שינה את תחזיותיו בימים האחרונים הוא פיטר סאלח מ-BTIG, שמעניק כעת מחיר יעד של 173 דולר למניה. סאלח מסביר כי "המטרה המוצהרת של החברה היא להתמודד עם תעשיית הבשר העולמית. שוק של 1.4 טריליון דולר. אימוץ מוצרי ביונד מיט ע"י לקוחות חדשים יהיה מפתח להצלחה ארוכת טווח. אנו מצפים שהחברה תתרחב  לקטגורית חלבון נוספות". 

אז צמיחה יש, פוטנציאל יש, כיוון ומובילות שוק יש. רווחים - אין. ולמרות שזה לא פקטור אצל משקיעים - המניה כבר עלתה 200% מהשפל. זה עשוי להרחיק משקיעים שחוששיים לקנות במחיר יקר. אז כל אחד יעשה את שיעורי הבית שלו, בינתיים ביונד מיט נראית כאחת מהחברות שמצליחות דווקא ליהנות מהקורונה. השאלה העיקרית היא האם הצמיחה תימשך ויותר מדויק - מה יהיה קצב הצמיחה בהמשך. האנליסטים מצפים להכנסות של 453 מיליון דולר השנה ו-678 מיליון דולר בשנה הבאה. שורת ההכנסות היא הקריטית ביותר למשקיעים. אם החברה תמשיך להכות בשורה העליונה השוק ימשיך ככל הנראה להתלהב. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    טעים מאוד ובריא לא מרגישים הבדלים בין בשר רגיל לבינוד מיט (ל"ת)
    יוחנן 24/05/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המון קלוריות. כל המבורגר כ-300 קלוריות!!!!! (ל"ת)
    שנח 21/05/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ידיעה נחמדה מאד (ל"ת)
    רנה 21/05/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מעל 100$ כרגע יקר (ל"ת)
    אחי 21/05/2020 06:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רחל 20/05/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    מחיר יקר מאוד שתי קציצות קטנות 40 שח במבצע 30 שח חייבים להוריד מחיר
  • 3.
    מיט טק ביונד מיט 20/05/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    מיט טק ביונד מיט
  • 2.
    מה עם כיל (ל"ת)
    תתליפי בשר 20/05/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וורן באאפט 20/05/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    ויעבור לתחליפים מבוססי סויה כמו של ביונדמיט. בלי הורמונים ואנטיביוטיקה שמזריקים לפרות!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.