רוני על דור סאפיינס
צילום: יוסי אלוני

סאפיינס כבר שווה 1.1 מיליארד דולר - מכה את הצפי ומעלה תחזיות לשנת 2019; המניה עברה לעליה של 3%

מתחילת השנה מניית החברה עלתה ביותר מ-80%; ההכנסות ברבעון 82.6 מיליון דולר והרווח 10.4 מיליון דולר - זינוק של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה
ערן סוקול | (6)

חברת התוכנה סאפיינס 0%  (סימול: SPNS) מדווחת על צמיחה של 12.8% בהכנסות הרבעון השלישי של 2019. הרווח הנקי זינק בכ-40%. החברה הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה והעלתה תחזיות לתוצאות שנת 2019.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-82.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של כ-12.8% לעומת הכנסות של כ-73.2 מיליון דולר ברעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-10.4 מיליון דולר או 21 סנט למניה, זינוק של כ-40% ביחס לרווח נקי של כ-7.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

צפי האנליטים היה להכנסות של כ-81.7 מיליון דולר, על רווח נקי (Non-GAAP) של 18 סנט למניה.

העלאת תחזיות עקב רכישת Calculo

בעקבות רכישת Calculo עלייה דיווחה החברה לפני כחודש, סאפיינס עדכנה את התחזית להמשך השנה כולה וצופה שהכנסותיה (Non-GAAP) יגדלו לטווח של 323-325 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת שהיתה בטווח של 318-323 מיליון דולר. בחברה ציינו כי הגידול בהכנסות והמינוף משיפור יתרונות הגודל יאפשרו להגדיל גם את תחזית הרווחיות התפעולית על בסיס Non-GAAP לשנה כולה לטווח של 15.8%-16.0%, בהשוואה לתחזית הקודמת שהיתה בטווח של 15.6%-15.8%.

מקור: דוחות כספיים של סאפיינס 

שולי הרווח הגולמי (Non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכמו בכ-44.4%, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-42.2% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה בכ-31.7% לכ-13.5 מיליון דולר (כ-16.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-10.3 מיליון דולר (כ-14.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה מניית החברה עלתה ביותר מ-80% והחברה נסחרת כעת שווי שוק של כ-3.8 מיליארד שקל (כ-1.1 מיליארד דולר).

התפתחות מחיר מניית סאפיינס בשנתיים האחרונות

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "הרבעון השלישי ממחיש את המשך יישום סדרי העדיפויות של סאפיינס לשנת 2019: צמיחה בהכנסות והרחבת שולי הרווח. ההכנסות על בסיס Non-GAAP גדלו ברבעון בכ-12.8%, בעיקר הודות להמשך ההתרחבות בחטיבות הביטוח האלמנטארי (P&C), ותחילת הצמיחה בחטיבת ביטוחי החיים (L&A) שלנו".

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ס 05/11/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    על בסיס NON-GAAP אפשר לרשום מה שבא לך, בגלל זה בזמנו הכניסו את ה GAAP.
  • 5.
    עשיתי עליה 100% בשנה וחצי (ל"ת)
    גידי 04/11/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    dw 04/11/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר את האנומליה הזו?
  • 3.
    בהצלחה (ל"ת)
    הצלף 04/11/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באמת מרשים מאוד (ל"ת)
    כמו מקבילותיה בעולם 04/11/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובדת 04/11/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    יש כיוון ויש תוצאות
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.