ביונד מיט זינקה 200% מהשפל במארס האחרון - האם זה יימשך?
באווירה הנוכחית בשווקים הפיננסים ובפרט בוול סטריט, המשקיעים אוהבים להתמקד בעיקר בחברות המציגות צמיחה חזקה, גם אם השורה התחתונה עדיין לא נראית מושלמת. הסיבה היא פשוטה - צמיחה היא הבסיס לרווחים עתידיים. מי שלא צומח "הולך אחורה", מי שצומח - יש לו פוטנציאל להגדיל רווחים בהמשך. מי שצומח בתקופת משבר הקורונה אז בכלל כל הכבוד לו - "הוא שווה".
חברות צמיחה הפכו בקורונה לאטרקטיביות יותר (יחסית מבעבר). רואים את זה גם בחברות ישראליות כמו וויקס (סימול:WIX) ופייבר (סימול:FVRR) ואחרות, וזה בלט בתקופה האחרונה במניית תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND).
לאחר קריסה של 60% בתחילת חודש מארס, ביונד מיט הפכה לאחת המניות החמות ביותר בוול סטריט כאשר היא משלימה עליות של קרוב ל-200% מהשפל' למחיר של 135 דולר - שווי של 8.5 מיליארד דולר. אמנם מדובר בשווי הרחוק משמעותית מהשיא שנקבע ביולי שעבר, אך מדובר בשווי שוק גבוה אם מסתכלים לפי "הכלים הסטנדרטים".
צמיחה כאמור היא מרכיב בולט בחברה. החברה דיווחה מוקדם יותר החודש על הכנסות של 97.1 מיליון דולר - עלייה של לא פחות מ-141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והרבה מעל ציפיות האנליסטים, כאשר נתון בולט היה האצה במכירות לפרטיים.
- ביונד מיט דוחה את פרסום הדוחות והמניה צונחת ב־10%
- ביונד-מיט חוזרת מהמתים ומזנקת יותר מ-500% בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנוכח פעולות החברה בתקופה האחרונה, קשה לראות כיצד החברה לא תמשיך להציג נתוני צמיחה גבוהים במיוחד ברבעונים הקרובים. לדוגמה - החברה הודיעה בתקופה האחרונה על כניסה לשוק הסיני, עם שיתוף פעולה של סטארבקס.
במקביל, החברה מתכננת לנצל את הקפיצה במחירי הבשר בארה"ב בעקבות המחסור בתקופה האחרונה שנגרם מנגיף הקורונה, כאשר הדיווחים האחרונים מצביעים כי החברה צפויה להשיק מבצעים חדשים לקראת סוף החודש במטרה למשוך קהל חדש.
למרות הצמיחה החזקה, החברה צפויה להמשיך להציג נתונים חלשים בשורה התחתונה, במהלך הרבעונים הקרובים. ברבעון הנוכחי צפויה החברה להציג הפסד של 0.06 דולר למניה, וברבעון הבא החברה צפויה להציג רווח של 0.01 דולר למניה בלבד. נתונים כאלה לא מרגשים את המשקיעים כאמור בסביבה הנוכחית - חלומות וצמיחה גדולה הם הדברים העיקריים שנלקחים כעת בחשבון.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
למרות נתונים אלו, האנליסטים בשוק עדיין לא מעדכנים את האנליזות למניה, כאשר מחיר היעד הממוצע של האנליסטים כעת עומד על 90 דולר למניה, מתחת למחיר הנוכחי של החברה. נציין בהקשר זה כי מחיר המניה נראה יקר "בסטנדרטים הרגילים". עם זאת, ההיסטוריה מצביעה כי יש לקחת בערבון מוגבל תחזיות אלו והם יתעדכנו עם המניה תמשיך לזנק.
אחד מהאנליסטים שכן שינה את תחזיותיו בימים האחרונים הוא פיטר סאלח מ-BTIG, שמעניק כעת מחיר יעד של 173 דולר למניה. סאלח מסביר כי "המטרה המוצהרת של החברה היא להתמודד עם תעשיית הבשר העולמית. שוק של 1.4 טריליון דולר. אימוץ מוצרי ביונד מיט ע"י לקוחות חדשים יהיה מפתח להצלחה ארוכת טווח. אנו מצפים שהחברה תתרחב לקטגורית חלבון נוספות".
אז צמיחה יש, פוטנציאל יש, כיוון ומובילות שוק יש. רווחים - אין. ולמרות שזה לא פקטור אצל משקיעים - המניה כבר עלתה 200% מהשפל. זה עשוי להרחיק משקיעים שחוששיים לקנות במחיר יקר. אז כל אחד יעשה את שיעורי הבית שלו, בינתיים ביונד מיט נראית כאחת מהחברות שמצליחות דווקא ליהנות מהקורונה. השאלה העיקרית היא האם הצמיחה תימשך ויותר מדויק - מה יהיה קצב הצמיחה בהמשך. האנליסטים מצפים להכנסות של 453 מיליון דולר השנה ו-678 מיליון דולר בשנה הבאה. שורת ההכנסות היא הקריטית ביותר למשקיעים. אם החברה תמשיך להכות בשורה העליונה השוק ימשיך ככל הנראה להתלהב.
- 8.טעים מאוד ובריא לא מרגישים הבדלים בין בשר רגיל לבינוד מיט (ל"ת)יוחנן 24/05/2020 12:17הגב לתגובה זו
- 7.המון קלוריות. כל המבורגר כ-300 קלוריות!!!!! (ל"ת)שנח 21/05/2020 10:24הגב לתגובה זו
- 6.ידיעה נחמדה מאד (ל"ת)רנה 21/05/2020 07:52הגב לתגובה זו
- 5.מעל 100$ כרגע יקר (ל"ת)אחי 21/05/2020 06:38הגב לתגובה זו
- 4.רחל 20/05/2020 17:39הגב לתגובה זומחיר יקר מאוד שתי קציצות קטנות 40 שח במבצע 30 שח חייבים להוריד מחיר
- 3.מיט טק ביונד מיט 20/05/2020 14:53הגב לתגובה זומיט טק ביונד מיט
- 2.מה עם כיל (ל"ת)תתליפי בשר 20/05/2020 13:10הגב לתגובה זו
- 1.וורן באאפט 20/05/2020 12:05הגב לתגובה זוויעבור לתחליפים מבוססי סויה כמו של ביונדמיט. בלי הורמונים ואנטיביוטיקה שמזריקים לפרות!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
