רמת גן: דירת 4 חדרים בקרבת העירייה נמכרה ב-2.1 מיליון שקל
במחיר דומה נמכרה דירת 3 חדרים בהוד השרון. וגם, דירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בי-ם נמכרה ב-2.65 מיליון, דופלקס 5 חדרים במודיעין נמכר ב-2.76 מיליון שקל
לפניכם עסקאות בולטות שנעשו בשבוע החולף ברחבי הארץ:
הוד השרון
פנטהאוז 5 חדרים ברחוב הצנחנים, 151 מ"ר + 54 מ"ר מרפסת, קומה 13 מתוך 14, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכר ב-3.3 מיליון שקל.
דירת 5 חדרים ברחוב עזר ויצמן, 135 מ"ר + 17 מ"ר מרפסת, קומה 14 מתוך 18, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-2.55 מיליון שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב הגאולה, 115 מ״ר, קומה 1 מתוך 13, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-2.1 מיליון שקל.
רמת גן
דירת 3 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי, 87 מ"ר + 8 מ"ר מרפסת, קומה 3 מתוך 29, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-2.2 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים ברחוב השוטרת, 88 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-2.12 מיליון שקל.
דירת 3.5 חדרים ברחוב אלוף הניצחון, 95 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וללא חניה, נמכרה ב-1.75 מיליון שקל.
מודיעין
דירת 3 חדרים ברחוב נהר הירדן, קומה 2 מתוך 2, עם חנייה נמכרה ב-1.715 מיליון שקל.
דו משפחתי 7 חדרים ברעות ברחוב דקל, 130 מ"ר, חנייה, נמכר ב-4.75 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים ברחוב תכלת בשכונת אבני חן, קומה 1 מתוך 4, חנייה, נמכרה ב-2.1 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים ברחוב יהלום בשכונת אבני חן, קומה 2 מתוך 3, נמכרה ב-2.005 מיליון שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב בדולח, קומה 3 מתוך 4, מעלית, חנייה נמכרה ב-1.735 מיליון שקל.
דירת 2.5 חדרים ברחוב אלול בשכונת כרמים, קומה 2 מתוך 3, נמכר ב-1.5 מיליון שקל.
דופלקס 5 חדרים ברחוב תרשיש בשכונת אבני חן, קומה 3 מתוך 3, 2 חניות, נמכר ב-2.76 מיליון שקל.
דו משפחתי, 6 חדרים, ברחוב מנתור בשכונת הפרחים, עם חניה, נמכר ב-3.15 מיליון שקל.
דירה 4 חדרים ברחוב טבת בשכונת הכרמים, קומה 21 מתוך 25, מעלית, חנייה, נמכרה ב-2.33 מיליון שקל.
דירת 4.5 חדרים ברחוב מגדל עוז בשכונת הנחלים, קומה 4 מתוך 9, מעלית וחנייה נמכרה ב-2.06 מיליון שקל.
ירושלים
דירת 2 חדרים ברחוב השיירות, שכונת קטמון הישנה, 27מ"ר, קומה 1 מתוך 3, נמכרה ב-1.015 מיליון שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב שלום יהודה, שכונת ארנונה, 78 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, נמכרה ב-2.15 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים ברחוב הסופר, שכונת בית הכרם, 95 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, 2 מרפסות וממ"ד נמכרה ב-2.65 מיליון שקל.
ערד
דירת 3 חדרים ברחוב אגס, 61 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית וללא חניה, נמכרה ב-440 אלף שקל.
דירת 2.5 חדרים ברחוב בן יאיר, 50 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא מעלית וללא חניה, נמכרה ב-385 אלף שקל.
הנתונים לפי Home Hero, רי/מקס ואנגלו סכסון
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
