עליות ירידות בורסה השקעות מגמה מעורבת
צילום: Istock

ה-FBI פשט על משרדי פלטפורמות האופציות בינאריות הגדולה בעולם

חוקרי הרשות בליווי המשטרה המקומית פשטו על משרדי ספוט אופשן ברמת גן במסגרת חקירה של בעלי יוקום תקשורת
מערכת Bizportal | (7)

חוקרים של הרשות הפדרלית האמריקאית (FBI) חקרו בשבוע שעבר את יוסי הרצוג, מייסד ובעל שליטה בחברת האופציות הבינאריות יוקום תקשורת. במקביל פשטו החוקרים בליווי המשטרה על משרדיה של חברת ספוט אופשן (Spotoption) בקומה ה-20 במגדל משה אביב שברמת גן.

החקירה של ה-FBI מגיעה בקשר לחקירה המתנהלת נגד לי אלבז בחשד להונאה באמצעות חברת יוקום אותה ניהלה. בראש השנה האחרון נעצרה אלבז בהתאם לצו של בית המשפט המחוזי בניו יורק. 

חברת ספוטאופשן היא חברת B2B, המפתחת פלטפורמה למסחר באופציות בינאריות. בין לקוחותיה - לקוחות קצה, הסוחרים באופציות, ולפי החברה היא בעצמה אינה עוסקת במסחר באופציות בינאריות. החברה מונה כ-250 עובדים, כולל העובדים בסניפים בלונדון, קפריסין והונג קונג.

נזכיר כי באוקטובר האחרון הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק האופציות הבינאריות שאוסר על זירות סוחר שפועלות מישראל להציע ללקוחות בישראל ומחוץ לה מסחר באופציות בינאריות. לעמדת הרשות המסחר באופציות בינאריות דומה במהותו למשחק הימורים. בהקשר זה נציין כי הבעלים של ספוטאופשן, פיני פטר, הופיע בדיון שנערך בכנסת בעניין לצד יו"ר הקואפלציה הפורש דוד ביטן שנגדו מתנהל תיק חקירה בחשד לשוחד. 

​מהמשטרה נמסר: "חוקרי FBI מלווים בחוקרים מיחידת להב 433 הגיעו לפני מספר ימים למשרדי החברה בר"ג ולקחו מסמכים, זאת כסיוע לחקירה זרה שלא מתנהלת בישראל".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חבר טוב של החבורה 24/09/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע האם בועז כהן נתפס גם? הוא היה גם בחבורה של לי אלבז ויוסי הרצוג שבן משפחה שלו. הוא היה פעיל באיזה מדינה עולם שלישי שניהל משם את חברות האופציות שלו והמרכז מכירות שם. הfbi והרשיוית חוקרת אותו? במידה ולא כדי לרשות לעקוב אחרי השם הזה הוא במידה והוא מסתובב חופשי.
  • 5.
    מקווה שיכנסו לכלא לכל ימי חייהם. (ל"ת)
    אבי 15/01/2018 07:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ברגר 14/01/2018 16:40
    הגב לתגובה זו
    הזדמנות סתם ללכלך על האיש? דוחה, ראוי לכל גינוי
  • רומזים לך שביטן הפעיל לובי להמשך הפעילות הזו (ל"ת)
    הבנת? 17/01/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נציבת מס הכנסה לשעבר מככבת בתחום מהצד המנהל (ל"ת)
    משה 14/01/2018 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אופצי בובצי 14/01/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    ועוד חברות דומות לה... לבדוק את כולן ואת טיב השירותים המוצעים על ידן.
  • 1.
    אחד העם 14/01/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
    צריך לשים קץ לשוד של אנשים עובדים בידי כל מיני גנבים בחליפות.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.