הפד' צפוי להמשיך להתערב משמעותית גם החודש בשוקי הריפו
זוכרים כי בספטמבר האחרון טען הפד' כי האירועים בשוקי המימון הבנקאי (REPO) היה עניין טכני בלבד? זוכרים שלאחר מכן הפד' נאלץ להגדיל את תמיכתו בשוק זה במטרה לעבור את סוף 2019 בלי אירועים חריגים, כאשר הם טענו שיפסיקו עם פעולות אלו לאחר מכן? כעת נראה כי התמיכה של הפד' צפויה להמשיך ללוות את השווקים גם בחודשים הקרוב.
הפד' פרסם הערב את צפי הרכישות שלו לחודש הקרוב, ונראה כי הורדת התמיכה מצד הבנק צפויה להיות איטית במיוחד. לפי ההודעה האחרונה, הבנק ימשיך להציע הלוואות בשוק הריפו לתקופה של יום בהיקף של עד 120 מיליארד דולר. בנוסף, הפד' צפוי לבצע מספר הזרקות של הון בהיקף של עד 35 מיליארד דולר לתקופה של 14 ימים עוד החודש. החל מהחודש הבא צפוי הפד' להוריד את ההלוואות לתקופה של 14 יום ב-5 מיליארד דולר בלבד, לסכום של 30 מיליארד דולר.
במקביל, הפד' צפוי להמשיך לבצע רכישות בשוק האג"ח הממשלתי (T-bil) בהיקף של עד 60 מיליארד דולר בחודש.
התאריכים הצפויים לפעולות הפד' בחודש הקרוב. מי שציפה לצמצום משמעותי, מתבדה
האם ההודעה של הפד' מפתיעה? לא ממש. כפי שציינו בשבוע שעבר ב-BIZPORTAL (לכתבה המלאה), הביקושים בימים האחרונים בשוק הריפו הצביעו כי למרות הסרה של המגבלות על הבנקים בסוף 2019, שוק הריפו נותר קפוא. בסיטואציה כזו, הפד' לא יכול לצאת מהשוק בלי לגרום למצוקת נזילות במערכת הבנקאית.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.כותבי תרחישים 15/01/2020 10:26הגב לתגובה זוב2003 בוש הבן סילק וחיסל את סאדאם סאדאם ניהל מלחמה במשך 10 שנים נגד השיעים האירנים-ובטיפשות-חוסל-במה זה הועיל-למערב/לנו אותה "חוכמה" בהווה -רק בשוקי הון בשני המצבים- הבחירות ""לנשי---אות""
- 6.הבנתי- ממשיכים למעלה- עד מתי?(רשעים יעלוזו) (ל"ת)מאיר 15/01/2020 08:28הגב לתגובה זו
- 5.חבל על הכסף- זה כמו שבנק ישראל בדולר (ל"ת)יוסי 15/01/2020 05:23הגב לתגובה זו
- 4.שלמה גרינברג אומר שאין לזה השפעה על שוקי המניות. (ל"ת)חבל לעקוב 15/01/2020 03:33הגב לתגובה זו
- שלמה אומר.ביג דיל. עוד אמר ועשה מעשים "גדולים ומהוללים" (ל"ת)אז 15/01/2020 15:51הגב לתגובה זו
- 3.מה קורה פה (ל"ת)הפד השתגע? 15/01/2020 01:30הגב לתגובה זו
- 2.דן 14/01/2020 23:17הגב לתגובה זואל תגידו שעבדו עלינו שהבנקים חזקים בלי הדוד מהפד .....
- 1.וואי איזה קטסטרופה הפד יוצר , זה רק עניין של זמן ש 2008 תחוויר למול הבלאגן שייווצר. והיום הזה לא רחוק. (ל"ת)אלי 14/01/2020 23:08הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
