הדבר הבא: השקעות בתחומי נישה
ריביות אפסיות חשפו את המשקיעים לנישות חדשות כמו מכשור לביש, רחפנים, שעשויות לייצר תשואה עודפת; "הן יהיו חלק אינטגרלי מכל תיק נכסים"
שוויון מגדרי, פרייבט אקוויטי, תשתיות גלובאליות, אנרגיה חלופית, איכות חיים לגיל השלישי, צמחי רפואה, מכשור לביש, סייבר, מחשוב ענן, מדפסות תלת ממד, רחפנים, האינטרנט של הדברים - מה כבר יכול להיות הקשר בין כל אלו? מתברר שיש!
נושאים אלו ורבים אחרים מהווים נישות של השקעה - חלופות שחורגות מהשווקים הרגילים והמסורתיים שכולנו מכירים – מניות, איגרות חוב ממשלתיות, אג"ח חברות ואם תרצו גם נדל"ן ונכסים אחרים. אם תאמצו את זיכרונכם, סביר להניח שחלק מהן עלו אצלכם בשיחות הסלון של יום שישי. "שמעת על הדבר החדש?"
למעשה, אם נרצה לתת כותרת לשנת 2017 ההולכת ומסתיימת – שנת הנישות בהשקעה תהייה מועמדת מצוינת. זו גם השנה שבה החלו הנישות להיות מקובצות יותר: נישות כלכליות, לפי מגדר/גיל, חברתיות, טכנולוגיות, נישות בתחום האנרגיה, נישות בתחום התשלומים, המדיה ועוד כיד הדמיון.
הנהירה לנישות אפיינה בעבר רק משקיעים מתוחכמים, שהיו מוכנים להגדיל את הסיכון של תיקי ההשקעות שלהם, אך בשנה-שנתיים האחרונות, אנו עדים לכך שגם משקיעים מתוחכמים פחות מתבלים חלק גדל והולך מתיקי ההשקעות שלהם באפיקים הללו.
- הנפקת הסייבר הגדולה של השנה: נטסקופ מגיעה לוול סטריט
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה גרם לכך? בראש ובראשונה שנים של ריביות אפסיות, שגרמו לשוקי המניות לשבור שיאים וכן גרמו להתכווצות של המרווחים שמציעות איגרות החוב הקונצרניות על פני איגרות החוב הממשלתיות, לרמות שלא נראו זמן רב. האפיקים המסורתיים פשוט נעשו יקרים יותר והדרך להרוויח מהם כיום הינה "לאתר בפינצטה" את הניירות שנותרו "מתחת לרדאר". במקביל, היכולת להסתמך על מדדים ופיזור פוחתת.
מה מסייע לתהליך? התפתחות המכשירים שנקראים קרנות סל, או etf (ר"ת exchange-traded fund) בחו"ל. מדובר בנכסים סחירים לכל דבר ועניין, שתכליתם לעקוב אחר מדדים אובייקטיביים, כגון מדדי מניות, אג"ח, סחורות או קרנות.
המעקב יכול להתבצע על מדדים שלמים, או חלקי מדדים, שנבחרים לפי אמות מידה מוגדרות. נכון להיום נסחרות מעל 2,000 קרנות סל כאלו, כשרק בשנה האחרונה הצטרפו 200 חדשות. המכשיר אמנם כרוך בדמי ניהול, אך מספק נזילות ופיזור וכך מקנה למשקיעים יותר ביטחון בעצם הכניסה לנישות לא מוכרות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
נכון להיום, 14 מתוך 15 הנכסים הסחירים ביותר בעולם הינן קרנות סל על מדדים מובילים בעולם. (המניה הבודדת ברשימה הינה אפל).
אני סבור כי הריביות בעולם המפותח תמשכנה להיות נמוכות לפחות בשנה-שנתיים הבאות ולכן הביקוש לחשיפה לנישות הללו ואחרות ילך ויגדל. עם הזמן, הן תהיינה פחות נישתיות ותהוונה חלק אינטגרלי לחלוטין מכל תיק נכסים.
לכן, חשוב מאוד שייעוץ ההשקעות יתמקצע בנישות הללו וחשוב לא פחות שהלקוחות, הנחשפים היום לסקירות מקיפות בכלי התקשורת השונים, יהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות שלהן. בלי הנישות הללו, יהיה קשה מאוד להשיג תשואה עודפת בעולם ההשקעות המודרני; אם נתמהמה, עוד נגלה שחלק מהן כבר אינן נישות.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
הכותב הוא רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה במזרחי טפחות
- 2.מאיר 07/12/2017 20:56הגב לתגובה זוכנס לגוגל. חפש תעודות סל בארה"ב בנישה זו או אחרת ותעשה שיעורי בית.כך עשיתי לפני 5 חודשים. ונהנה מהתשואה היפהפיה(9.5%)
- 1.רפי 07/12/2017 11:11הגב לתגובה זוהאם תוכל לציין סלים בארץ ובחול סלים או קרנות שעוסקות ספציפית בתחומים הנל

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.