סגירה בנטייה לירידות בוול סטריט: סקטור האנרגיה במרכז, אפל ירדה 1%

הקריסה במחיר הנפט המשיכה הערב. חברות האנרגיה הגיבו בירידה של 2.4%. תעודת הסל על הסקטור ביצעה "חיתוך מוות" בימים האחרונים. ג'נרל אלקטריק קפצה 7.7%. הדולר נחלש
עמית נעם טל | (19)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בנטייה לירידות שערים, כאשר סקטור האנרגיה האמריקני מוביל את המגמה השלילית ברקע לירידות החדות במחיר הנפט.ברקע למסחר, דיווחים על "התקדמות" בשיחות בין ארה"ב לסין הצליחו במעט להרגיע במעט את השווקים.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

נציין כי בדומה לשבועות האחרונים, הנזילות בשוק האמריקני ממשיכה להיות ברמה נמוכה במיוחד, ולכן גם הערב המדדים בוול סטריט ביצעו תנודות חדות תוך זמן קצר. נציין את מדד הנאסד"ק עלה במהלך המסחר בכ-1% אך סיים ללא שינוי.

בגזרת הישראליות, טאואר (סימול:TSEM) עלתה הערב 4.3% לאחר שצנחה אמש בכ-6.3%. החברה סובלת בחודשים האחרונים מהאטה החריפה בשוק המוליכים למחצה בעולם. פריגו (סימול:PRGO) ירדה 0.2% וריכזה עניין אתברקע לירידות החדות שנרשמו במחיר המניה בשבוע שעבר (לכתבה המלאה). טבע (סימול:TEVA) השילה 0.7%.

לאחר הראלי החד שרשם אמש, הדולר אינדקס (סימול:DXY) רשם הערב ירידות של 0.3% ונסחר ברמה של 97 נק'. ברקע לתיקון היום, הרשויות בסין התערבו הבוקר בשוקי המט"ח לאחר שהיואן הסיני נפל לרמה של 6.97 יואן לדולר. נזכיר כי בחודש אוקטובר יתרות המט"ח של סין ירדו בכ-34 מיליארד דולר, הירידה החדה ביותר בשנתיים האחרונות, וזאת במטרה להגן על שער המטבע המקומי. פריצת הרמה של 7 יואן לדולר עשויה לגרור תגובת שרשרת בשווקים. הל"ישט הבריטית מזנקת ברקע לדיווחים על התקדמות בנוגע ל"בריאקזיט".

גורם נוסף שמצליח להחליש במעט את הדולר הוא הדיווחים על התקדמות בשיחות בין ארה"ב לסין. ע"פ דיווחים הבוקר בוול סטריט ג'ורנל, שר האוצר האמריקני וסגן הנשיא הסיני חידשו ביום שישי האחרון את השיחות ביניהם לקראת הפגישה בין המנהיגים בהמשך החודש. מדובר ב"שיחה ראשונה לאחר חודשים של קיפאון".

בתוך כך, מדיניות הפד' צפויה לחזור בימים הקרובים למרכז הבמה. לאחר שבועיים של הפסקה, צפוי הפד' לצמצם עוד כ-17 מיליארד דולר ממאזנו ביום חמישי הקרוב. המהלך צפוי להעניק רוח גבית נוספת לדולר בעולם, ולהוריד עוד יותר את הנזילות בשווקים.

בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 8% ונסגר ברמה של 55 דולרים לחבית. הנפט השלים רצף של 12 ימי ירידות, שיא כל הזמנים. מחיר הסחורה משלים הערב ירידה של קרוב ל-27% בחודשיים האחרונים, ונמצא עמוק בטריטוריה של שוק דובי. נציין כי התנאים בשוק הסחורות ממשיכים להזכיר את התנאים לפני הירידות החדות ב-2014 (לכתבה המלאה).

