שלמה גרינברג
צילום: Bizportal

המירוץ לפיתוח המכונית האוטונומית בהילוך גבוה; זה הזמן להיכנס?

גרינברג בניתוח על תעשיית מערכות הבטיחות לרכב שמתקדמת מהר ומכתיבה את הזמן לשוק של הרכב האוטונומי; מי מובילה את התחרות ומה האפשרויות למשקיע?

"הכלבים נובחים והשיירה עוברת" אומר המשפט הקדום. סורוס שוב חוזר על נבואותיו הקודרות ביחס לאירופה ולכלכלה הגלובלית וטוב עשה מנכ"ל מורגן סטנלי שקרא לילד בשמו, "דברים מגוחכים ונלעגים".

איטליה "התרסקה" אבל בעיקר בתקשורת ואירופה רחוקה מלהתרסק. האיומים במלחמות הסחר נגד ארה"ב "בגלל טראמפ" שווים בדרגת הרצינות שלהם להתממשות נבואת אבו מאזן שביתו של הנשיא (או סגנו) ייחרב והעולם, עם או בלי נתניהו, יעבור לצד ארה"ב ונגד אירן. המהפכה התעשייתית השלישית ממשיכה והכלכלה הגלובלית מתאוששת לצד ההתקדמות הטכנולוגית. כל אלו שרוצים להשתתף בהתאוששות חייבים להיות בצד האמריקאי, לבטח הסינים.

אז כפי שאנחנו טוענים, מאז הופיע הטלפון החכם הראשון "זה רק מתחיל" והיום נדסקס את אחד המנועים הגדולים שמניעים הכלכלה הגלובלית קדימה ואנחנו מדברים על הכלכלה, לא הבורסות. על עתיד הבורסה בניו יורק נפרסם כתבה נפרדת בקרוב.

המכונית האוטונומית קרובה בהרבה משצפו המומחים תעשיית מערכות הבטיחות לרכב מתקדמת מהר. 2.25 מיליארד דולר תשקיע סופטבנק בחטיבת המכונית האוטונומית של ג'נרל מוטורס (סימול: GM), מה שגרם למניה המאוד כבדה הזו לטפס ב-16% בשבוע האחרון. המכונית האוטונומית תחליף כנראה בעצמתה הכלכלית את הטלפון החכם וההשפעה על וול סטריט תהיה משמעותית לא פחות.

לא רק שהמכונית האוטונומית עצמה מייצגת פוטנציאל עסקי אדיר ממדים (גדול לדעתנו בהיקפו מהטלפון החכם) אלא שבמקרה זה ההשפעה ההיקפית החיובית של הטכנולוגיות שיביאו את המכונית הזו לצרכן על הכלכלה כולה תחייב שינויים בכל פלטפורמות החיזוי הכלכלי. זה מהווה חלק מההסבר להערכות הגבוהות בוול סטריט, לבטח של החברות שקשורות למהלך הגדול הזה כמו חברות המוליכים למחצה או החברות שמייצרות את מערכות הבטיחות של הרכב.

פער הזמן לשימוש הצרכני מתקצר - זמן לקפוץ למים בחרנו להתמקד היום בתחום מערכות האבטחה/בטיחות של תעשיית הרכב האוטונומי כיוון שהצלחתה העסקית של התעשייה החדשה תלויה בתפקודן ומה שיותר חשוב הוא שהזמן לשוק (Time to market) של המכונית האוטונומית תלוי כעת רק בהן. ההחלטה של יו"ר סופטבנק, Masayoshi Son, שללא ספק נמנה עם המשקיעים הגדולים של מהפכת הטכנולוגיה ואדם שגם יודע כיצד לחבר את החלום הטכנולוגי למציאות העסקית, מאותתת שפער הזמן לשימוש הצרכני מתקצר (בשל ההתקדמות הטכנולוגית) והגיע הזמן לקפוץ למים.

"אם אתה מחליט להיכנס לתחום חדש ומסובך שלאיש אין עדיין ניסיון בו", אמר לנו פעם איש חכם בשם מוריס גודמן שביחד עם האחים צ'ארלס והרברט אלן, הקים את בנק ההשקעות היוקרתי מאוד Allen & Company LLC, "לך עם הכוח, עם אלו ששולטים בשוק". למרות שטויוטה היא חברת הרכב הגדולה בעולם וגם היא משתתפת במירוץ למכונית האוטונומית ולמרות שמר Masayoshi Son יפני הוא בחר ב-GM כנראה לאחר שבחן את המצב ומן הסתם התחשב "בעידודים" ש-GM תקבל מהנשיא טראמפ.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

את ההוכחה הטובה ביותר להתקדמות המהירה של תעשיית הרכב האוטונומי וצדקת ההחלטה של Masayoshi Son אפשר לראות גם במה שקורה בתחום המוליכים למחצה שמיועדים לתעשייה זו, סקטור ה-Automotive IC. הביקושים למוצרים אלו גדלים ובמהירות זו השנה השלישית ברציפות ואין סימן טוב מזה לעובדה שהמוצר שקשור במעגלים הללו מתקרב לשוק.

סקטור ה-Automotive IC נחשב היום כמנוע המרכזי בהובלת תעשיית המוליכים למחצה כולה למשך 5 השנים הבאות ויגלגל השנה 32.5 מיליארד דולרים, 42.5% מעל 2016. זה עדיין מרכיב קטן מאוד, 7.5%, של תעשיית המוליכים כולה שתגלגל השנה כ-435 מיליארד אבל התחזיות הן להכנסות של 169 מיליארד ב-2025, מה שמוביל כל חברת מוליכים למחצה רצינית, מרמת הפאב ועד לרמת המעצבים, להיכנס לתחום שאותו מובילות כרגע סאמסונג (סימול: 005930.KS) ואינטל (סימול: INTC, לאחר רכישת מובילאיי).

סופטבנק אינה לבד כמובן, Waymo LLC, חטיבת המכונית האוטונומית של Alphabet Inc (סימול: GOOG), רואה כנראה את אותה התמונה שרואה Masayoshi Son והודיעה השבוע שהזמינה מפיאט-קרייזלר (סימול: FCAU מסיפורי ההצלחה הגדולים של מהפך בתעשיית הרכב שאולי תשמש לנו כדוגמה לתעשייה כשנעשה עליה כתבה) 62,000 מיני-וואנים כדי, "to dramatically increase the number of driverless cars it has on the road in coming years". כן רבותיי, זה זז קדימה ומהר.

חברת אוטוליב מובילה את התחרות תחום ייצור מערכות האבטחה וההגנה לרכב הוא חלק, "טבעי" אפשר לומר, מתעשיית האביזרים לרכב שהיא חלק מתעשיית הרכב הענקית. הציפייה לפיכך היא שהחברות שתהיינה "אחראיות" על מערכות האבטחה וההגנה של המכונית האוטונומית יהיו בעיקר חברות של אביזרי רכב.

תחום אביזרי הרכב מובל היום על ידי חברות ענק כמו Bosch (סימול: BOSCHLTD.NS) הגרמניה, Johnson Electric Holdings (סימול: 0179 בהונג קונג), Aptiv PLC (סימול: APTV) הבריטית/אמריקאית (לשעבר דלפי), Denso Corporation (סימול: 6902 בטוקיו), הענקית הסינית Joyson Safety Systems שרכשה את Takata Corporation, קונגלומרט התחבורה הגרמני הענק ZF Group, ולבסוף החברה השבדית/גלובלית Autoliv Inc (סימול: ALV) שעליה נדבר היום כי מיצובה בתחרות העזה שמתפתחת נראה טוב משל האחרות.

ALV היא הספק הגדול בעולם של אביזרי בטחון לרכב, במיוחד כריות אוויר וחגורות בטחון וספקית ה-OEM המובילה לכל חברות הרכב המובילות בעולם. היא גם חברת אביזרי הרכב המובילה היחידה שעיסוקה רק בתחום. החברה, שסיימה את 2017 עם מכירות של 10.3 מיליארד דולרים ורווח נקי של 303 מיליון, מעסיקה למעלה מ-70,000 עובדים ב-27 מדינות ומפעילה 22 מרכזים טכנולוגיים ברחבי העולם.

במקור הייתה חברה שבדית שנוסדה ב-1953 וב-1997 התמזגה עם החברה האמריקאית Morton ASP שמתמחה גם היא בכריות אוויר והפכה לחברה אמריקאית אבל שמרכזה עדיין בשבדיה. אם תבדקו את תשואת המניות שלה תגלו שמאז תחילת השנה היא מכה בגדול את כל המתחרות שהזכרנו וגם את מדדי הנאסד"ק וה-S&P ואפילו את AAPL והסיבה לכך אינה בגלל הכריות והחגורות.

איך קפצה ALV 34% בשנה האחרונה? נכון, מעמדה של ALV בתחום אביזרי הביטחון לרכב לאחר פשיטת הרגל של החברה המובילה בתחום, Takata, לפני כשנה, התחזק מאוד אבל זה לבדו לא מצדיק את העלייה של כ-34% במניות בשנה האחרונה או של 20% פלוס מתחילת השנה למכפיל של 21 פעם שהקונצנזוס צופה ל-2018 (חברות של כריות אוויר וחגורות בטחון אינן מצדיקות מכפילים כאלו).

הסיבה האמתית לעליות קשורה בחטיבת האלקטרוניקה שהקימה השם Veoneer ושמתמקדת בנושא ה-ADAS (ר"ת Advanced Driver-Assistance Systems). זה, לצד הדיבורים על הנפקתה הקרובה של החטיבה מלבים את הערכתה של  ALV בוול סטריט. Veoneer מפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרים שמשולבים ברכב האוטונומי כמו רדאר לרכב, מצלמות מתואמות לעזור בנהיגה, מערכות ראיית לילה ומיקום, מערכות פיקוח תנועה (Restraint Control Systems) ומערכות עצירה ממוחשבות (מתחרה במובילאיי) והביקושים למוצריה מרקיעים שחקים.

ב-12 החודשים האחרונים קיבלה החטיבה הזמנות בסך 1.1 מיליארד דולרים, עלייה של % 48 לעומת 12 החודשים הקודמים כאשר צבר ההזמנות של החברה ל-2020 מגיע ל-3 מיליארד. Veoneer תונפק ביולי הקרוב ואם השוק יהיה חזק אין ספק שמדובר בהנפקה חמה, מה עוד ש-Autoliv אינה מתכוונת לשמוט מידיה השליטה בחברת הבת לאחר ההנפקה. הנחת המשקיעים היא שהצלחת Veoneer (בהנפקה ולאחר מכן) לצד המשך ההצלחה של Autoliv בתחומי עיסוקה האחרים מצדיקה את העליות עד כה ואת ההערכה הנוכחית הגבוהה.

ישנו עוד גורם לעליות של ALV והוא מעמדה בתחום אביזרי הבטיחות לרכב וההסכמים שיש לה עם כל חברות הרכב הגדולות כמעט. Autoliv מחזיקה ב-38% בו כאשר לאף אחת מהמתחרות בשוק המסורתי, טאקדה, Aptiv, ZF Group ואחרות אין חטיבה מהסוג של Veoneer שתשמש כגשר במעבר למכונית האוטונומית. תחום בטיחות הרכב היה מבוסס, עד לעשור האחרון, על אביזרי הגנה פסיביים שמטרתם למנוע תאונות ופגיעה באנשים שברכב, דברים כמו כריות אוויר וחגורות ביטחון או מבנה המכונית שאמור לשמור, עד כמה שאפשר, על חיי האנשים.

אוטוליב VS אינטל ההתקדמות לכיוון המכונית האוטונומית מעבירה את הדגש למוצרי הביטחון האקטיביים, מערכות שמזהירות מפוטנציאל מתקרב של תאונה, שעוזרות לרכב להתנהל בבטיחות, מערכות שעליהן נבנתה מובילאיי כדוגמה. ישנם אנליסטים ומומחים רבים שמאמינים שהיתרון של חברה כמו Autoliv בתחרות על המכונית האוטונומית נובע מעצם מעמדה הנוכחי בתחום. המומחים מאמינים שהתחרות על אביזרי הביטחון למכונית האוטונומית תהיה בתחום האביזרים/מערכות האקטיביים כך שהיא תהיה יותר מול אינטל (שבבעלותה מובילאיי) מאשר מול החברות שבתחום.

הביקוש למוצרים האקטיביים אגב יגדל, אליבא המומחים, בכ-30% לשנה בין 2017 ל-2030. הנהלת Autoliv, שבאמצעות החטיבה שבנתה, רכישות שביצעה, השקעה מסיבית במו"פ, שותפויות אסטרטגיות, הסכמי רישוי ומעמדה מול חברות הרכב, הצליחה להגיע למעמד מוביל והיא מחזיקה ב-25% מהשוק החדש הזה. הנהלת Autoliv  מאמינה שהסכנה הגדולה בתחרות באה דווקא מאינטל בגלל מובילאיי ואת זה כתוב במפורש בדו"ח השנתי.

אבל ישנם לא מעטים שרוכשים את מניית ALV דווקא בגלל אינטל. "אם אינטל אכן מתכוונת להיכנס בעצמה לתחום הרכב האוטונומי (והיא ללא ספק מתכוונת אחרת לא הייתה רוכשת את מובילאיי בסכום כזה) אז רכישה של Autoliv היא הצעד המתבקש הבא", הם אומרים. למה? כי סביר להניח שהחברות שמתחרות על המכונית האוטונומית עצמה, חברות כמו GM, טויוטה, BMW, מרצדס, טסלה והאחרות יעדיפו הסכמי OEM עם חברות אביזרי בטיחות שיציעו להם את המכלול כולו ו-Autoliv היא המובילה.

בקיצור, סיפור מסובך, מה גם שחשוב להבין שגם חברות כמו Baidu (סימול:BIDU), קוואלקום (סימול: QCOM), נבידיה (סימול:NVDA), וכמותן נכנסות במרץ לתחום ועדיין לא ברור כיצד ועם מי תשתלבנה ומעל הכל מרחפת הכניסה של ענקיות שכלל לא היו קשורות לתעשיית הרכב בעבר כמו AAPL, Uber וגוגל שמפתחות מכוניות אוטונומיות משלהן כולל כל המערכות.

מהן האופציות שיש למשקיע? ישנן 3 אופציות. האחת להיכנס דרך תעשיית הרכב המסורתית, לקנות סל מייצג מהסוג של CARZ, ADRA או RXI (יש עוד). השנייה, לנסות ולהמר על תחום ה-Automotive IC שהזכרנו בתחילה ושמובילות אותו חברות כמו רנסאס (סימול: RNECF) היפנית, Infineon (סימול: INFFY) הגרמניה או STM השווייצרית באמצעות סלים כמו הסל החדש Kensho Smart Mobility (סימול: XKST) שכל החברות בתחום  אביזרי הרכב האוטונומי וחברות הרכב המובילות כלולות בו.

רבים ממליצים לדבוק בכל תעשיית המוליכים למחצה שתהנה מהעניין ולכן ממליצים על סלים מהסוג של SOX או ה-ROBO. האופציה השלישית היא להמר על חברה אחת בתחום כמו ALV או אחת "החיצוניות" שנכנסות לתחום כמו AAPL או GOOG.   ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל  

תגובות לכתבה(129):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 47.
    יאיר 15/06/2018 23:42
    הגב לתגובה זו
    מה דעתך על ודה
  • 46.
    AMD 13/06/2018 20:52
    הגב לתגובה זו
    החברה פירסמה דוחות ב 25 לאפריל (סוף יום המסחר) - מאז עלתה כבר 70 אחוז. כמה זמן עבר ? חודש וחצי ? חברה בשווי (היום) של 16 מיליארד דולר.
  • 45.
    מותגים 13/06/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
    פלא שה consumer staples יורדים. פחות ופחות מתרגשים ממותגים. ויסקי ב 20 דולר הכי טוב בעולם... The recent Spirits Business Scotch Whisky Masters saw two Alid whiskey brands walk away with gold medals. The two whiskies that won these medals are the Highland Black Scotch Whisky and the Islay Single Malt Scotch Whisky. The big news here is that the Aldi whiskey brands won’t cost customers near as much as some premium brands of whiskey. For example, the Highland Black Scotch Whisky only costs $17.39 a bottle and the Islay Single Malt Scotch Whisky comes in at $23.42 per bottle
  • 44.
    "ילד טוב" 13/06/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
    ולא להמשיך לשבת על אמזון (עלתה 45 אחוז) או נטפליקס (עלתה 90 אחוז מתחילת השנה). המון מניות סולידיות עם תשואות אפסיות וחלקם ירדו חזק. chkp eslt vdc mo pm mmm c bac mcd xom rww cvx
  • תסביר את זה לשלמה הוא בטח יתהפך עליך (ל"ת)
    מושון 13/06/2018 17:15
    הגב לתגובה זו
  • לאריה גרינברג שלום 13/06/2018 21:39
    מתברר שהן אחת אחת חרטא ברטא ימנית רדודה עםנשמאלץ של בירבורי שטויות ודברים בכלל לא נכונים ולא הוגנים. ועכשיו הכל מתהפך לך בפנים. ועכשיו אל תישכח לצטט בתשובתך את כל מה שכתבת אחי בן ה 90 חוץ מזה אתה ידען לא קטן אבל איש לא נחמד גם לא קטן
  • 43.
    נחום 13/06/2018 08:11
    הגב לתגובה זו
    שלום מר גרינברג, מה שלומך? א. מה דעתך על תוצאות הניסוי מאתמול? ב.מה דעתך על תגובת השוק?האם זה נובע מחוסר המובהקות הסטטיסטית?
  • שלמה גרינברג 13/06/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    הניסוי הספציפי הזה נעשה על מנת לקבל הערכות על רמת הסיכון של התרופה, על היעילות שלה ועל הכמות האופטימלית שנחוצה. מדובר בניסוי ברמה 2 של הבדיקות הקליניות אבל ניסוי בינלאומי עם מדגם גדול יחסית. הבעיה שעליה מדובר נקראת Intermittent Claudication ומדובר בכאב (בעיקר ברגליים) שנובע מבעיותצ בכלי הדם ועלול להתפתח למצב קשה. מטרת התרופה שמפתחת פלוריסטם היא "להרוג את הנגע לפני שיהפוך לבעיה אמתית". מדובר על חלק מפרוייקט גדול יותר. בכול מקרה זה הישג נאה אבל הקפיצה במניה הייתה יותר תגובה לגידול בהחלום מאשר הידע בעובדות. השאלה לגבי PSTI היא אם תצליח לסיים בהצלחה והדרך עדיין ארוכה ויקרה.
  • נחום 13/06/2018 17:23
    על התגובה המפורטת ומנומקת
  • אין סוף פרייארים 13/06/2018 09:05
    הגב לתגובה זו
    פלוריסטם: מפעל חדש עם פוטנציאל מכירות של מיליארד ד' על פי הערכות של גורמים המקורבים לחברה, פלוריסטם משקיעה 5.5 מיליון דולר במפעל חדש לייצור שתלים מבוססים על תאי גזע בחיפה גלי וינרב 26/07/2011, פלוריסטם דיווחה היום (ג'), כי המפעל, שמוקם בחיפה, יהיה בעל כושר ייצור מוצרים שיכולים להימכר בעתיד בכמיליארד דולר, כך מעריכה החברה בהודעתה.
  • 42.
    סיגרות 12/06/2018 17:35
    הגב לתגובה זו
    כול אחת מהם בשווי שוק מעל 100 מיליארד דולר. BTI יורדת היום אחרי שדיווחה על חולשה מסויימת במוצרי טבק מחוממים בשוק היפני - היא צפויה לפרסם דוחות החודש (2 האחרות כבר דיווחו). PM MO עלו בימים האחרונים אחרי שפורסם שכנראה ינסו לשווק את ה IQOS בהודו.
  • 41.
    glmd 12/06/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    גילוי נאות - מכרתי 90 אחוז מההחזקה בשבועות האחרונים.
  • שלמה גרינברג 13/06/2018 08:50
    הגב לתגובה זו
    המניה לא עלתה בצורה חדה מאז ההנפקה, למעשה אפילו ירדה עד תחילת השבוע. אני מניח שקנית המניה כפי שקונים מניות חלום, בתקווה שיצליחו בפתוחים ועם הידע שזה עלול שלא להצליח. נכון, אם קנית והיית מוכר אתמול, בעליות החדות, מחצית ממה שקנית הייתי מסכים להגיון כי כך אני כותב ופועל מאז ומעולם. אבל אתה כנראה מכרת כי חששת מתוצאות הבדיקה שעמדו להתפרסם. בכול מקרה, הקפיצה במניה כתגובה להצלחה בשלב הבדיקות השני מוצדקת כי החלום כעת גדול בהרבה ממה שהיה לפני ההודעה. יחד עם זאת ולמרות שהתרופה והתהליך ייחודיים, המרחק למימוש רחוק מאוד, שנים ולמי שבודק ומאמין שהסיכוי כאן סביר כדאי להמתין להירגעות הרוחות ואז לקנות כמות קטנה ולסגור בכספת. אם תהיה קפיצה דומה נוספת למכור חלק ואם המניה תיפול למחיר הקודם, להוסיף מעט.
  • glmd 13/06/2018 10:03
    ה 14 לפברואר שהחברה נתנה לחוקרת חיצונית לבדוק את התרופה על חולי איידס - התוצאה היתה כישלון וקריסה של המניה. לא יכלתי לקחת סיכונים. גם אם היה לי מידע פנים על התוצאות - שפורסמו אתמול - הייתי מניח שהמניה תקרוס עם תוצאות כאלה. . ( גלמד נכשלה בניסוי תרופה לחולי איידס - המניה צונחת החברה ממשיכה לבחון את התרופה שלה נגד מחלת הכבד השומני באוכלוסייה הכללית ? תוצאות ראשונות מהניסוי העיקרי צפויות בחודשים הקרובים גלי וינרב 14/02/2018, )
  • 40.
    ללא היסוס ! 12/06/2018 13:47
    הגב לתגובה זו
    Twitter, Inc. (TWTR) PT Raised to $50 at JPMorgan, Remains a Top Pick and on Analyst Focus List June 12, 2018 JPMorgan raised its price target on Twitter, Inc. (NYSE: TWTR) to $50.00 (from $39.00) while maintaining a Overweight rating.Analyst Doug
  • twtr 13/06/2018 16:04
    הגב לתגובה זו
    Trader: Twitter is easily a $50 stock Published 6 Mins Ago Despite Twitter's recent outperformance -- on pace for its best month since February 2015 and its best quarter on record -- it is still sharply below its all-time intraday high of $74.73, hit on December 26, 2013. But after evaluating the stock from a technical basis, Joe Terranova believes the stock might be heading back towards that key $74 level. "The fundamental turn for this company was two quarters ago...once you get that fundamental turn you get the momentum players coming back in...There's plenty of run in this stock if you look at the chart...we're only halfway at $44 right now back to that high level from 2013. So there's plenty of upside potential on a technical basis," he said.
  • 39.
    ארתור 12/06/2018 09:01
    הגב לתגובה זו
    היי שלמה מה דעתך על הנייר הנ"ל. אם כל הכבוד לכל החברות הטכנולוגיה לדעתי גם למשקיע לטווח ארוך רמות התמחור שלהן מנופח לגמרי. דווקא חברות היותר וותיקות שעוברות רה אורגונזציה נראות מעניינות להשקעה. DIS, PG, ואפילו GE.
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/06/2018 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    The Estee Lauder 12/06/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    החזירה את כול הנפילה בעקבות הדוחות ב 2 למאי וקבעה שיא חדש. The Estee Lauder Companies Inc.
  • 37.
    tsla 12/06/2018 07:31
    הגב לתגובה זו
    מנית טסלה עלתה בסביבות 18 אחוז בשבוע וחצי האחרונים. אתמול עלתה עוד 4.5 אחוז. ואתה חמוץ
  • 36.
    א. מרק 11/06/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    ראשית כל הכבוד לשלמה גרינברג על הסקירות המעניינות. מבחינת המכונית האוטונומית הנושאמעניין בעיקר בזכות הפיתוחים האמורים להפוך את הנושא לממשי אבל בניגוד למהפכה בסלולרים וכד' נושא המכונית האוטונומית מורכב הרבה יותר - כל נהג מגיב כמעט אוטומטית לתנאי הדרך אבל המצבים משתנים כמעט בכל רגע נתון והנהג אמורלהגיב בהתאם להבדיל, מכונית אוטונומית לא מסוגלת לגמישות של נהג אנושי..הרעיון למכונית אוטונומית נהדר אבל התנאי מבחינת מכוניות אוטונומיות זה כביש בו כל המכוניות יהיו אוטונומיות ועל מנת להגיע לזה 'עוד חזון למועד'
  • 35.
    השאלה האמיתית 11/06/2018 15:27
    הגב לתגובה זו
    קראתי שיש טוענים שמלחמת הסחר שלו גרמה לנזק של 1.2 טריליון דולר לשוק. ככה זה שאחד מהרחוב חי מסיסמאות ולא מבין כמה העולם מורכב (=ובוודאי הכלכלה של ימינו)
  • שלמה גרינברג 11/06/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
    אם תציג את מה שקראת ולמי הכוונה, "שאחד מהרחוב חי מסיסמאות ולא מבין כמה העולם מורכב (=ובוודאי הכלכלה של ימינו)"?
  • 34.
    מתי כתבת על ברודקום? (ל"ת)
    טביב 11/06/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
  • שלמה, מה דעתך על מארוול ומיקומה בתחום השבבים? (ל"ת)
    מארוול 11/06/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
  • למה האחרוניםתמידבסוף 11/06/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    עסקת הענק של ברודקום-קוואלקום היא איתות נוסף לכך שהמהפכה עולה שלב פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס השבוע להצעה שפרסמה ברודקום לרכישה קוואלקום שלמה גרינברג | 11/11/2017
  • תודה אחפש (ל"ת)
    טביב 11/06/2018 16:12
  • 33.
    יורי 11/06/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    שלמה כמשקיע חדש. נניח ואני חושב כמוך שהמכונית האוטונומית תתפוס נפח גדול יותר ב20 שנה הקרובות.סל הxkst שהוא סל חדש אבל ללא סלים מתחרים? בתחום הוא סל מומלץ לעשור הקרוב ? לא כהמלצה אלא כרעיוןתודה
  • למה "ללא מתחרים"? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2018 16:27
    הגב לתגובה זו
  • שום דבר לא בורח 11/06/2018 14:38
    הגב לתגובה זו
    תלחץ את השם שלמה גרינברג - ותגיע לארכיון הכתבות. בכול כתבה תמצא רעיונות השקעה שאפשר להתעלף מהם (ואני לא אומר זאת בציניות). אחכ תמצא את חלק ממרכיבי תעדת הסל הנל (מניות כמו nvda } ותראה כמה הם עלו בשנים האחרונות ותבין כמה פתטית השאלה שלך.
  • פתט 11/06/2018 17:32
    ואתה קראת כתבה ורץ להשכיב כסף ל 20 שנים. הכתבה הנל יכלה גם להתפרסם לפני חצי שנה או בעוד חצי שנה - בהתאם להעדפות של גרינברג. זה שהתעודת סל התחילה להסחר בדצמבר 2017 לא אומר שלא מעט מניות בתעודה לא עלו כבר מאות אחוזים (לא מפריז).
  • 32.
    אמסל 11/06/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
    ממש אינו קדום. הוא נכנס לשפה ב1969 בעקבות מאורע ספציפי. ואולי תפסיק כבר עם הקדימונים למאמריך שמעידים כאלף עדים על דעותיך גם הפוליטיות ועל רדידותך..אז אנא ונא ממך.
  • אפשר לא לקרוא אם לא רוצים אבל מדוע לנהוג בגסות מילולית? (ל"ת)
    coch 15/06/2018 23:48
    הגב לתגובה זו
  • WIKIONARY 11/06/2018 16:39
    הגב לתגובה זו
    זהו פתגם מוכר מהרבה שפות. המקור כנראה טורקי
  • VIKIONARY 11/06/2018 15:44
    הגב לתגובה זו
    מדובר בפתגם בינלאומי, כנראה עתיק יומין, שמופיע בהרבה מאד שפות. ההשערה היא שמקורו בטורקית. אני אישית זוכר את רפול משתמש בו בתחילת מלחמת לבנון הראשונה ב-1982 , כשהשמאל ביקר את הכניסה ללבנון
  • אמסל 11/06/2018 19:00
    ממש 1969 ולא אחרת לאחר אירוע ענק ממדים ששינה סידרתי בראשית והעולם לא הפנים את מה שהיה באותו תאריך.
  • דובי 11/06/2018 13:30
    הגב לתגובה זו
    כמו ששלמה אמר. לך תקרא טור אחר
  • שלמה גרינברג 11/06/2018 12:46
    הגב לתגובה זו
    המשפט הזה לא נכנס ב 1969 כי אני אישית שמעתי אותו בנאום בשנות החמישים
  • מה אתה רוצה להגיד שאתה בן 90 בערך (ל"ת)
    רובי לשלמה ג 11/06/2018 22:49
  • מרסלו 11/06/2018 19:15
    ולמה באותיות גדולות.
  • אמסל 11/06/2018 19:06
    ולשלמה אני ממש יודע לאיזה משפט אתה מתכוון אבל זה ממש לא היה זה למרות שהיה קצת דומה לו. המשפט הזה נולד בוודאות ב1969ואם היית יכול לשאול את פעיל וקור ומיכל וכן היית מקבל את תשובתי.
  • 31.
    ברננקי 10/06/2018 21:18
    הגב לתגובה זו
    אני כבר העברתי החסכונות הפנסיוניים לבונקר (מקמ) - מדבר על 2020 (בחירות לנשיאות) - לדעתי זו רק שאלה של תאריך שזה יקרה. וכשמתחילה מפולת כולם בהכחשה כמובן. ממשיך להחזיק תיק גדול במניות - אבל את הפנסיה העברתי.[ברננקי: "כלכלת ארה"ב צפויה ליפול מצוק ב-2020" יו"ר הפד' טוען כי הממשל האמריקני טעה כאשר בחר בהפחתת מיסים כאשר השק האמריקני קרוב לתעסוקה מלאה. טוען כי הבעיות יתחילו ב-2020. צפו בקטע המלא עמית טל | 08/06/2018 ]
  • שלמה גרינברג 11/06/2018 09:05
    הגב לתגובה זו
    הצעתי לך שתחזה בראיון עצמו ותקשיב מה הנגיד לשעבר אומר בדיוק ומדוע הוא נותן הערכה כזו. לאחר מכן עיין בבקשה בכתבה הבאה: http://money.cnn.com/2018/06/10/investing/stocks-week-ahead-ben-bernanke-recession-economy/index.html ואו אז תבדוק תחזיות שלו בסוף (כן, בסוף) 2007 לגבי "הפריחה הכלכלית שצפויה...". נכון וידוע שאני מעריץ ועוקב שנים אחרי האיש אבל כדאי תמיד לבדוק דברים.
  • 30.
    גיל 10/06/2018 12:43
    הגב לתגובה זו
    שלום שלמה מה נשמע?אשמח לדעתך על סאפיינס.. לאחר שנתיים לא פשוטות, נראה לאחרונה שיפור קל בדוח וגם במחיר המניה.מה דעתך על החברה? (ואם אפשר גם המניה) תודה רבה
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    ההוצאות עלו בצורה לא מוסברת. צריך להמתין ולראות איך יתנהלו ב 2018 (הרבעון הראשון נראה מבטיח)
  • תודה שלמה על התגובה (ל"ת)
    גיל 10/06/2018 14:33
  • 29.
    KHOURY 10/06/2018 07:38
    הגב לתגובה זו
    שלמה היקר! איפה פורסייט וחברות ישראליות בכל הסיפור הזה? האם יש לפורסייט את היכולות להתמודד ולהתקדם בתחום הזה?!!
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 12:38
    הגב לתגובה זו
    היכן פורסייטי? כשאולי יהיה שם משהו רציני תשאל. ומה זה אומר איפה חברות ישראליות? לא הזכרתי את מוביליי?
  • 28.
    Debby 10/06/2018 06:43
    הגב לתגובה זו
    חברה אמריקאית גדולה ומובילה בתחוםנחסחרת במכפיל 13.. עושה רושם כהשקעה מעניינת? תודה רבה
  • עשיתי כתבה ארוכה, נא לחפש (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 12:39
    הגב לתגובה זו
  • איך אתה רואה את מעמדה של מארוול בשוק השבבים? (ל"ת)
    היכן מארוול? 10/06/2018 22:32
  • 27.
    מה דעתך שלמה? 09/06/2018 23:53
    הגב לתגובה זו
    לפי הכתבה שקראתי, רבים מעדיפים לשבת היום על מזומן
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    אבל רק לאחר שתבין מהו בדיוק "מאזן הפד" ולמה בדיוק "רבים חוששים". אינמי יודע איזה מאמר קראת אבל באמת יש החוששים. אגב, הישיבה על מזומן נמשכת מזה כעשור.
  • אתה קשקשן לא קטן. (ל"ת)
    לעונה ל27 מר יעקב ג. 11/06/2018 10:55
  • 26.
    האם יש קשר בין המתכת ליתיום לנושא הכתבה? (ל"ת)
    מאיר 09/06/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
  • איני יודע (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 12:42
    הגב לתגובה זו
  • ליתיום 10/06/2018 15:58
    "כל מכונית חשמלית של טסלה יש אלפי סוללות ליתיום קטנות, בגודל של סוללת AA. במודל S, למשל, נדרשות יותר מ־7,100 סוללות ליתיום. הסוללות הנטענות אמנם נקראות על שם המתכת הרכה והכסופה, אך יש בהן עוד מתכת נדירה והרבה פחות מוכרת: קובלט (Cobalt). הנתח של קובלט אף גבוה משל ליתיום – בכל סוללת רכב חשמלי יש 11% ליתיום, ו־14% קובלט."
  • 25.
    המשקיע 09/06/2018 09:59
    הגב לתגובה זו
    "...מה גם שחשוב להבין שגם חברות כמו Baidu (סימול:BIDU), קוואלקום (סימול: QCOM), נבידיה (סימול:NVDA), וכמותן נכנסות במרץ לתחום ועדיין לא ברור כיצד ועם מי תשתלבנה..." מומלץ לעורך לעשות ש"ב בנוגע לNVD - מקריאת הדוחות והקשבה לC.C שלהם, מאוד ברור עם מי ואיך היא תשתלב. היתרון הטכנולוגי שלה בתחום הוא דורות קדימה ביחד לשאר.
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 12:46
    הגב לתגובה זו
    לא כתבתי שנבידיה לא תשתתף כתבתי שלא ברור כיצד ועם מי. אם ידוע לך מקריאת הדוחות (שגם אני קורא אותם בעיון) התשובה אז בבקשה, קבל החלטה. אתה מבלבל בין חוזים שיש לנבידיה (מהסוג שיש למוביליי עם אינטל) לבין ההשתלבות בתעשיה הספציפית שעליה כתבתי.
  • 24.
    מומחה לקנוניות 09/06/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    יש עוד שנים רבות עד שזה יהיה מעשי. כמו שטסלה נכשלת בגדול. האמת היא שמדובר במשהו מאוד מאוד מסובך. גם יחסי הגומלין עם הנהגים האחרים,הרגולציה ועוד שלא לדבר על האכנולוגיה - הכל רק בראשית הדרך. הרבה יותר מסובך מהטלפון החכם.
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
    לבעלי דעה מוצקה החיים קלים, אז אל תשקיע. אגב, היכן קראת שכדאי להשקיע?
  • 23.
    סימפל 09/06/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    פעם אחרונה שבדקתי על טקאטה, הם היו במצב ביש אדיר בעקבות החמדנות הפושעת שלהם בעסקי כריות האוויר (כמעט כל מכונית שאתם נוסעים בה כיום מהווה סכנת מוות בישראל, ומשרד התחבורה לא מצייץ מילה בנושא). אז מי קנו אותה? חברה סינית (עם גיבוי ממשלתי על בטוח). וואו, איזה שיפור באיכות הולך להיות שם...
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 12:59
    הגב לתגובה זו
    ראשית תבדוק שוב גם לגבי משרדי התחבורה בכול העולם וגם לגבי מי שקנה אותם ותגלה אולי כמה דברים שיוכיחו לך שלמעשה לא קראת כלום מלבד כותרות.
  • סימפל 10/06/2018 20:35
    אלא שאני לא מצפה שהאיכות תשתנה בעקבות הרכישה על-ידי חברה סינית. מאחר וטאקאטה היא שם מוכר (בעיקר בעקבות מקרה כריות האוויר) ומאחר וחובות טאקאטה הם גדולים מאוד (בגלל ההתחייבות להחליף לפחות עשרות מיליוני כריות אוויר פגומות על חשבון החברה), ומאחר וזו סין הקומוניסטית הפשיסטית, אז אני משער בביטחון שהחברה הסינית באה עם גב ממשלתי נדיב. לגבי משרדי התחבורה, הכוונה שלי הייתה למשרד התחבורה הישראלי. אני יודע שהאמריקאי היה בסדר בעניין ונתן לטאקאטה על הראש.
  • ריקולה 10/06/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
    אלפי טויוטה קורולה ואוריס למוסך בגלל כרית אוויר יבואנית מותג הרכב היפני תזמין 7,746 מכוניות למוסכים המורשים כדי לבדוק או לתקן במידת הצורך את מערכת הבטיחות החשובה. כל המכוניות שיוזמנו למוסך יוצרו בין 2006 ו-2012 הלל פוסקפורסם: 31.05.18
  • וזה אומר מה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 13:13
  • סימפל 10/06/2018 12:00
    כדי לעמוד בתחרות עם טקאטה. גם אצלן יש תקלות דומות. חייל צעיר מת בישראל לפני כמה שנים בגלל כרית כזו, בטויוטה קורולה. רק בגלל שאבא שלו עשה רעש אז טרחו להתייחס לעובדה שכרית האוויר הייתה מחוררת מרסס מתכתי של מיכל הגז של כרית האוויר.
  • 22.
    דוד 08/06/2018 22:49
    הגב לתגובה זו
    הירידות החדות במניה בשבועות האחרונים מהוות הזדמנות כניסה למניה לטווח ארוך ? ואיך אתה רואה את עתיד החברה קדימה? יש עוד לאט לטפס? תודה רבה.
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 13:20
    הגב לתגובה זו
    חברה מאוד מעניינת ומצליחה עסקית. 6 אנליסטים, ביניהם שלושה בכירים ביותר בתחום, יצאו בהמלצת קניה בחודש האחרון. לגבי "הזדמנות כניסה", תבדוק הדוחות, תתייעץ עם מי שמייעץ לך ותקבל החלטה.
  • sedg 10/06/2018 10:50
    הגב לתגובה זו
    עדיין עלתה 43 אחוז מתחילת השנה ו 195 אחוז ב 12 החודשים האחרונים. תראה מה חטפה המניה של חברת הפאר FSLR
  • 21.
    רפי 08/06/2018 19:03
    הגב לתגובה זו
    שלום שלמה. יודע שאתה עוקבאדיסון מתקרבת ל70$ ותשואה 4%אלו רמות שלא ראינו כבר מ2015יש חדש? תודה
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 13:24
    הגב לתגובה זו
    אם לשפוט לפי התוצאות אז חדשות רעות אין.
  • ed 10/06/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
    Dividend-paying stocks that are most at risk from rising rates tend to be companies that don't grow very quickly (or at all) and have consistent long-term income track records. Tobacco stocks like Philip Morris , or utilities like Consolidated Edison , are good examples of slow-growing, dividend payers. The utilities and consumer non-cyclical (AKA "defensive" or "staples") are full of companies like this with dividends exposed to the risk of rising interest rates.
  • קראתי הכתבה ואיני מסכים עם המסקנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 13:25
  • 20.
    לרון 08/06/2018 17:30
    הגב לתגובה זו
    הקשבת לי אך הפעם הקדמת מדי כמו הביוטכנולוגיה בשנת 1990 שלמעשה עדיין נמצאת בחיתוליה זה סדר גודל הזמן שיעבור עד שמכוניות אוטונומיות תתרוצצנה ברחובות
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    לא הקשבתי לך מעולם כי אני כותב על סמך בחינתי את העובדות אגב, על מניות הביו כתבתי ב 1982 לא ב 1990 ולא טעיתי.
  • ללרון 11/06/2018 11:00
    אתה טוב ממנו
  • 19.
    יוסי קצב 08/06/2018 16:16
    הגב לתגובה זו
    עזוב אותך משטויות שלימלה בקרוב הכל מתאדה מתפורר מתפזר מתאפרר
  • שלמה גרינברג 10/06/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
    הוא ייעלב אם ידע שאתה משתמש בשמו
  • איזו תשובה אינטליגנטית ומבדחת (ל"ת)
    למרקו מפיש 11/06/2018 11:01
  • 18.
    יצחק 08/06/2018 16:16
    הגב לתגובה זו
    כל זמן שרכבים רגילים יהיו על הכביש , הרכב האוטונומי הוא ענין לשעשוע .הרכב האוטונומי ורכב רגיל לא יכולים לחיות יחד. עד שהרגולציה תסדיר את ענין הרכב האוטונומי יעבור הרבה מאוד זמן , אבל בינתיים הרבה חברות יעשו כסף טוב מהרעיון
  • כיוון שזה ברור לך אז תנצל וגם אתה תעשה כסף (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    הייטקיסט 08/06/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
    תמיד משעשע אותי לשמוע מנכל"ים, משקיעים ואנשי פרסום מדברים על טכנולוגיה עתידנית. זה בערך כמו לשמוע מלכת יופי מדברת על שלום עולמי, המון אופטימיות והתייחסות למוצר המוגמר, תוך התעלמות גסה מכל הקשיים והאתגרים שעדיין לא נפתרו. לדעתי השלב שבו מכוניות אוטונומיות יחליפו נהגים וישתלבו על הכביש ביחד עם אנשים אמיתיים עוד רחוק לפחות עשור במקרה הטוב.
  • סטיב ג׳ובס 09/06/2018 13:09
    הגב לתגובה זו
    כשאפל הוציאו את האיפון אנשים צחקו ואמרו בשביל מה צריך טלפון שעולה 600$ אחרי זה אמרו בשביל מה צריך איפד זה סתם איפון גדול עכשיו אומרים על השעון אותו דבר. עכשיו כשאפל שווה טריליון דולר כבר מדברים קצת פחות ועדיין יש כאלה שאומרים זהו אפל סיימה את דרכה. אותו דבר בפיסבוק אמרו מי צריך את זה איך ירוויחו כסף זה מיותר ועכשיו כשהחברה תוך מספר שנים שווה מאות מיליארדים עדיין יש לך מה להגיד על הרכבים האוטונומים. עכשיו אותו דבר זה נכון שקשה להתנבא מה אתה לא מבין שהרכבים
  • שלמה גרינברג 08/06/2018 15:03
    הגב לתגובה זו
    "הייטקיסט" אתה לא
  • ומה אתה בעצם שאל חבר של עמירה (ל"ת)
    לאברם 11/06/2018 11:03
  • 16.
    ירדן 08/06/2018 12:49
    הגב לתגובה זו
    שלמה הזכרת שבוע שעבר את at
  • מה זה AT ? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2018 15:04
    הגב לתגובה זו
  • לפני שבועיים at (ל"ת)
    ירדן 10/06/2018 10:46
  • 15.
    כתבה מאוד מעניינת כמו כל שבוע, לדעתי הסל SOXX ולא SOX (ל"ת)
    חן 08/06/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
  • שלמה גרינברג 08/06/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    אבל המדד התואם הוא SOX וכולל בדיוק אותן מניות
  • 14.
    לא מוצאת את XKST ב Interactive brokers...מוזר... (ל"ת)
    עינת 07/06/2018 22:54
    הגב לתגובה זו
  • באתר finviz זה קיים (ל"ת)
    תבקשי שיוסיפו 10/06/2018 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אבי3 07/06/2018 20:44
    הגב לתגובה זו
    מה אתה אומר על תחום אבטחת המידע?שהרי יש לו חשיבות גדולה בחלק ניכר מהטכנולוגיה החדשות-ענן, מובייל וכמובן רכב אוטונומי?
  • 12.
    דן 07/06/2018 18:56
    הגב לתגובה זו
    שלמה,מה דעתך על TRXC ?הנהלה,סיכויי התחרות מול ISRG,איכות מוצר.
  • 11.
    אסף 07/06/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    שלמה תודה על המאמרבהמשך לכותב על wixאפשר גם להזכיר את plus 500פלטפורמת מסחר עם נגיעה ישראלית שנסחרת בלונדון.. תוכל לספר עליה קצת. ?
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    זיו 07/06/2018 18:09
    הגב לתגובה זו
    מה דעתך על טאואר בתחום...האם יש חדש בהערכתך את טאואר תודה רבה
  • כתבתי ארוכות על התחום ועל טאור, נא לחפש (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ארנון 07/06/2018 18:08
    הגב לתגובה זו
    נעקוב..
  • 8.
    גורדי 07/06/2018 18:08
    הגב לתגובה זו
    עוד "ישראלית" שעושה כותרות, ולא זכור לי שכתבת עליה.. אשמח לכמה מיליםהחברונת הזו כבר שווה 4.5 מיליארד...
  • כתבתי לאחרונה כתבה מקיפה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2018 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מה דעתך המלומדה? 07/06/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    נראה שמניות הצמיחה בהובלת ה-PANG הן כמעט בלתי ניתנות לעצירה, אבל יש כאלה שלאורך זמן "מניות הערך" יתנו תשואה גדולה יותר. האם ל"מכפיל רווח" עדין יש חשיבות ברכישת מניה?
  • בהחלט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2018 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בזמנו כתבת שגם JCI מתעסקת בתחום הרכב האוטונומי (ל"ת)
    מה עם JCI...? 07/06/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
  • אכן כתבתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2018 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סימפל 07/06/2018 16:55
    הגב לתגובה זו
    הופרדה מאפטיב NYSE APTV, ולהבנתי דלפי (מבין השתיים) היא זו שמפתחת טכנולוגיות לנהיגה רובוטית, ונדמה לי הנעה חשמלית. מה שכן, מאז שהופרדה, הגרף שלה הוא די מת, כך שALV שהבאת היא הרבה יותר מעניינת.
  • שלמה גרינברג 08/06/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    אפטיב רכשה את Delphi Technologies לפני כשנה אתה מדבר על המניות שנשארו כפי שהיו כי כך הוחלט ב APTIVE
  • 4.
    rsi 07/06/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
    נו באמת ....................
  • ולמה לכתוב על בלקברי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2018 09:35
    הגב לתגובה זו
  • Rsi 09/06/2018 12:10
    לך תעשה שיעורי בית
  • 3.
    כול שבוע אתה מחלק 2-3 "ממתקים" כבר נגמרו לי המיליון (ל"ת)
    דולר הוירטואלים שלי 07/06/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    twtr 07/06/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    לא מחר ולא מחרתיים כמובן. הוא אמר את זה כשהמניה היתה על 22 דולר. ניתן לקרוא כאן (Twitter Gains 50% Since Aalok Devkota Said It Could Be A 10 Bagger הקרן שהוא מנהל עם תשואה 30 אחוז מתחילת 2018 ו 30 אחוז ב 2017 (כרגע 5 המניות הם twtr bzun ma adbe twlo - כולם סהכ 45 אחוז מהקרן)
  • twtr 07/06/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
    Jun. 6, 2018 Argus maintains a Buy rating on Twitter (NYSE:TWTR) and raises the price target from $40 to $50, a 26% upside to yesterday’s close.
  • נו? אז תנצל ההזדמנות ותקנה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/06/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
  • twtr 08/06/2018 20:22
    האמת אני שם הרבה שנים - עוד מ 50 דולר ( את ההפסדים כבר קיזזתי מזמן ).
  • קונה כבר תקופה ארוכה (וגם מוכר קצת לפעמים...) (ל"ת)
    ללא היסוס ! 07/06/2018 17:32
  • 1.
    מיקי 07/06/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
    מסיבית של המכוניות האוטונומיות השימוש בזכרנות יילך וייגבר האם ניראה לך הגיוני שהיא נסחרת במכפיל עתידי של 5 כאשר היא צופה צמיחה בשנים הקרובות לביקוש בזכרונות שהיא מייצרת כאשר רוב הסקטור עומד על מכפילים של לפחות 15 וכמובן ש NVDA מתומחרת הרבה יותר גבוה
  • אריק 07/06/2018 22:50
    הגב לתגובה זו
    .
  • ההגיון בעיני המסתכל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/06/2018 14:57
    הגב לתגובה זו
  • מיקי 07/06/2018 17:27
    איזה מכפיל אתה חושב שמתאים לה בהתאם לביצועים שלה תודה