וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: וול מארט עלתה ב-6.1%, ג'נרל אלקטריק נפלה ב-11.4%

לאחר הנפילות אמש, התנודתיות בשוק המשיכה להיות גבוהה. תשואות האג"חים המשיכו לצנוח. טבע נסגרה בירידות של 2.4% וקבע שפל חדש. ביונד מיט נפלה ב-11.1%, דויטשה בנק ירד ב-3.7% לשפל חדש, בואינג עלתה ב-2.4%
עמית נעם טל | (10)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר התנודתיות הגבוהה בשווקים המשיכה ללוות את המסחר גם הערב. ברקע למסחר, החששות מכניסה למיתון עולמי בהמשך השנה ממשיכים להעיב על המסחר. במקביל, הנזילות בשוק צפוי לעלות בימים הקרובים, דבר שצפוי להעניק רוח גבית לטווח הקצר.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%                  
דאו ג'ונס 0.16%                  
נאסד"ק -0.21%

שוק האג"ח ממשיך לעמוד במוקד גם היום, כאשר תשואות האג"חים הממשלתיות נופלות לשפל חדש. בארה"ב, התשואה לתקופה של 30 שנה יורדת כעת לרמה של 1.94%, שפל כל הזמנים חדש. במקביל, התשואה לתקופה של 10 שנים ירדה הערב לרמה של 1.51%  בלבד, 6 נק' בסיס בלבד מעל לרמת השפל שנרשמה במהלך 2016.

כפי שהסברנו בתקופה האחרונה, באופן פרדוקסלי, דווקא תקנות הרגולציה על המערכת הבנקאית לאחר המשבר הכלכלי גורמת כעת לירידה חד בתשואות האג"חים ולהתהפכות של עקומת האג"ח. תקנות באזל 3 מחייבות את הבנקים לבצע רכישות של אגרות חוב ממשלתיות במטרה לשמור על יחסי נזילות תקינים, כיוון שהם מוגדרים כ"נכסים נזילים איכותיים" (HQLA) (לכתבה המלאה). 

התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 30 שנה: עשויות לרדת עוד הרבה בעקבות תקנות באזל האחרונות

בתוך כך, סוגיית מלחמת הסחר בין ארה"ב חוזרת היום לכותרת. הממשל האמריקני אמנם דחה חלק מהמכסים שהיו מתוכננים להיות מוטלים על סחורות סיניות בתחילת ספטמבר, אך מקבלי ההחלטות בסין טוענים היום כי הם "ינקטו בצעדי נגד הכרחיים" במידה והמכסים המתוכננים יצאו לפועל (לכתבה המלאה). 

בתוך כך, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות פעולות הממשל האמריקני והצפי לגיוסי ענק בחודשים הקרובים. לאחר שקופת האוצר האמריקני עלתה ב-2 ימי המסחר האחרונים ב-40 מיליארד דולר, דבר שתורגם לתנודתיות בשווקים, הקופה צפויה לרדת בסכום דומה ב-2 ימי המסחר הקרובים. המשמעות היא שהנזילות בשוק צפויה לעלות במעט בטווח הקצר. המהלך המשמעותי יותר צפוי להגיע לקראת סוף החודש ותחילת ספטמבר. בסה"כ, הממשל האמריקני צפוי לגייס קרוב ל-800 מיליארד דולר עד סוף 2019. 

קופת האוצר האמריקנית והצפי לחודשים הקרובים: כל תנודה משפיעה כעת על רזרבות הבנקים ועל השווקים

בעקבות החזרה של הכסף מקופת האוצר האמריקני, הלחץ שהורגש בימים האחרונים מצד הדולר על השווקים המתעוררים נחלש כעת במעט. הדולר נחלש הערב ב-0.9% מול הראנד הדרום אפריקאי, וב-1.5% מול הריאל הברזילאי. היואן הסיני נסחר ביציבות סביב רמה של 7.05 יואן לדולר. 

ברקע לנתוני המאקרו החלשים שפורסמו אמש ברוב הכלכלות בעולם, נתוני המאקרו שפורסמו היום בארה"ב הפתיעו לטובה. נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי עלו ב-0.7%, גבוה מהצפי המוקדם שעמד על עלייה של 0.3%. מדד הייצור של האמפייר סטייס עלה בחודש האחרון לרמה של 4.8 נק', לעומת צפי לקריאה של 3 נק'. מדד הייצור באזור פילדלפיה עמד בחודש האחרון ברמה של 16.8 נק', כאשר הצפי היה לקריאה של 10 נק' בלבד. הנתונים מדגישים שוב עד כל הבעיה של הפד' גדולה כעת: נתוני המאקרו בארה"ב לא מצדיקים כעת הורדה משמעותית של הריבית. מנגד, השוק והנשיא טראמפ דורשים הורדה חדה של הריבית.

