מבנה בדוחות טובים; תחום הלוגיסטיקה כנראה ישגשג
המיזוג של מבנה (מבנה תעשייה עם כלכלית ירושלים) הושלם ויצא לדרך ברבעון שעבר ובכך הפכה מבנה לאחת מחמש חברות הנדל"ן הגדולות בשוק. החברה קיימה את שהבטיחה, והגשימה את האסטרטגיה המימונית והעסקית שלה: ברמה המימונית, הציגה ביצועים מעולים והבראה פיננסית מהירה תוך ארבע שנים בלבד ולראיה יחס חוב ל- CAP בסוף 2019 עמד על כ– 49% בהשוואה לרמות של כ- 80% בסוף 2015. בנוסף לכך לחברה מזומנים ושווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל ו - FFO של כ-377 מיליון שקל.
מח"מ החוב של החברה עומד על כ- 4.4 שנים והריבית האפקטיבית על 3.23% (מרווח של יותר מ 4% אל מול cap של 7.5% שלפיו חושב שווי נכסי החברה). סך ההתחייבויות הפיננסיות של החברה מסתכם בכ-6.4 מיליארד, כאשר 4.8 מתוכו צמוד מדד. מאחר והנדל"ן המניב של החברה מושכר ברובו בהסכמי שכירות צמודי מדד, יש הגנה אינפלציונית לחוב.
שווי נכסי הנדל"ן הבלתי משועבדים עומד על כ- 3.3 מיליארד. כל הנ"ל מחזקים את העובדה שמבנה מגיעה איתנה פיננסית למשבר הקורונה. איתנה ונזילה. ברמה העסקית, תמהיל הנכסים שלה, ששוויו עומד על כ- 9.2 מיליארד שקל, מרשים גם הוא, הן מבחינת הפיזור הגאוגרפי והן מבחינת סוג הנכסים.
משבר הקורונה יוליד צרכים חדשים בשוק, הוא ישנה את הרגלי הצריכה שלנו, את הרגלי העבודה שלנו, ועוד ועוד.. על מנת להתמודד עם האתגרים, חברת נדל"ן זקוקה לא רק להנהלה איכותית שתדע לזהות את המגמות והצרכים ולהיענות אליהם בהתאם, היא צריכה גם את הכלים- היא צריכה פיזור רחב של נכסים הן גאוגרפי והן מגזרי שיוכלו לתת מענה על כל טרנד וביקוש חדש שיצמח. התיק של מבנה טומן בחובו כ-575 נכסים מניבים במגוון סגמנטים ובפיזור גאוגרפי רחב, עם ביצועים תפעוליים טובים, המאוכלסים ע"י 2,700 שוכרים.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- ינקי קוינט לביזפורטל: "יצרנו אפקט דומינו בשדה דב ומחירי הדירות החלו לרדת בכל הארץ"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחום הלוגיסטיקה, ככל הנראה, ייפגע פחות בזמן המשבר ואולי אף ישגשג בגלל שתי סיבות עיקריות: הראשונה - החוזים לנכסי מחסנים ולוגיסטיקה הם ארוכי טווח, כך שהחברה ברמה הזו מוגנת לתקופה זו. השנייה היא שבעיתות של משבר ושמיים סגורים, בוודאי בתקופות שהיציאה מהבית מוגבלת – תחום האונליין וכפועל יוצא לוגיסטיקה ומחסנים יפרח. הפוטנציאל הגלום בכ- 514 נכסי לוגיסטיקה הוא אדיר! מרכזי הקניות של החברה פתוחים וע"פ רוב יהיו גם יותר זולים (ללקוחות), מעוגנים בסופרמרקטים. משרדים שממוקמים ברובם במרכז הארץ יהיו אלה הראשונים לצאת מהמשבר. תמהיל הנכסים שלה מגוון, מדויק ומתאים לזמנים שבהם אנחנו נמצאים.
תמונת המצב היא כזו – מבנה היא חברה ללא גרעין שליטה (81.2% בידי הציבור), בעלת תיק עם תמהיל נכסים מפוזר ומבוזר מגובה בחוסן פיננסי המשתקף במינוף נמוך ומזומנים בקופה. שני אלו מהווים קודם כל סוג רשת ביטחון, עד כמה שאפשר, לימים טרופים אלה, ולעניות דעתנו גם סוג של ארסנל ויתרון משמעותי על חברות אחרות.
הנהלת החברה הוכיחה בארבע השנים האחרונות, שבכוחה להוציא לפועל אסטרטגיה ומטרות שהיא מגדירה לעצמה: היא הוכיחה שהיא יכולה לשפר את כל הביצועים הן התפעוליים והן הפיננסיים בצורה קונסיסטנטית, חזקה ומהירה: שיפור של יחס חוב ל- Cap מ- 80% ל- 50% תוך 4 שנים זה הישג מרשים, כנ"ל לגבי צמיחה של כ-90% ב- FFO עד לרמות של כ-380 מיליון.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
למבנה יש את היכולת וגם את הכלים, כך שבמקרה שלה משבר הקורונה הוא משבר שאפשר לצלוח ואולי אפילו מחוזקת.
