וול סטריט
צילום: iStock

סגירה מעורבת בוול סטריט: סיטי בנק השילה 1.3%, נטפליקס עלתה 0.8%

עלייה חדה לקראת סיום המסחר הביא חלק מהמדדים לסגור בטריטוריה הירוקה. המשקיעים ברחו גם הערב ל"נכסי ביטחון", כאשר התשואה על אגרות החוב של ארה"ב וגרמניה המשיכו לרדת 
עמית נעם טל | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, לאחר שרוב שעות המסחר נסחרו המדדים בירידות שערים מתונות. ברקע למסחר, החששות ממיתון עולמי ב-2019 ממשיכים לאחר הורדת התחזיות האחרונה באיחוד האירופאי ובבריטניה. בנוסף, הדיווחים סביב סוגיית מלחמת הסחר מעיבים על המסחר.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

 

הסנטימנט החלש בשווקים נמשך ברקע להורדת תחזיות הצמיחה אמש באיחוד האירופאי ובבריטניה. נזכיר כי לפי התחזית המעודכנת, הכלכלה האיטלקית צפויה לצמוח בקצב של 0.2% במהלך 2019, כאשר ברבעון הקרוב היא לא צפויה לצמוח כלל. בנוסף, הוריד האיחוד האירופאי את קצב הצמיחה לרוב המדינות באיחוד: גרמניה צפויה לצמוח בקצב של 1.1% בלבד שנה הקרובה, וצרפת צפויה לצמוח ב-1.3%. בבריטניה, הוריד הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה שלו לרמה של 1.2% בלבד, הקצב הנמוך ביותר מאז המשבר הכלכלי של 2008.

נציין כי הורדת התחזיות הנוכחית מגיעה לאחר שהעדכון האחרון של מודל הפד' הצביע ביום רביעי האחרון על זינוק חד בהסתברות למיתון ב-12 החודשים הקרובים (לכתבה המלאה). שילוב האירועים האחרונים מציג תמונה עגומה במיוחד לכלכלה העולמית בשנה הקרובה.

ברקע לחששות ממיתון, נראה כי המשקיעים "מתחפרים" בנכסים הנחשבים כ"נכסים בטוחים". התשואה על אגרות החוב של גרמניה לתקופה של 10 שנים נופלת לשפל של 0.1% בלבד. התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה דומה ירדה הערב לרמה של 2.63% בלבד. בתוך כך, התשואה על אגרות החוב של איטליה ממשיכה לטפס ברקע לחוסר היכולת של ה-ECB לווסת את השווקים בתקופה הקרובה. התשואה ל-10 שנים עומדת כעת על 2.98%, כאשר רק לפני שבוע עמדה התשואה על 2.6% בלבד.

תשואות האג"חים של גרמניה בחודשים האחרונים: המשקיעים בורחים לנכסי ביטחון

 

החששות מפני מיתון והשתטחות עקומות האג"חים בעולם בעקבות בריחת המשקיעים מעיבים בימים האחרונים על סקטור הבנקאות. מניית דויטשה בנק (סימול:DB) ירדה הערב 2% לאחר שנפלה אמש ב-6.4%, וממשיכה לרכז עניין גם הערב. קרדיט סוויס (סימול:CS) השילה 1.2%, לאחר שאיבדה אמש 2.3%.  סקטור הבנקאות האמריקני סבל גם הערב מחולשה ברקע לתהליכים אלו, ונציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), סיטי בנק (סימול:C), גולדמן זאקס (סימול:GS) וג'יי פי מורגן (סימול:JPM).

סוגיית מלחמת הסחר בין סין לארה"ב חזרה בימים האחרונים למרכז הבמה, ברקע לדיווחים על חוסר הסכמה בין הצדדים. טראמפ אישר אמש את הדיווח כי הוא לא צפוי להיפגש עם מקבילו הסיני לפני הדד ליין של תחילת מרץ. היום דווח כי טראמפ צפוי לחתום בשבוע הבא על צו מנהלי שיאסור על כל פעילות של מכשירי תקשורת סינים ברשתות האמריקניות לאור החשש מריגול (לכתבה המלאה).

נוסיף בהקשר זה כי הצעדים הצפויים של הממשל מאותתים על כישלון צפוי של השיחות (לכתבה המלאה).

בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בעליות קלות , ונסחר סביב רמה של 52.7 דולרים לחבית. הזהב מוסיף 0.3% לרמה של 1,318 דולרים לאונקיה.

במרכז

מניית הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) ירידה 2.6% וממשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה אמש ב-9.8%. הירידה במחיר המניה מגיעה ברקע לפרסום צפי חלש לשנה הקרובה (לכתבה המלאה).

 

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה הערב 0.7% לאחר שירדה קרוב ל-3% מוקדם יותר הערב. מניית החברה ממשיכה לרכז עניין לאחר שאיבדה אמש 4.3% מערכה. נציין כי אמש זינקו הריביות בשוקי האג"ח הקונצרנים לאחר תקופה רגועה יחסית, דבר שמעיב על המניה לנוכח החוב הגבוה של החברה. טאואר (סימול:TSEM) יורדת במסחר המוקדם ב-0.4%.

 

 

 

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מיכאל . פ. 09/02/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    כל הבורסות בעולם בלחץ ופחד נוראי, 2-3 חודשים כל הבלון הנפוח הזה עומד להתפוצץ, לכן זיכרו את שמי ואת עצתי, רק שורט לונג, ורק פוטים ככה תרוויחו כסף, בהצלחה !!!!!!!
  • 7.
    ל-י 08/02/2019 21:55
    הגב לתגובה זו
    חיים בדיקטטורה
  • 6.
    היידריך 08/02/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    והאס אנד פי רק כמה ימים מה הסי בה ....
  • 5.
    יסתיים בירוק.ציציק 100 שוב יצא טיפש (ל"ת)
    שושנת יריחו 08/02/2019 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עמי 08/02/2019 20:15
    הגב לתגובה זו
    ההתערבות שלהם אינה פוסקת. בריבית 0 אין להם כלי מוניטרי לווסת את כמויות הכסף ולכן הם פועלים כתחליף לריבית דרך השווקים הפיננסים
  • בכל הזדמנות שרק באה בדרכם הם זורקים מכל הבא ליד...טעית. (ל"ת)
    לעמי 08/02/2019 22:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרופ' איציק100 08/02/2019 16:08
    הגב לתגובה זו
    חודש ינואר 2018 שבו נעשו פשעים כלכליים בעיקר בארצות הברית של אמריקה..על ידי "כבוד" הנשיא וחבריו ..שעומד לסיים דרכו בקרוב...יזכר בדברי ימי ההיסטוריה כחודש יחודי שכולו מבחינת שווקים ורמיות וסחי והזיות חגגו...לא עוד!!!!!!
  • משה 08/02/2019 21:18
    הגב לתגובה זו
    הכול נכון אבל זה עדיין לא הסוף. הוא עוד יגרום נזקים ועיוותים עד הרגע שייעלם לחלוטין.
  • 2.
    איפה ציציק 100 שלי.הוא ראש כרוב כמוני (ל"ת)
    נביא השקר כרוברביץ 08/02/2019 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גורביץ או כרוברביץ סוף סוף קלע .חחחח (ל"ת)
    נביא השקר כרוברביץ 08/02/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
  • ביינתיים רק יום שלישי לירידות באמריקה ואירופה (ל"ת)
    מופין 08/02/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: