זוהר לוי Seedo
צילום: יח"צ

Seedo חתמה הסכם הפצה באירופה עם חברת נמסטה

בחברה מעריכים כי ההסכם עם נמסטה, המתמחה בשיווק מוצרי קנאביס און ליין ומשרתת כשני מיליון לקוחות, יביא להגדלת המכירות ולקיצור משך האספקה
ערן סוקול |

חברת סטארטאפ הקנאביס הישראלי Seedo אשר פיתחה רובוט לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטונומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות ונסחרת בארה"ב מעבר לדלפק (OTC, סימול: SEDO), הודיעה היום כי וחתמה על הסכם עם חברת נמסטה (Namaste) להפצת הרובוטים ברחבי אירופה בדגש על שיווק בגרמניה, בריטניה ואירלנד.

 

על פי הדיווח, בחודשים האחרונים החלה Seedo במכירת מתקנים למגדלי קנאביס בהולנד, בלגיה וגרמניה ואף פתחה מרכז לוגיסטי בהולנד על מנת לשרת את הלקוחות. בחברה מעריכים כי ההסכם עם חברת נמסטה, המתמחה בשיווק מוצרי קנאביס און ליין ומשרתת כשני מיליון לקוחות באמצעות מספר אתרי מכירות, יביא להגדלת המכירות ולקיצור משך האספקה.

 

הסכם ההפצה באירופה מצטרף להסכם קודם שחתמה Seedo עם חברת OutForm לשיווק ברשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב. חברת OutForm, מחברות המיתוג וההפצה הבולטות בארה"ב, משווקת מוצרים לרשתות האמריקאיות הארציות בסט ביי, הום דיפו, Bed Bath & Beyond ואחרים. במסגרת ההסכם החברה אחראית לשיווק מוצרי Seedo בחנויות און ליין וברשתות בארה"ב ואספקה מהירה ללקוחות.

 

מתקן הגידול שפיתחה Seedo מתאים בנוסף לקנאביס גם לגידול של ירקות, צמחי תבלין ופרחים בסביבת גידול מבוקרת שחוסכת את הצורך בשימוש בחומרי הדברה ומניבה יבולים נקיים. תא הגידול הרובוטי של סידו נראה כמקרר משרדי קטן, המגדל מניח בתוכו זרע מסוג הקנאביס האהוב אותו הוא רוצה לגדל. הגידול נעשה בתוך תא אטום החסום בפני מזיקים ומחלות, ולכן גם נקי מחומרי הדברה.

 

סרטון ההדגמה של Seedo
 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".