בגזרת הסחורות, הנפט איבד 1% ונסחר סביב רמה של .654 דולרים לחבית, הזהב נסגר בעליות של 0.4% סביב רמה של 1,533 דולרים לאונקיה. 

במרכז

סקטור הבנקאות צפוי להמשיך לעמוד במוקד ברקע לנפילה בתשואות האג"חים והצפי לגיוס ענק בחודשים הקרובים. מניית דויטשה בנק (סימול:DB) ירדה ב-3.7% לאחר שאיבדה אמש כ-7.2% מערכה, וקבע שפל חדש. מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) איבדה 0.6% לאחר  שירדה אמש ב-4.7%. סיטי בנק (סימול:C) ירדה ב-0.2% לאחר שאיבדה אמש כ-5.3%. 

טבע (סימול:TEVA) נסגרה בירידות של 2.4%, וזאת לאחר שנפלה אמש ב-10.5%. נזכיר כי אחד הגורמים שלחץ אמש על מחיר המניה הוא הדיווח כי ראש וועדת הפיקוח של בית הנבחרים האמריקני קרא היום לחברות התרופות טבע ומיילן מסמכים במסגרת החקירה המתמשכת של הקונגרס בנוגע לתיאום מחירי התרופות הגנריות והאשים את החברות ב"מאמצים לכאורה להפסיק את הבדיקה (לכתבה המלאה).

מניית וול מארט (סימול:WMT) עלתה ב-6.1% ברקע לדו"חות החברה. החברה דיווחה על הכנסות של 130.4 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 1.8% (לכתבה המלאה).  

מניית חברת הקנאביס טילרי (סימול:TLRY) ירדה ב-10% לאחר שירדה אמש ב-15%. ברקע לירידה החדה, החברה מפרסמת דו"חות חלשים לרבעון האחרון (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שלום אסייג 16/08/2019 06:36
    הגב לתגובה זו
    אין מצב שימשיך לרדת קניתיצלונגים בטירוף. לונג דקסהפי 3 לונג נסדק פי 3 ומלא מניות כיל. פועלים מזרחע לאומי אלוני חץ ועוד
  • 7.
    רוני 16/08/2019 06:35
    הגב לתגובה זו
    וכבר מיום חמישי ושישי יהיו עליות. הריבית אפסית ולכן רק עלליות. כל ירידה לצורך עלייה חדה יותר. קנו אפל. קנו בנק אוף אמיקה קנו לאומימופועלים ותעודות סל בלונג נסדק דקס רק חעטבי
  • 6.
    ד"ר ניר(איצ100) 15/08/2019 16:45
    הגב לתגובה זו
    ניסה לשחק במשחקים ומגרשים שאינו מכיר..ניסה להתעסק עם הסינים..כתבנו כבר לפני שנים בהרבה מקומות בעולם על כוחה האדיר של האומה הסינית ונחישותה..אפילו פוטין הענק הגדול והנורא הולך על הבהונות רגליים בהתנהלותו מול סין. מתברר בעליל שהסינים עושים להטראמפט ביתצפר למנהיגות והתנהלות ומעמידים אותו בפינה עם הפנים לקיר!!!!!
  • 5.
    פרופ' איצ100 15/08/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
    קביעה סופית: מחכים לDJIA בשער 3900 עד 4150!!! פעולות מתאימות ננקטו בהתאם!!
  • 4.
    נתוני המאקרו והדוחות 15/08/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    לעצור את המפולת !!!
  • 3.
    שמואל 15/08/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
    לרון זה לא אבדה. קשקשן זקן שפעם ב100משפטים זורק משהו רציני ..בשאר ממש לא..נו שויין שיהיה..בכל מקררה שלמה מביך את הלרון לעיתים קרובות ובצדק..אסף יודע לתת פייט
  • בחייאת 16/08/2019 09:50
    הגב לתגובה זו
    חדל שטויות!
  • הוא דרדס הרבה מעריצים עם GE (ל"ת)
    שמיל 15/08/2019 23:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבל היו לה גלגלים !!! (ל"ת)
    סבתי מתה ... 15/08/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אשריי המאמין !!! 15/08/2019 15:58
    הגב לתגובה זו
    דוח חיובי של אחת החברות המובילות . נס ??? לטראמפ הפתרונים .
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: