האם באמת צריך ביטוח חיים?
חששות ופחדים מובילים את רובנו לרכישת ביטוח יקר מדי, בסכום גבוה מדי, ולאורך שנים רבות ממה שצריך באמת. הרפורמה האחרונה צפויה לעורר גל הדף // דעה
הרפורמה האחרונה בתחום ביטוחי החיים מסיטה את הדיון מהשאלה החשובה באמת - האם בכלל צריך ביטוח חיים? ואם כן, האם יש צורך בסכום הגבוה כל כך שרובנו מבוטחים בו?
המהלך צפוי לעורר גל הדף, וכמו גל הדף של כל רפורמה בתחום הביטוח בשנים האחרונות, בשבועות הקרובים צפויים רבים מהמבוטחים לקבל טלפונים מחברות וסוכני ביטוח המשכנעים אותם לעבור עכשיו, ומהר, לביטוח החיים המוזל שלהם. רק שבדיוק כמו במקרה של הרפורמה הקודמת בביטוחי הבריאות, הטלפונים לא יגיעו מהסוכנים אל מבוטחים שלהם, אלא ללקוחות חדשים. מבוטחים המשלמים על ביטוח יקר, ובסבירות גבוה גם רובו מיותר, ימשיכו לשלם עד שיקבלו טלפון מסוכן או מוקדן אחר שינסה להעביר אותם אליו וכן הלאה.
רובנו ממש לא צריכים ביטוח חיים. אם נניח בצד את מרכיב ביטוח החיים בביטוחי מנהלים, שעל חוסר כדאיותו של מוצר זה לרוב האוכלוסייה נכתבו אין ספור מילים, ונתמקד אך ורק בביטוח הריסק הנפוץ (פיצוי במקרה מוות), נראה שמטרתו העיקרית היא לתת ביטחון כלכלי לבני המשפחה במקרה מוות של אחד מבני הזוג המפרנסים העיקריים.
תחת מטרה חשובה זאת, נבנים חששות ופחדים אשר מובילים את רובנו לרכישת ביטוח יקר מדי, בסכום גבוה מדי, ולאורך שנים רבות ממה שצריך באמת. דוגמאות למי שככל הנראה אינם צריכים לרכוש ביטוח חיים או כאלו הנדרשים לרכוש ביטוח בסכום נמוך יותר מזה שמנסים למכור להם, הם: רווקים ברוב המוחלט של המקרים, היות שעדיין אין בני משפחה תלויים בהם או זוג צעיר שעדיין אין לו התחייבויות כלכליות וילדים.
- ליום שאחרי: כל מה שחשוב לדעת על ביטוח חיים
- פסיקה: הכספים שנחסכו - ליקיריכם בלבד גם אם קיימים עיקולים ונושים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם זוג עם ילדים, במידה ואחד מבני הזוג נפטר מהעולם, בן הזוג השני לרוב, לאחר תקופת האבל והשיקום, ייעזר בקצבת השארים מקרן הפנסיה או מקצבת ביטוח לאומי לאלמנות ויתומים, ימשיך את חייו וישתקם גם מבחינה כלכלית (התאמת אורך החיים, נישואים שניים וכו'). ומהצד השני של מניפת הגילאים, גם בני זוג מבוגרים שילדיהם יצאו מהבית ואינם תלויים בהם וכאלו שאינם בעלי חובות והתחייבויות כלכליות, אינם צריכים ביטוח חיים.
הפעלת סוג של "מערכת סינון" על האוכלוסייה הבוגרת בישראל, תותיר פלח אוכלוסייה צר מאוד של בני 30-60, נשואים עם ילדים צעירים, בעלי התחייבויות כלכליות, שיצטרכו השלמה של כיסוי כספי לא גבוה למשך מספר שנים מצומצם.
לפני הרפורמה או אחריה, עלות של ביטוח חיים בסכום גבוה מדי יכולה להגיע למאות ואלפי שקלים בחודש. ברוב המקרים, היא תלך ותתייקר עם השנים במקום שלפי ההיגיון היא תלך ותפחת עם צמצום סכום הביטוח וצמצום הצורך בביטוח זה. אם מצליחים לנקות את החששות וההפחדות מתהליך הבדיקה, ניתן להבין שבמקרים רבים, ניתן להפחית את סכום הביטוח משמעותית ובמקרים רבים - אף לבטלו בכלל ולהסתפק במקורות הקיימים כיום.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
הכותב הינו מנכ"ל חברת מלמד יועצים
- 12.רתם 02/11/2021 21:18הגב לתגובה זוחארטה בפיתה ואם אני רווק אז למי יילך הכסף כשלא אהיה ?!
- 11.סתיו אטיאס 25/11/2020 19:33הגב לתגובה זובתור עובדת של חברת ביטוח אתם פשוט מטעים! אלוהים ישמור אם לתוכן כזה הלקוחות שלי מקשיבים. ביטוח חיים רק לרווק?! המשפחה מתפרקת נפשית גם אם הוא לא נשוי!!! סכום פיצוי גבוה מדי?!?! אז באיזה סכום תמליצו לי לבטח לקוח עם ילד בן שנה? ב100.000 שח אולי?
- 10.משה 02/04/2019 07:27הגב לתגובה זובפועל כאשר מת מפרנס מישהו צריך לתת למשפחה את הכסף החליפי. מי שחושב שביטוח לאומי מספיק טועה. אכן ביטוח החיים יקר מאד ולא לכולם יש כסף לשלמו אבל זו הפקרות מוחלטת לא לעשות ביטוח חיים כאשר יש יכולת כלכלית.
