איוב קרא
צילום: אלכסנדר כץ

איוב קרא יוצא נגד מדיניות ההתשה של חברות התקשורת

התקשרתם? תקבלו תשובה תוך 6 דקות; רוצים להתנתק? אסור להעביר אתכם; המענה הקולי ללא פרסומות; צפו בפרטים המלאים
ערן סוקול | (2)

משרד התקשורת, פרסם היום (א') מדדים חדשים לזמני המתנה למענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת, אשר מטרתם לקצר את זמני ההמתנה של הצרכנים ויכנסו לתוקף תוך 10 חודשים. 

חברות התקשורת אליהן מתייחסות ההנחיות החדשות הינן בזק, הוט, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20 אלף מנויים פרטיים. חברות התקשורת יחויבו במענה מהיר, מקצועי ותכליתי תוך פרקי זמן קצרים שהמשרד הגדיר. 

המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות בנושא בירור חשבון, סיום התקשרות ותיקון תקלה.

על פי ההנחיות החדשות, במענה הקולי שיושמע לפונה יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה. הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל יהיו על פי שיקול דעתה של החברה. 

זמן המתנה של עד 6 דקות

בכל אחד משלושת סוגי הפניות האמורות לפחות ב-85% מהפניות בכל שבועיים רצופים: הלקוח יקבל מענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש דקות, עם זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים שלא יעלה על שלוש דקות.

הזדהות מהירה, ובלי פרסומות

בנוסף נקבע כי החברות יתנו מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד. תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב.

אסור לגלגל את הלקוח הלאה

במידה והפונה בחר באפשרות סיום התקשרות, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשה. במידה והפונה בחר באפשרות בירור חשבון, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה.

סוף להרגשת חוסר האונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אפרת 21/05/2018 19:21
    הגב לתגובה זו
    נראה טוב מדי המשיח הגיע?
  • 1.
    שמואל 21/05/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
    מדוע רק ספקי תקשורת ? צריך להרחיב את התקנה לכל נותני השירותים כולל בנקים וביטוח.
נהג מונית 08042021
צילום: Viktor Bystrov Unsplash

נהג מונית שסירב להסיע נכה ישלם לו פיצוי בסך 10 אלף שקל

נהג מונית מראשון לציון, לא הסכים להסיע נכה בכיסא גלגלים וטען בפניו כי "לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען וכי במוניתו נוסעים רק אנשים מכובדים וחשובים"- עכשיו הוא יפצה אותו, ויחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקל להימנע מלעבור עבירה דומה
סתיו קורן |
נהג מונית מראשון לציון שסרב להסיע נכה בכיסא גלגלים וטען בפניו כי "לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען וכי במוניתו נוסעים רק אנשים מכובדים וחשובים", יפצה אותו ב-10 אלפים שקלים. כך פסק אתמול שופט בית משפט השלום בתל אביב, אלעד שור. השופט גזר על נהג המונית בנוסף קנס של חמשת אלפים שקלים. נהג המונית חויב גם לחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים. מכתב האישום עולה כי הנוסע, נכה בכיסא גלגלים, הזמין מונית באמצעות אפליקציית "יאנגו", מבית הלוחם בתל אביב לרחוב בת מרים יוכבד בתל אביב. כאשר נהג המונית ראה שהנוסע מתנייד בכיסא גלגלים, סרב להסיעו וצעק עליו מדוע לא ציין שהוא נכה בכיסא גלגלים. הנוסע ניסה לשכנע את נהג המונית להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען של המונית, אך ללא הועיל. בתגובה צעק עליו נהג המונית כי יש לו מקרר מאחור ולכן לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען. עוד טען בפניו כי הרכב חדש והוא חושש כי ישרטו לו הריפודים. כאשר הנוסע ניסה להסביר כי מדובר בעגלת נכים קלה, בעלת משקל של פחות משישה קילוגרמים, יצא נהג המונית מהרכב ואמר לו "זאת מונית מכובדת ואני מסיע אנשים מכובדים, יש לי בעיות בגב ואני לא רוצה לקחת אותך". הנוסע לא ויתר והגיש תלונה לאגף הפיקוח ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה, החליטה מחלקת התביעות במשרד התחבורה להגיש כתב אישום לבית משפט כנגד נהג המונית. הנוסע, שנפצע במהלך שירותו הצבאי, ציין בפני השופט "חטפתי כדור בגב ובכתף, הייתי קרוב לסכנת מוות ממשית בעקבות הפציעה שלי. הסיבה היחידה שאני פה כי הנאשם גרם לי להבין שאני שווה הרבה הרבה פחות מריפודים במרצדס... נתתי את הרגליים שלי למדינה, למה אני צריך להתנצל? זה היחס שמגיע לי ולכל נכה?". שופט בית המשפט קבע כי "התנהלותו של נהג המונית מהווה נורמה התנהגותית פסולה שאין להצדיקה... נהג המונית הינו נותן שירות וככזה עליו להשאיר את תסכוליו וענייניו לעצמו. המתלונן נפצע במהלך שירותו הצבאי, מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ציין בעדותו כי הרגיש מושפל כאשר הנאשם לא נאות להעלותו למונית תוך השמעת תירוצים הנוגעים לאופי המונית או טיב הריפוד". יצוין כי משרד התחבורה רואה חשיבות רבה בשמירה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ועורך מבצעי אכיפה שוטפים במהלך כל השנה כנגד נהגי מוניות המסרבים להסיע נכים עם כסאות גלגלים. עוד יוזכר כי בכל מקרה של סירוב להסיע נכים עם כסאות גלגלים במונית ניתן להגיש תלונה במשרד התחבורה.