למה יהיה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב?
למה יהיה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב? הסיבה העיקרית היא פאניקה והיותה יותר מדבקת מכל וירוס מוכר. ככל שמספר הנדבקים בעולם המערבי יגדל, ככל שהשווקים ירדו, כך תגדל הפאניקה, לכן סביר להניח ששיא המשבר עדיין לפנינו.
* נכון ל-9 במרץ, 2020.
לכל דבר יש סיבות
יש שתי סיבות בגללן מספר הנדבקים המדווחים במערב צפוי לגדול באופן משמעותי – זמינות הבדיקה וההתפשטות הטבעית של הווירוס.
יש מספר סיבות בגללן מספר הנדבקים במערב עשוי להיות נמוך מאשר בסין: צפיפות האוכלוסייה, הגיינה וזמינותה ומזג האוויר.
יש מספר סיבות בגללן הדרמה במערב תהיה גדולה יותר: כל מקרה ידווח, התקשורת תהיה אקטיבית בהזנת הפאניקה, התגובה שלנו למקרי חולי ותמותה במערב דרמטית יותר, ערכות הבדיקה יהיו זמינות יותר ושכיחות יותר.
יש להוסיף לכך את שטף אזהרות הרווח שצפויות להציף את המדיה בשבוע הקרוב, על רקע ההאטה שכבר חווינו אותה ברבעון הראשון. יחד עם זאת, אפשר להניח שככל שירבו ערכות הבדיקה ומספר הנבדקים, יחס התמותה ילך ויפחת ובכך ימתן את הפאניקה בשווקים.
חלחול לכלכלה
ההשפעות על תעשיית התיירות והתעופה הן ברורות. מנגד ישנן השפעות צפויות על תעשיית ה-e-commerce, סטרימינג וידאו קונפרנסינג, מדפסות תלת מימד וכו'.
במערב יש הרבה יותר מקצועות שניתן כיום לעשות בעבודה מהבית או מחוץ למשרד, השפעה שצפויה למתן את הפגיעה הכלכלית במערב ואולי אפילו להאיץ תהליכים שמתפתחים בהדרגה בעשור האחרון: החזרת הייצור לארה"ב, הרחבת האוטומציה, חיזוק המסחר האלקטרוני, החלשות תעשיות האנרגיה הפוסילית, ביזור תעשיית הבידור, קפיצת מדרגה ביכולת התגובה של תעשיית הבריאות לצד החלשות מדאיגה במערכות הבריאות ונגישותן בארה"ב.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפגיעה בנפט מפחיתה את הפגיעה בתעופה ובתעשייה באופן כללי ובעיקר יש לה השלכות פוליטיות מורכבות במערכת היחסים פוטין-טראמפ. למשבר עשויות להיות השלכות פוליטיות משמעותיות בהינתן התזמון בתוך מערכת הבחירות האמריקאית ויש ניצנים להשפעה פוליטית שאנו עשויים לראות גם בישראל.
הורדת הריבית בארה"ב, חבילת סיוע של 8 מיליארד דולר למערכות הבריאות בארה"ב וחבילת סיוע של 50 מיליארד דולר להפסקת התפשטות המחלה וטיפול בחולות ובחולים במדינות מתפתחות הם הניצנים הראשונים של הנחישות של המוסדות הגלובליים לטפל באופן אחראי במשבר ובשיקום הכלכלה לאחריו.
מה יהיה?
בהסתברות גבוהה יהיה יותר רע לפני שיהיה יותר טוב אבל, בהינתן מהלך המחלה בסין, קצב ההידבקות במערב והתגובות המערכתיות, סביר מאוד להניח שהטוב מעבר לפינה.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
>>>הציבור מפסיד המון כסף, אבל ממש עכשיו נולדים המיליונרים החדשים
>>>בסיומו של מחזור הירידות, נהיה במקום טוב יותר מאשר בתחילת המשבר
>>>כשתגובת השווקים כל כך אלימה, התגובה למעלה תהיה קיצונית
הכותבת, הינה אלה אלקלעי, יו"ר IBI קרנות נאמנות.
- 12.יעקב 10/03/2020 11:26הגב לתגובה זובטווח הקצר נתחיל להרגיש את האבטלה, נשמע על פשיטות רגל, וכמובן ענף התיירות יחטוף מכה קשה , ובחלקו יעלם..כמו חברות קרוז..
- 11.גונן 10/03/2020 09:43הגב לתגובה זוהנסדק ירד הרבה הרבה יותר מ2%
- 10.f 10/03/2020 08:58הגב לתגובה זוחס וחלילה שיוציאו את הכסף. ממה הם יחיו?....
- 9.עופר 10/03/2020 08:51הגב לתגובה זועד סוף אפרילהשוק יתקן בחזרה כמעטמאת כל הירידות.
- 8.Ofshul 10/03/2020 08:42הגב לתגובה זואל תיהיו טיפשים ואל תקשיבו ל״מומחים״.אנחנו בסוף הגל. כנסו פנימה כי תצטערו על זה מאוד.חג פורים שמח !!!
- נדב 10/03/2020 10:06הגב לתגובה זולמי שמחפש רווחים קצרי מועד של ימים או במקרה הטוב שעות....אולי זה נכון להיכנס. לא להתפתות ..הרי לאורך מגמה יש גלים יורדים טיולים אבל לדעתי הכיוון הוא חזק למטה לתקן את כל הסייקל מ 2008. בקיצור היו חכמים ויותר מכך אורך רוח למי שמחפש את התיקונים למעלה כדי לקחת שורטים. מניסיון...אתם תמצאו את עצמכם נשחטים בשוק יורד למרות שקניתם פוטים.
- 7.yoka 10/03/2020 08:42הגב לתגובה זוהאם זה טוב או רע ...?
- 6.ארוכה הדרך מטה .... 09/03/2020 22:21הגב לתגובה זועוד 50% למטה אפשר יהיה לבחון את הטענה בשנית ... בינתיים אפשר לעקוב בחיוך מבחוץ ... (זוהי דעתי האישית ולא המלצה !!! )
- אתה ככה מ2009 ולכן לא מרוויח (ל"ת)כרמי 10/03/2020 09:42הגב לתגובה זו
- 5.הורדת הריבית בארה"ב כבר ממוטטת שם את הבנקים (ל"ת)מספיק לחרטט 09/03/2020 21:24הגב לתגובה זו
- 4.מיקו 09/03/2020 21:18הגב לתגובה זואבל האשמה האמיתית היא בכם המוסדיים והחברות מינפתם עצמכם לדעת העלתם מחירים לרמה הזויה המהפכה החברתית לא דידגה לכם אז הקטנתם אריזות בחודש האחרון אתם מזינים את השכל לא למכור כי הציבור מפסיד מסתבר שהציבור יותר חכם מכולכם אתם עוד תתגבר על למחירים הנוכחים שהציבור יצא בהם כי שהמעוף יגיע ל700 תוך 3חודשים בכל השני כולכם כנראה תלכו הביתה כי העסק שלכם יסגר מחוסר מימון
- מיקו די לקשקש (ל"ת)חרטטן 10/03/2020 06:57הגב לתגובה זו
- 3.פיני 09/03/2020 18:48הגב לתגובה זוחלק מהמניות הגיעו למחירים ראויים להשקעה.אם הבהלה תרגע השווקים יפתיעו לטובה.
- 2.אבי 09/03/2020 18:37הגב לתגובה זוהכותרת נכונה, הבעיה שהפינה נמצאת במרחק של 2 - 3 רבעונים...
- 1.במקרה הפחות טוב יהיה הרבה יותר גרוע . (ל"ת)זה במקרה הטוב . 09/03/2020 18:32הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.