- טעות 04/04/2019 20:26הגב לתגובה זוחיים . בעלי היכולת פחות זקוקים לו
- 9.נירית 01/04/2019 23:07הגב לתגובה זואני ממש לא מבינה איך יועץ עכול לרשום דבר כזה?! כולם כולל כולם צריכים ביטוח חיים, גם רווקים ללא ילדים שמצב בריאותם תקין ומן הסתם יכול להדרדר... וכך כל האוכלוסיה שמעל גיל 18!! ולא, אני לא סוכנת ביטוח למי ששאל...
- 8.רק אומר 01/04/2019 15:49הגב לתגובה זונראה שהחברה נלחצו...
- 7.משה רפפורט 01/04/2019 13:48הגב לתגובה זואיך אתה מעז לומר לאלפי המשפחות שבטוח החיים הציל אותן לומר שלא צריך בטוח שמגן על היכולת לשרוד ולחיות במינימום בטחון? בדקת? אולי לשני אחוז יש עודף בטוח חיים... מה שגם לא מדויק. הכתבה שלך מסכנת את מי שיקרא ויחשוב שאתה יועץ מקצועי וחבל....
- 6.ותבדוק 31/03/2019 21:18הגב לתגובה זוא. המחירים לרב האוכלוסיה עלו. ב. ומה קורה אם ישתנה לרווק מצבו הבריאותי? ג. היו לפני הרפורמה ביטוחים שניתן היה להתאים במדויק את הביטוח לצורך = "הכנסה למשפחה", אבל ביטלו אותם.
- 5.שלומי 31/03/2019 19:58הגב לתגובה זופשוט לא יאומן חוסר הבנה בסיסי בכיסוי לביטוח חיים האם ידוע לך כמה מקרי מוות קורים לאחר חולי וכניסה לחובות עתק? האם ידוע לך כי יתומים נזקקים ליותר מילד רגיל ? האם ידוע לך כי הכנסה ממוצעת של 10,000 שקל מהווה הכנסה של למעלה ממליון שקל בעשר שנים ? אז נכון צריך לחקור ולתכנן אבל אם זה כתבה מיועץ אני......
- 4.צודק 31/03/2019 18:33הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 3.אלי 31/03/2019 17:07הגב לתגובה זוהרעיון בביטוח חיים הוא לשמור על אותו אורח חיים גם במקרה של מוות של אחד מבני הזוג., כי הרי זה מה שכולנו רוצים שאם יקרה לנו משהו החיים של הסובבים אותנו לא ייפגעו. יש 2 דברים שיכולים לפרק משפחות במהירות ובאכזריות הימורים ומחלות/מוות. גם זוג צעיר בלי ילדים צריך ביטוח כי אם חס וחלילה יהיה לאחד מבני הזוג מחלה קשה שלא תגרום למותו להיות מבוטח הוא כבר לא יוכל להיות.
- 2.דרור 31/03/2019 15:47הגב לתגובה זופעם ראשונה שמישהו מעלה נקודות ענייניות ולא רק סיסמאות. לי אישית יש רק ביטוח חיים אחד ואני מתכנן לשמור אותו עוד כמה שנים עד שהילד האחרון שלי יסיים את התואר ואז אני מבטל אותו. אבל אחרי שקראתי, יש מצב שאני כבר עכשיו מצמצם אותו בחצי.
- אני רק שאלה 31/03/2019 17:18הגב לתגובה זומצויין.כל עוד הביטוח עונה לך על צורך של הבטחת הקיום של הילד כמו שכתבת אז אתה צריך אותו.... לגבי להקטין את הסכום - זה תלוי ברמת ההכנסה האישית שלך ובמה אתה מבקש עבור הילדים שלך. אין פיתרון אחד לכולם.
- 1.שמעון 31/03/2019 13:41הגב לתגובה זוחוסר אחריות משווע מצידך לכתוב שטויות כאלו, האם לכל ההורים יש קרן פנסיה וכיסוי למקרה פטירה? האם ראית אי פעם מה קורה למשפחה כשהמפרנס העיקרי נעלם? ראית יתומים עוברים לגור עם סבתא? ראית ילדים בלי כסף לבגדים או אוכל? מי נתן לך את התואר יועץ או מנכ"ל, חוסר האחריות שלך זועק מתוך הכתבה וכולי תקווה שמי שיקרא אותה לא ייאמץ את הטענות" הנוחות לאימוץ" שנתת. לגבי ירידת מחירים בפועל ברוב המקרים המחירים עלו, ותבדוק אותי. החלפת ביטוח בזול יותר, זהירות מוקש נדרשת הצהרת בריאות מחודשת. אני באופן אישי רכשתי ביטוחי חיים מעבר למשכנתא בעוד מליון ש"ח, שיעזרו לילדי להגיע לבגרות בצורה מכובדת במקרה מותי.
- סוכנים עושקים 31/03/2019 16:05הגב לתגובה זושמעון נשמע כאילו אתה מסוג הסוכנים ששכנעו אותי לקנות ביטוחים מיותרים ולשלם לסוכנים עמלות ולחברות הביטוח כסף סתם. סוף סוף מישהו כותב דברי טעם!
- ניר 01/04/2019 09:23עבדו עליך, רימו אותך, בילפו אותך... אין לך שיקול דעת?! אף אחד לא שיקר אותך ולא דחף לך שום דבר. לא רוצה ביטוח, אל תעשה... אני ברשותך דואג למשפחה שלי וכן אעשה. ודרך אגב, התגובה שלך מעידה על האינטליגנציה שלך...

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.