ג'נרל אלקרטיק מציגה דוחות מעורבים, המניה מאבדת 2%
עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה גם היום בהילוך גבוה, כאשר הפוקוס היום צפוי להתמקד בג'נרל אלקטריק (סימול:GE) שמנייתה ירדה בחודשים האחרונים ביותר מ-50% לשפל של 11 שנים.
ג'נרל אלקטריק מציגה היום תוצאות מעורבות: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-20.5 מיליארד דולר, ירידה של 8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון הגבוה במעט מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 20.38 מיליארד דולר.
מבחינת חלוקה לחטיבות, ההכנסות מתחום תחנות הכוח ירדו ב-13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-4.02 מיליארד דולר. ההכנסות מתחום התעופה ירדו ב-13% לרמה של 6.89 מיליארד דולר, כאשר ההזמנות ירדו ב-14%. מנגד, ההכנסות מתחום האנרגיה המתחדשת הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר – עלייה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מתחום הבריאות עלו ב-1% לרמה של 4.7 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 6.16 מיליארד דולר או 0.72 דולר למניה, לעומת רווח של 3.54 מיליארד דולר או 0.1 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- החברה בת ה-134 שנולדה מחדש לפני 6 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים של החברה היה שלילי ברבעון האחרון ברמה של 2.2 מיליארד, נתון חלש מהצפי של החברה בחודש שעבר שהצביע על תזרמים מזומנים שלילי של 2 מיליארד דולר.
בחברה טוענים כי האירועים בחודשים האחרונים בשווקים פגעו משמעותית בחברה. יו"ר ומנכ"ל החברה, לורנס קולף, טען בדוחות כי "נגיף ה-COVID-19 השפיע באופן מהותי על תוצאות הרבעון הראשון שלנו, במיוחד בתחום התעופה, שם ראינו ירידה דרמטית בחלל המסחרי כאשר הנגיף התפשט ברחבי העולם בחודש מרץ. אנו מכוונים להורדת ההוצאות התפעוליות שלנו ב-2 מיליארד דולר והגדלת רזרבות המזומנים ב-3 מיליארד דולר. ביצענו סדרה של פעולות במטרה להוריד את המינוף במאזננו".
גרף חודשי של מניית החברה בעשורים האחרונים
- 1.דירה=קורת גג 29/04/2020 19:37הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
