משאית
צילום: Istock

הברקזיט הוא כמו חג המולד עבור חברות השכרת משאיות באירופה

לקראת מה שמסתמן כיציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, העסקים בבריטניה אוגרים מלאי בשל חשש משיבושים במעברי הגבול
Bloomberg |

עבור היזם הספרדי איניגו חואנטגיו (Inigo Juantegui), חששות מהברקזיט הגבירו את הביקוש למוצרי החברה שלו לרמות שנרשמות בדרך כלל רק בתקופות שיא של קניות כגון חג המולד.

הסטראט-אפ שלו, OnTruck, מאפשר לחברות לשכור קיבולת הובלה לתקופות קצרות מציי רכב שנשאר להם מקום פנוי במשאיות. לקראת מה שהולך להיות יציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, זה בדיוק מה שעסקים בבריטניה עושים כעת, כאשר הם ממהרים לאגור מלאי, אומר חואנטגיו.

"אנחנו רואים עלייה גדולה בפעילות, ובמקרים מסוימים הביקוש כפול מהרגיל", אמר חואנטגיו, מנכ"ל OnTruck בראיון, "בהתבסס על שיחות שלי עם לקוחותינו, אנחנו מאמינים שזה קשור לאחסון מלאי לקראת הברקזיט".

התוכנה של OnTruck מפנה חברות שצריכות לשנע מוצרים, למשאיות בעלות שטח פנוי. המודל דומה למודל של אובר (Uber Technologies). חברת המשלוחים איננה מפעילה ציי רכב משלה, אלא מקשרת ציי רכב ללקוחות המבקשים לשנע סחורות.

גם ב-Uber זיהו את ההזדמנות: החברה כבר הודיעה על כוונתה להרחיב את שירות המשלוחים שלה לאירופה.

לקראת המועד המקורי של ה-29 במרץ אשר נקבע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, החלו חברות לחשוש שאם הממשלות לא יגיעו להסכם המסדיר את היציאה, יהיו הפרעות מהותיות במעברי הגבול בין בריטניה ואירופה. בין החברות שהכריזו על תוכניות לאגור מלאי נמנות Associated British Foods ו- Rolls Royce, וראש עיריית לונדון סאדיק חאן (Sadiq Khan) אמר כי הוא מודאג גם מהפרעות באספקת תרופות חיוניות.

"מצבים מתוחים כאלה גורמים לחברות להגדיל את המלאי שלהן, כי הן לא בטוחות מה יהיה מחר", אמר בראיון מקסים לגארדז (Maxime Legardez), מייסד Everoad הצרפתית, מתחרה של OnTruck. "זה קורה כאשר יש שביתות רכבות, ואנחנו ראינו את זה עם הברקזיט - בכל אופן, המתח הזה עושה טוב לעסקים שלנו".

OnTruck מתמקדת בהבולות לטווח קצר, ופועלת ברדיוס של 200 ק"מ מסביב לערים כגון ברצלונה, מדריד, פריז ולונדון, בעוד ששירות המשלוחים של Uber מתמקד בהובלות לטווחים ארוכים יותר. Everoad פועלת בשני התחומים, ומציעה משלוחים חוצי גבולות עבור לקוחות כגון Procter & Gamble ,Nestle, ו-Schneider Electric.

החברות האירופיות יש מספר מממנים בולטים. OnTruck קיבלה השקעות מקרנות ההשקעה Atomico ,Cathay Capital ויצרנית הנפט Total. מנכ"ל Apple לשעבר, טוני פאדל (Tony Fadell), וטייקון התקשורת הצרפתי חאווייר ניל (Xavier Niel), סייעו במימון Everoad.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Janus Henderson
צילום: בלומברג

בית ההשקעות הבריטי החליף את יועצי ההשקעות במתכנתים

מנהלי הקרנות תומס הנסון והארטי סינג התבקשו לעזוב את בית ההשקעות הבריטי יאנוס הנדרסון. יחליפו אותם ארבעה מתכנתים הבקיאים בעולם האלגו-טריידינג
Bloomberg |
מנהלי הקרנות תומס הנסון והארטי סינג התבקשו לעזוב את בית ההשקעות הבריטי יאנוס הנדרסון במסגרת סקירת מבנה הפעילות הגלובלי של חברת ההשקעות, ואותם יחליפו מתכנתים הבקיאים בעולם האלגו-טריידינג. צוות חדש של ארבעה אנשים יגויס על ידי מנהלי בית ההשקעות, אמרה דוברת החברה הבוקר, והוסיפה כי גיוס העובדים "ישקף את האופי המשתנה של ניהול הקרנות ואת האופן שבו השימוש הרב יותר בטכנולוגיה, בטכניקות סטטיסטיות ובניהול נתונים ישדרג את התהליכים הבסיסיים שלנו". כתוצאה מכך, צוות האשראי העולמי של יאנוס הנדרסון יצטמצם לשישה משמונה מנהלי קרנות. תומאס הנסון, שניהל את אסטרטגיות "Alpha" האירופיות, ואת אסטרטגיות "Credit Alpha", הצטרף ליאנוס הנדרסון מחברת L&G Investment  ב-2015. הארטי סינג היה בעבר מנהל שותף של קרנות האשראי של ינוס הנדרסון. המהלכים מגיעים לאחר עזיבתו של פיטר סטלנס, שעזב את המשרד כדי להצטרף ל- CVC Credit Partners בספטמבר כמנכ"ל ומנהל תיקים. יאנוס הנדרסון, שנוצרה על ידי חיבור בין יאנוס קפיטל גרופ לבין קבוצת הנדרסון, סבל מרבעון שישי ברציפות של משיכת כספי משקיעים בשלושת החודשים הראשונים של השנה.