ברקע לירידות בסחורות, שוק האנרגיה האמריקני עובר כעת למרכז הבמה. בגזרת הטכני, תעודת הסל העוקבת אחר החברות בסקטור (סימול:XLE), ביצעה בימים האחרונים "חיתוך מוות", כלומר חיתוך של ממוצע נע 50 וממוצע נע 200. חיתוך זה מסמל במקרים רבים מעבר ל"שוק דובי" ממושך.

תעודת הסל XLE בשנתיים האחרונים: שימו לב לחיתוך הקודמים בין הממוצעים

 

במרכז

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    טוחנים אותך! מה אתה אומר? (ל"ת)
    לזבל 13/11/2018 22:35
    הגב לתגובה זו
  • כןןןןן אחחחחחח.פחחחחח (ל"ת)
    כן כן אח אחחחחח 13/11/2018 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מוזמנת למסיבת סוף העולם בגואה ב 31.12.18 (ל"ת)
    אימבציל 100 לכרמית החרמנית 13/11/2018 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עקבו אחר הvix.רובו בולשיט אבל יש בו רמז לבאות. (ל"ת)
    שושנת יריחו 13/11/2018 20:30
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    המניות לא חברה שלכם .נתקו כל רגש מזה.אחרת תפסידו (ל"ת)
    שושנת יריחו לבכיינים 13/11/2018 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    Sqqq תעודה סל מעולה בתקופה זו .בהצלחה (ל"ת)
    שושנת יריחו למתוחכמי 13/11/2018 20:09
    הגב לתגובה זו
  • אין דבר כזה מה אתה מקשקש (ל"ת)
    לטמבל 13/11/2018 23:07
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קופיץץ (ל"ת)
    שוב 13/11/2018 19:16
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    החתול קופץ (ל"ת)
    שוב 13/11/2018 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    האטה נדלן 13/11/2018 18:33
    הגב לתגובה זו
    הוא אופטימיות זכר לימים הטובים רק ירוק שהיו כעת שולט האדום דובים פרצו לשווקים מוחקים סימן ירוק שנמשך מעל 10 שנים
  • 5.
    האטה נדלן 13/11/2018 18:30
    הגב לתגובה זו
    פלוס העלאות ריבית אין חדש למשקיעי המניות אגחים להתחפר במזומן דולר פלוס ריבית הכי טוב בימים אלו הסתיימה מחזוריות כלכלית כניסה לבונקרים כעת
  • 4.
    צלילת הנפט סחורות 13/11/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    תמיד אם יש חשש לגלישה להאטה או מיתון עמוק מחירי הסחורות נפט צוללים . המקר ה הקיצוני ב2008 מחיר הנפט צלל מ140 דולר לחבית ל30 דולר נפילה מצוק כן ב2015 צלילה מ100ל 40 כעת צלילה נוספת מ75 ל58 תוך זמן קצר השווקים קוראים סוף למחזור כלכלי כניסה להאטה עולמית במספר מדינות מיתון
  • 3.
    האם מלכת הFAANG מלכת NASDAQ תיכנס היום לשוק דובי20%-? (ל"ת)
    איצ 13/11/2018 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מחזיר את כרמית החרמנית לחושה בגואה (ל"ת)
    רק לא עליות 13/11/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
  • נכון...לא נכון...נכון...לא נכון...נכון....לא נכון...נכו (ל"ת)
    איצ 13/11/2018 17:23
    הגב לתגובה זו
  • ש (ל"ת)
    ו 13/11/2018 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איצ 13/11/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
    אנשים וגופים טובים לא מאפשרים לרעים להשתולל.....עבר זמנם של רשעים.
  • את שוב טועה . (ל"ת)
    אוי מטומטמת 13/11/2018 18:34
    הגב לתגובה זו
  • באיזה סרט אתה חי מתוק? צריך פסיכולוג (ל"ת)
    הטוב הרע והאיצ 100 13/11/2018 17:09
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: