וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה מעורבת בוול סטריט: נטפליקס קפצה 2.9% לשיא חדש

החששות ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין מתפוגגים, הדולר נסחר ביציבות ברקע לפעילות של הפד' הערב בשוק, פייסבוק בשיא חדש, המטבע בברזיל חוזר לרדת
עמית טל | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת כאשר מורגש שוני רב בין המדדים. מדד הדאו ג'ונס נסגר בירידות קלות ומשלים רצף של 7 ימי אדומים רצופים, הרצף הארוך ביותר מאז מרץ 2017. מנגד, מניות הטכנולוגיה: נטפליקס (סימול:NFLX), אמזון (סימול:AMZN) ופייסבוק (סימול:FB) המשיכו לקבוע שיאים ושלחו את מדד הנאסד"ק לעליות. החששות שעלו אמש מפני מלחמת סחר בין ארה"ב לשאר המדינות, והלחץ של הדולר על הכלכלות השונות התפוגגו הערב ברקע לפעילות הפד' בשוק.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) הוסיפה 0.9% לאחר שטיפסה מוקדם יותר בכ-2.7%, טאואר (סימול:TSEM) נסגרה בעליות של 0.6%, וקטעה רצף של ימים אדומים.

מדדים בוול סטריט.

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

לאחר הזינוק אמש, הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסחר הערב ביציבות ברקע לפעילות הפד' הערב בשוק. מאזן הבנק גדל הערב  בכ-3.5 מיליארד דולר כחלק מניהול המאזן השוטף. כצפוי, הפעילות הערב של הפד' העניקה רוח גבית למדדים, והסיכויים ל"דרמה" בשוק הייתה נמוכה מלכתחילה.

 נציין כי זוהי העלייה הצפויה האחרונה במאזן הפד' עד ל-7.7, ולכן הצפי הוא שלאחר ההזרמה הערב, הלחץ של הדולר בשווקים יחזור בימים הקרובים.

מאזן הפד' הנוכחי: עלייה קטנה הערב לקראת המשך ירידה חדה בהמשך החודש.

 

גם הדיווחים על הטלת מכסים מצד האיחוד האירופאי על ארה"ב (לכתבה המלאה), לא צפויים לגרום הערב לתנודות חדות לנוכח הפעילות של הפד' הערב.

בגזרת המאקרו, נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי הצביע על ירידה של 0.4% במכירות, נמוך משמעותית מהצפי שעמד על עלייה של 1.5%

הבנק המרכזי בברזיל החליט להשאיר את הריבית ברמה של 6.5%. ההחלטה הערב מגיעה ברגע לסערה בשווקים המתעוררים ובפרט בברזיל. הבנק המרכזי הברזילאי נאלץ בשבועיים האחרונים להזרים ביקושים חזקים למטבע המקומי, ורק השבוע הבנק "שרף" 10 מיליארד דולר מיתרות המט"ח של המדינה במטרה להגן על המטבע המקומי. המטבע המקומי חוזר לרדת בתגובה.

בשוק הסחורות, הנפט טיפס הערב 0.9% לרמה של 65 דולר לחבית, זאת לאחר שאיבד אמש כ-1.3% מערכו. התנודתיות במחיר הסחורה מגיעה ברקע להודעות שונות היוצאות מחברות ארגון אופ"ק שיתכנסו בשישי הקרוב. לאחר שסעודיה ורוסיה הודיעו כי הן תומכות בהגדלת התפוקה היומית, הודיעה הבוקר איראן כי היא מתנגד נחרצות למהלך.

הזהב נסגר בירידות של 0.6% במחיר של 1,271 דולר לאונקיה.

במרכז

מניות נטפליקס (סימול:NFLX) זינקה הערב עוד 2.9% לשיא כל הזמנים חדש, זאת לאחר שזינקה אמש בכ-3.7% לשיא כל הזמנים. מניית החברה משלימה זינוק של 110% מתחילת 2018.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דש 20/06/2018 22:31
    הגב לתגובה זו
    ניראה לי שאתם צוחקים עלינו כל הזמן.
  • 8.
    בדוי 20/06/2018 20:34
    הגב לתגובה זו
    במיוחד בתור סוחרים יש הרבה לחץ ותנודתיות כל יום. הכל בסוף מסתדר ועולה למעלה . לפחות בזמן הקרוב עד לקריסה שתבוא כנראה ב2020 אבל הנבואה ניתנה לשוטים אז עדיף לא לחזות דברים. אני זוכר שכולם אמרו שתהיה קריסה בקיץ של 2017 או בספטמבר אוקטובר. שטויות והבלים עוד מעט שנה שהכל טס אז אל תנסו לחזות את העתיד.
  • 7.
    כותרות לא מעודכנות כלל (ל"ת)
    ירוק חזק 20/06/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ירוק בוהק 20/06/2018 19:46
    הגב לתגובה זו
    חברים אל תאמינו לכתבות על כאילו ירידות..השווקים רק עולים..תיקנו רק קולים...שום אסטרטגיות..רק למעלה..
  • 5.
    הויסות נמשך, עד מתי? (ל"ת)
    צלול 20/06/2018 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ברוקר 20/06/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי מי מצנן בדיוק את מלחמת הסחר ? האירופים שהכריזו היום מלחמה או הסינים שהכריזו אתמול??? תתעוררו
  • 3.
    לעמית גורביץ גרינברג 20/06/2018 16:25
    הגב לתגובה זו
    רק למעלה
  • 2.
    אנשי רק למעלה 20/06/2018 16:23
    הגב לתגובה זו
    ויטוס מאחורי זה 678 אחוז
  • אתם גלמים לא מושלמים (ל"ת)
    לאנשי 20/06/2018 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    I / א 20/06/2018 16:02
    הגב לתגובה זו
    אתה "צודק"...הכל טוב והפד(מי זה?מה זה?) יתמוך בשווקים.
  • ציון הפעם לכותב המחונן...נכשל. (ל"ת)
    קבוצת100 20/06/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: