למרות דברי וולס - מידרוג חותכת את דירוג האשראי של דלק ל-Ca
חברת דירוג האשראי מידרוג חותכת את דירוג האשראי של דלק קבוצה -1.15% ל-Ca. במדרוג מעריכים כי קיימת סבירות גבוהה לכשל פירעון של החברה.
בשעות הבוקר קיימה קבוצת דלק שיחת ועידה בה לקחו חלק משקיעים ואנליסטים, כאשר בין היתר, הבהירה דלק בתגובה לשאלות שונות של משקיעים, כי השווי הכלכלי של עסקאות הגידור שבוצעו על ידי החברה ואיתקה למחיר הנפט מוערך נכון ליום 23.3.2020 בכ-500 מיליון דולר. אולם, החברה לא הצליחה להרגיע את המשקיעים ומיד לאחריה פרסמה מדרוג את הורדת דירוג האשראי של החברה.
מוקדם יותר הודיעה קבוצת דלק כי אינה עומדת באמות מידה פיננסיות (קובננטים) אליהם התחייבה מול מספר בנקים זרים. החברה הודיעה עוד כי היא מנסה לנהל מגעים עם אותם הבנקים כדי שהאחרונים לא יעמידו את האשראי שנתנו לה לפירעון מיידי.
במדרוג מציינים כי ערב פרוץ משבר הקורונה ולאחר עסקת שברון עמד יחס המינוף של קבוצת דלק בטווח של 60%-65%, כיום יחס זה עומד על כ-90% והוא עוד צפוי להיות תנודתי בהתאם להערכות השווי של נכסי איתקה. יחס מינוף של 90%, כותבים האנליסטים של מדרוג, אינו בר קיימא.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקבוצת דלק נמסר בתגובה: "בשעה שהעולם כולו מצוי בעין הסערה של אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר, בתקופה שבה יש תנודתיות בכל השווקים בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה שמשפיעה על חברות בכל הסקטורים, פעלה מדרוג באופן לא אחראי ולא מקצועי, כל זאת, למרות שהחברה מסרה לה כי היא מתבססת על מידע שגוי ולא נכון וכי אין זה סביר, אין זה מידתי, ואין זה הגיוני לבחון חברה בנקודת הזמן הזו, על פי הערכים הנוכחיים הקיימים בשווקים, שאינם משקפים את הערכים האמיתיים של החברות, ובוודאי שאינם מהווים תמונת מצב נכונה, מדויקת ושלמה, שעל בסיסה ניתן להכין עבודה מקצועית ומהימנה.
קבוצת דלק היא חברה חזקה ויציבה שיש לה נכסים משמעותיים שפעילותם לא נפגעה כתוצאה מהמשבר העולמי. אנו סבורים כי אין זה הוגן ואף לא רלוונטי לקבוע באופן נחרץ מסקנות לגבי דירוג החברה, בשעה שהעולם כולו עובר טלטלה וענפים שלמים משותקים מפעילות, וזאת להבדיל מקבוצת דלק שממשיכה לפעול ותמשיך להנות מתזרימי מזומנים מחברות המטה שלה אשר ממשיכות להפיק ולספק גז ונפט בהתאם להסכמי הייצוא ולהסכמי השיווק עליהם הן חתומות. במקום להמתין להתבהרות הדברים ולקבלת מלוא הנתונים, כפי שהיה מצופה בשעה שכאת, פעלה מדרוג בחוסר מקצועיות ובחוסר תום לב, מבלי להביא בחשבון את המצב הנוכחי, ואנו רואים בה אחראית מלאה לכל נזק שייגרם לחברה ולמשקיעיה. קבוצת דלק היא חברה איתנה, בעלת נכסי גז ונפט מצויינים ובעלת יכולת וגמישות פיננסית, שיאפשרו לה לעבור בהצלחה את המשבר העולמי הנוכחי, משבר אשר משפיע על כלל החברות והשווקים בעולם."
- 6.אורן 24/03/2020 10:23הגב לתגובה זולפי מידרוג יש יכולת שיקום לאג"ח בין 35-65, ניתן במסגרת הסקירה להורדת הדירוג כך שגם אם יתקבל 50 אג' לאג"ח אז יש תשואה של כ 150%
- 5.גדי 24/03/2020 09:58הגב לתגובה זולמה בימים טרופים וקשים אלו לא שומעים מילה מיו'ר הקבוצה שלכםמר גבי לסט ? מה אין לו מה להגיד ? . נראה שהוא סתם בתפקיד הבובה של תשובה. בושה וחרפה לחברה. בגלל זה משכתי את כל השקעותי שם. כמובן בהפסד גדול. עדיף עכשיו , מאשר החברה תחוסל לגמרי
- 4.דלק קבוצה 23/03/2020 19:51הגב לתגובה זואפילו אם ידרש וויתור מטעם בעלי האג"ח צריך לעשות הסדר שבסופו קידוחים תישאר אצל דלק קבוצה כמקור לפירעון האג"ח
- 3.דג 23/03/2020 16:50הגב לתגובה זולא מבין את אלו שחוגגים. מי המפסיד העיקרי פה? אנחנו. מדינת ישראל ואתם יה מטומטמים. זאת באמת שעה לשפוט חברה פעילה? לדעתי בתקוםה שהכל מעוות גם זה
- 2.על ראש הגנב בוער הכובע (ל"ת)פז 23/03/2020 15:44הגב לתגובה זו
- 1.הלוואי 23/03/2020 15:21הגב לתגובה זומידרוג רושמים שלהערכתם שיעור שיקום החוב בפירוק יהיה בין 35-65%, בצד העליון של התחזית. האג"חים נסחרים ברבע מהחוב. כלומר שלפי מידרוג, מי שיקנה את האג"חים במחיר הנוכחי ירוויח כ-150%!
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
