משאית
צילום: Istock

הברקזיט הוא כמו חג המולד עבור חברות השכרת משאיות באירופה

לקראת מה שמסתמן כיציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, העסקים בבריטניה אוגרים מלאי בשל חשש משיבושים במעברי הגבול
Bloomberg |

עבור היזם הספרדי איניגו חואנטגיו (Inigo Juantegui), חששות מהברקזיט הגבירו את הביקוש למוצרי החברה שלו לרמות שנרשמות בדרך כלל רק בתקופות שיא של קניות כגון חג המולד.

הסטראט-אפ שלו, OnTruck, מאפשר לחברות לשכור קיבולת הובלה לתקופות קצרות מציי רכב שנשאר להם מקום פנוי במשאיות. לקראת מה שהולך להיות יציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, זה בדיוק מה שעסקים בבריטניה עושים כעת, כאשר הם ממהרים לאגור מלאי, אומר חואנטגיו.

"אנחנו רואים עלייה גדולה בפעילות, ובמקרים מסוימים הביקוש כפול מהרגיל", אמר חואנטגיו, מנכ"ל OnTruck בראיון, "בהתבסס על שיחות שלי עם לקוחותינו, אנחנו מאמינים שזה קשור לאחסון מלאי לקראת הברקזיט".

התוכנה של OnTruck מפנה חברות שצריכות לשנע מוצרים, למשאיות בעלות שטח פנוי. המודל דומה למודל של אובר (Uber Technologies). חברת המשלוחים איננה מפעילה ציי רכב משלה, אלא מקשרת ציי רכב ללקוחות המבקשים לשנע סחורות.

גם ב-Uber זיהו את ההזדמנות: החברה כבר הודיעה על כוונתה להרחיב את שירות המשלוחים שלה לאירופה.

לקראת המועד המקורי של ה-29 במרץ אשר נקבע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, החלו חברות לחשוש שאם הממשלות לא יגיעו להסכם המסדיר את היציאה, יהיו הפרעות מהותיות במעברי הגבול בין בריטניה ואירופה. בין החברות שהכריזו על תוכניות לאגור מלאי נמנות Associated British Foods ו- Rolls Royce, וראש עיריית לונדון סאדיק חאן (Sadiq Khan) אמר כי הוא מודאג גם מהפרעות באספקת תרופות חיוניות.

"מצבים מתוחים כאלה גורמים לחברות להגדיל את המלאי שלהן, כי הן לא בטוחות מה יהיה מחר", אמר בראיון מקסים לגארדז (Maxime Legardez), מייסד Everoad הצרפתית, מתחרה של OnTruck. "זה קורה כאשר יש שביתות רכבות, ואנחנו ראינו את זה עם הברקזיט - בכל אופן, המתח הזה עושה טוב לעסקים שלנו".

OnTruck מתמקדת בהבולות לטווח קצר, ופועלת ברדיוס של 200 ק"מ מסביב לערים כגון ברצלונה, מדריד, פריז ולונדון, בעוד ששירות המשלוחים של Uber מתמקד בהובלות לטווחים ארוכים יותר. Everoad פועלת בשני התחומים, ומציעה משלוחים חוצי גבולות עבור לקוחות כגון Procter & Gamble ,Nestle, ו-Schneider Electric.

החברות האירופיות יש מספר מממנים בולטים. OnTruck קיבלה השקעות מקרנות ההשקעה Atomico ,Cathay Capital ויצרנית הנפט Total. מנכ"ל Apple לשעבר, טוני פאדל (Tony Fadell), וטייקון התקשורת הצרפתי חאווייר ניל (Xavier Niel), סייעו במימון Everoad.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Bernard Arnault
צילום: בלומברג

טייקוני האופנה של צרפת יתרמו 300 מיליון אירו לבניית הקתדרלה

הבעלים של לואי ויטון, מואט, וג'וצי נחלצים לסיוע בהקמה מחדש של קתדרלת נוטרדאם. פינוט: "כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי"
Bloomberg |
הטייקונים של צרפת נחלצים לסיוע בבנייה מחדש של קתדרלת נוטרדאם והבטיחו להעביר 300 מיליון אירו (339 מיליון דולר) שישמשו לשחזור פיסת ההסטוריה שהייתה חלק מהנוף הפריזאי ועלתה בלהבות. הנשיא עמנואל מקרון, עומד בראש מסע גיוס תרומות. פרנסואה-אנרי פינוט, המנכ"ל והבעלים של גוצ'י קרינג, ואביו, פרנסואה פינוטל, יתרמו 100 מיליון אירו מחברת ההשקעות שלהם, ארטמיס, כך מסרה המשפחה הבוקר. המתחרה שלהם, משפחת ארנולט, הגיבה דקות לאחר מכן בהבטחה של 200 מיליון אירו ואת המשאבים הארכיטקטוניים והעיצוביים של תאגיד האופנה שלהם, LVMH (לואי ויטון, מואט הנסי). "הטרגדיה הזאת מכה בכל הצרפתים, ומעבר לכך, בכל אלה הקשורים לערכים רוחניים", אמר פרנסואה-אנרי פינוט, בן ה-56, בהצהרתו. "מול הטרגדיה הזאת, כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי". מקרון הבטיחה לבנות מחדש את נוטרדאם במרכז פריז לאחר שהאש החריבה את האנדרטה הגותית בת ה-850 שנה. הנשיא קרא לתרומות כדי לבנות מחדש את הבניין ואמר שהוא ימשוך את הכשרונות הטובים ביותר בעולם למשימה. פינוט הבכור, בן ה-82, מדורג במקום ה-23 ברשימת עשירי העולם, עם הון מוערך של 37.3 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדים של בלומברג. ממשלת מחוז אייל-דה-פראנס סביב פריז תעביר 10 מיליון יורו בסיוע חירום לארכידיוקסים לצורך עבודות בנייה מחדש, אמרה ואלרי פקרסה, ראש הארגון הנבחר, בראיון ברדיו קלאסיק. אנשים שרוצים להעביר תרומות יכולים לעשות זאת באמצעות ארגון "פונדטיון דו פטרימוין" ללא כוונת רווח, אמר פקרס. ברנרד ארנו, בעל המניות הראשי של LVMH Moet הנסי לואי ויטון SE, ומשפחתו יתרמו את הכסף, כשלדבריהם התרומה "תוקדש לבניית עבודה אדריכלית זו, המהווה חלק מהיסטוריה של צרפת". ארנו הוא האדם השלישי הכי עשיר בעולם, עם הון של 90.4 מיליארד דולר. "קבוצת LVMH תעמיד לרשות המדינה את כל הצוותים שלה - יצירתיים, אדריכליים, פיננסיים - כדי לעזור מצד אחד עם עבודות הבנייה הארוכות, ומצד שני עם המאמץ לגיוס כספים", אמרה המשפחה בהצהרה.