אחרי 10 שנים של עליות: האם שוקי המניות סיימו את הסייקל החיובי?
חדשות טובות למשקיעים - גם הסכמה על השלב הראשון בהסכם סחר בין ארה"ב לסין וגם התקדמות בשיחות על יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. ממש שבוע בהזמנה. שוקי המניות אמנם הגיבו בחיוב לחדשות, אבל גם באיפוק מסוים, עם עלייה שבועית של 0.5%-1% במדדים המובילים בארה"ב. על מה זה מלמד?
למרות ההתקדמות בשניים מהנושאים הכי מטרידים, המשקיעים מבינים שיש עוד המון המון עבודה. ה"הסכם" בין סין לארה"ב נראה כרגע כהפסקה זמנית בלבד במלחמת הסחר - הוא אינו נוגע בסוגיות הליבה (מכסים קיימים וקניין רוחני) ולא צפוי להוריד את הנושא מסדר היום.
גם ההתקדמות המסוימת בדיוני הברקזיט לא יכולה להבטיח הגעה להסכם עד לדדליין של סוף אוקטובר ומניעה של התרחיש ממנו השוק חושש - "Hard Brexit" (יציאת בריטניה מהאיחוד ללא הסכם סחר).
השוק צריך יותר מזה כדי לעלות
מחלוקת הסחר בין סין לארה"ב החלה לפני כשנה וחצי וכשמתבוננים על ההשפעה שלה, היא לא גררה את אף אחת מהמדינות להאטה כלכלית. בהנחה שמאמינים לנתונים הכלכליים שיוצאים מסין, המדינה ממשיכה לייצר צמיחה די יציבה של כ-6% בשנה, למרות ההשפעה השלילית של המכסים על הייצוא הסיני.
- המפלגה הקיקיונית שבישרה על המהפך ההיסטורי בכלכלת בריטניה ומה קרה היום לפני 75 שנה
- האיש הכי שנוא באמריקה מורשע בהונאת משקיעים ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכלכלה האמריקאית ממשיכה להישען על הצרכנים שלה, שנשענים מצדם על שוק עבודה חזק, על ריביות נמוכות במיוחד, ועל הגדלת הוצאות. כלומר, גם אם ההשפעה הכלכלית של מלחמת הסחר בין סין לארה"ב היתה שלילית, היא בוודאי לא היתה הרת אסון.
על מה מלחמת הסחר השפיעה מהותית? על חברות שפועלות בתעשיות מסוימות. למשל, חברות הפועלות בתחומים כמו רכב ושבבים הרגישו היטב את השפעותיה, ראו חולשה גדולה בשוקי היעד ונאלצו להוריד, בחלק מהמקרים בדרמטיות, את תחזיות הרווח שלהן.
כלומר, מלחמת הסחר השפיעה בהחלט לרעה על רווחי החברות – בראש ובראשונה על חברות אמריקאיות וסיניות, אבל בעולם הגלובלי של ימינו, גם על חברות מהרבה אזורים אחרים (חברות הרכב האירופאיות הן דוגמה טובה לכך). לא סביר להניח שההסכם הראשוני עליו הודיעו המדינות בשבוע שעבר, שכאמור אינו נוגע במכסים קיימים אלא רק דוחה את העלאות המכסים שתוכננו, יגרום לחברות שפועלות בתחומים אלו לראות שיפור עסקי משמעותי ולהעלות את תחזיות הרווח שלהן. המשמעות מכך היא ברורה – בהיעדר הסכם סחר מקיף ורחב בין סין לארה"ב, לא תיפתר הבעיה המרכזית של שוקי המניות כרגע והיא היעדר צמיחה ברווחי החברות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
אילו עוד "שפנים" יכולים להישלף?
באופן טבעי, סביר להניח שבתקופה הקרובה שוקי המניות העולמיים יקבלו רוח גבית מסוימת מהרגיעה בנושא מלחמת הסחר, כמו גם מהתקוות המחודשות ליציאה "רכה" של בריטניה מהאיחוד האירופי. עם זאת, בהיעדר צמיחה ברווחי החברות, "שפנים" חדשים יצטרכו להישלף מהכובע כדי לתדלק את שוק מניות, שנמצא כבר אחרי ריצה ארוכה מאוד (מחזור העליות הנוכחי, שהחל ב-2009, הוא הארוך בהיסטוריה).
"שפן" אפשרי הוא מדיניות מוניטארית "יונית" (Dovish) מהצפוי מצד ה-Fed ובנקים מרכזיים אחרים בעולם. בהתחשב בתחזיות האגרסיביות הנוכחיות של השוק, ובכך שחברי ה-Fed עדיין חלוקים בדעותיהם בנוגע למדיניות הנחוצה (הפרוטוקולים שפורסמו בשבוע שעבר לימדו כי הורדת הריבית של ספטמבר התקבלה לאחר התנגדות של 3 חברי Fed מתוך 10 בעלי זכות הצבעה), הפתעה כזאת נראית כרגע לא סבירה.
לכן, כדי לתמוך בשוק המניות בטווח הבינוני והארוך, הסינים והאמריקאים יצטרכו להגיע להסכמות מקיפות הרבה יותר מאלה שאליהן הם הגיעו בשבוע שעבר, שכוללות גם הסרת מכסים קיימים וטיפול בנושאי ליבה אחרים. הסכמות כאלו ישפיעו לטובה על תחזיות הרווח של חברות במספר תעשיות חשובות ואולי יטפלו בנקודת התורפה של שוקי המניות בתקופה האחרונה - הירידה החדה והמתמשכת של תחזיות הרווח העתידיות (מגמה עליה דיברתי בטור הקודם).
ללא הסכם כזה, או "שפן" אחר שיישלף מהכובע, השוק יצטרך להתמודד עם היסודות הפונדמנטליים שלו, שהם כרגע לא מעודדים במיוחד.
ויש גם דעות אחרות - "שוק המניות האמריקאי לקראת מהלך של עליות"
הכותב הוא מייסד ושותף מנהל בקרן הגידור Tree Garden Capital.
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 13.יהודי 22/10/2019 15:21הגב לתגובה זובמדיה הכלכלית יש שני מצבי רוח קטסטרופה ציפייה לקטסטרופה בינתיים השוק עולה.. יהיו ירידות זה בטוח אין אחד בעולם שיודע מתי ובאיזה עוצמה זה גם בטוח באותה מידה..
- 12.השוק לפני קריסה 16/10/2019 19:30הגב לתגובה זולא תספיק לניגוב כל החארה שאנחנו הולכים לאכול
- 11.גיל 16/10/2019 17:15הגב לתגובה זוכל עוד יש הרחבות כמותיות עוד כסף נכנס למאזן החובות שמנגד החברות הטובות גורפות את מרבית הכסף הזה לרווח בשורה התחתונה.100 דןלר של היום לא יהיה שווה 50 דולר בערך הקנייה שלו עוד חמש שנים.כמות הכסף עולה ולכן ימשיך הגלגל להסתובב.את החוב כמובן אף אחד לא יחזיר...
- אופטימי 16/10/2019 20:26הגב לתגובה זואם אתה לא מבין איך אתן דוגמא קטנה. נגיד והחליטו להדפיס כסף כדאי לסגור את החוב, החוב נסגר כמות הכסף גדלה ויכולת הקניה של הכסף תרד. אז מי שיש לו פנסיה או חיסכונות של מליון שקל נגיד, ישאר בסוף אם אותו מיליון אבל תהיה לו יכולת קניה של 10000שקל או 1000 שקל. בהצלחה עם פרישה עם 10000 שקל.
- 10.א 16/10/2019 17:14הגב לתגובה זואת הלקח ומכינים תחמושת למקרה כזה. תנודות בטח שיהיו ויש אבל מפולת כנראה שלא.
- אופטימי 16/10/2019 20:29הגב לתגובה זושיעור חדש... הפעם זה יהיה שיעור שישנה את חייהם של מרבית האנשים.
- 9.כבר 10 שנים "שולפים שפנים" - וזה עובד! (ל"ת)גדי 16/10/2019 15:39הגב לתגובה זו
- 8.לרון 16/10/2019 12:26הגב לתגובה זומפולת 2008 היתה מפולת של פעם במאה שנים,לפי החישוב שלי אנחנו עדיין מאוד רחוקים מיעד זה,מי שמנסה "לנבא" בהכרח לא יצליח,למרות שחצבים פורחים בניר לעת הסתיו!
- 7.לרון 16/10/2019 12:07הגב לתגובה זווחוסר הבנה משווע,שוק המניות מתנהל לפי חודשי השנה ולפי הריבית,כעת אנו עומדים לפני סוף השנה,סוף שנת המס האמריקאית,חגי דצמבר ,בקיצור עליות סוף השנה ,כל השאר רעשים!
- דצמבר 2018 22/10/2019 17:42הגב לתגובה זוסותר בפשטות את הטענה שלך
- שנה שעברה זה לא בדיוק עבד ככה בסוף שנה (ל"ת)יהודי 22/10/2019 15:22הגב לתגובה זו
- 6.תמים 16/10/2019 10:59הגב לתגובה זואנשים תמימים מפסידים כסף בבורסה. רק הבנקים מרוויחים, גובים עמלות על כל פעולה.
- אופטימי 16/10/2019 20:31הגב לתגובה זונמחק, פשוט מחליף ידיים לידיים הנכונות. וזה לא חוסכי הפנסיה ומחפשי התשואות.
- 5.ימות המשיח (ל"ת)יואל 16/10/2019 10:34הגב לתגובה זו
- 4.טעות. הסייקל החיובי נמשך כבר 200 שנה (ל"ת)יוני 16/10/2019 09:06הגב לתגובה זו
- "איזה חכם" הכותב. (ל"ת)יוהו 16/10/2019 11:01הגב לתגובה זו
- 3.1 באפריל 16/10/2019 08:49הגב לתגובה זוהמצב יותר גרוע מהמשבר ב 2008. הבורסה הישראלית לא עלתה . אולי מניות קנאביס וכמה שטויות השאר לא שברו שום שיא להפך.
- 2.אר 16/10/2019 08:45הגב לתגובה זוכדאי להעביר חלק לפני הסכם הסחר של ארהב ובין, לפני הורדת הריבית ( מדד מחירים אתמול צנח,), לפני מעבר לצמיחה שלילית ( הורדו תחזיות לישראל. ), לפני ההיצעים בשוק אגרות החוב...
- 1.יש עוד הרבה בשר (ל"ת)משה 16/10/2019 08:35הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.