הכותבת הינה רינת שילה, אנליסטית נדל"ן, רוסאריו ייעוץ ומחקר
- 11.מומחה לנדל"ן מניב 06/02/2021 14:12הגב לתגובה זועדיפות נכסים ובנין , גב ים ואמות
- 10.בני 03/10/2020 19:02הגב לתגובה זומניה בשפל לא רק בגלל הקורונה , בעיקר בגלל הניהול הלא יצירתי והכושל של דודו המנכ"ל, הואהתרכז בשנים האחרונות במכירת נכסים ולא בהשכרה, בשיווק בשוק ההון ולא בשיווק הנכסים, התעסק במצגות לעיתונאות הכלכלית במקום באחזקה ובטיפול בלקוחות וכל זה מביא את מבנה למצב ירוד שמפיע על המניה המנכ"ל חייב ללכת ! ,לתת לו מתנה יפה לסיום ,להגיד לו תודה ולהביא כמה שיותר מהר בולדזור שידחוף את החברה הזו
- 9.הגיע הזמן שהמנכ"ל הזה ילך הבייתה ויתן למנכ"ל חדש ונמרץ (ל"ת)גיורא 11/04/2020 10:31הגב לתגובה זו
- 8.דיבידנד 31/03/2020 12:45הגב לתגובה זואם המצב כל כך טוב והכתבה הזו לא מפסיקה להחמיא לחברה ולהנהלתה למה לא משלמים דיבידנד לבעלי המניות המנכ"ל הבטיח לפני המיזוג !
- אלונה 31/03/2020 17:55הגב לתגובה זואם היו מחלקים בימים האלו אז כנראה הם היו הזויים ולא אחראים לא ?
- נכסים ובניין חילקו דיבידנד למרות המצב ! (ל"ת)מורן 02/04/2020 11:59
- נורית 31/03/2020 13:08הגב לתגובה זויש קורונה ,קניונים סגורים ,אין שכ"ד אז דיבידנד? הגזמת חוץ מזה לא כל מה שמבטיחים מקיימים,זה שיטה ידועה אצלנו בארץ
- 7.ירון 31/03/2020 10:01הגב לתגובה זויש פרוט מלא בדוח הדירקטוריון לנכסים חול רק צריך להסתכל הנכסים שנשארו הם מעטים ואיכותיים כך נראה. לגבי מירלנד הם כבר לא מחזיקים שם בכלל ונראה שכל הכבוד להם שהם מכרו את יקום בתקופה הזו אין טוב מכסף מזומן להרבה הזדמנויות שיהיו להם. חברה מעולה עם פוטנציאל וניהול איכותי
- שוכר ביקום 31/03/2020 12:32הגב לתגובה זוקיבוץ יקום לא היה מרוצה ממבנה וביקש להחליף אותם,לכן נמכר חלקה של מבנה ביקום יש שוכרים מעולים,אף אחד לא היה מוותר על נכס כזה ביוזמתו
- מבנה מחזיקה 8.15% ממירלנד נכון לעכשיו (ל"ת)מירלנד 31/03/2020 12:28הגב לתגובה זו
- 6.חברה מעולה עם ניהול מדהים (ל"ת)ירדן 31/03/2020 07:20הגב לתגובה זו
- ירדנה 01/04/2020 22:07הגב לתגובה זוחברה שיכולה להיות מדהימה ,עם ניהול לא מדהים
- 5.ניר 30/03/2020 23:54הגב לתגובה זולא מוזכרים נכסי חו"ל הבעייתיים ומירלנד,ירידת התפוסה בארץ במשרדים ומסחר, מכירת אירופארק ביקום ועוד ועוד
- 4.נכסי חו"ל 30/03/2020 23:18הגב לתגובה זואולי בגלל שהם פחות אטרקטיביים? התשואה יותר נמוכה ? ה noi יותר נמוך משנה שעברה?. מדובר על חברה ציבורית ש 81% מהמניות בידי הציבור ,חייבת להיות שקיפות מקסימלית !
- 3.נראת כתבת שיווקית תפורה (ל"ת)דניאלה 30/03/2020 23:10הגב לתגובה זו
- 2.שוקי 30/03/2020 22:52הגב לתגובה זואם לוקחים גם נכסי חו"ל בחשבון המצב חלש ,הכתבה הזאת היא עוד כתבת יחסי ציבור שאין לה קשר למציאות
- 1.במצגת שוק ההון של מבנה ,מציגים רק הנכסים בישראל ,למה ? (ל"ת)ציפי 30/03/2020 22:38הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.