השכונה בה מחירי הדירות עלו כמעט 300% בעשור האחרון
- 9.מוריס אטינגר 03/11/2017 17:45הגב לתגובה זומי שמוכן לשלם מחירים כאלה לא מבין כלום
- 8.שומר נפשו ירחק 02/11/2017 09:53הגב לתגובה זואי של דירות קטנות בים של מגדלים חנוק בין איילון ,דרך השלום ויצחק שדה עם בעיית מסתננים קשה שמתקרבת אליו... שומר נפשו ירחק
- 7.תומי 01/11/2017 10:04הגב לתגובה זווזה יפול כשהיא תתפוצץ. קל ופשוט. שכונה ישנה ורועשת, דירות קטנות ושבורות. מבית היוצר של ישראבלוף.
- גדי 01/11/2017 12:15הגב לתגובה זוגרים בגבעתיים בסופו של דבר, ומשלמים כמו בתל אביב. תל אביביים גרים בתל אביב ומשלמים יותר מניו יורק. יש סוף לכל בדיחה והסוף כבר כאן.
- 6.בית השיטה 31/10/2017 22:08הגב לתגובה זולכל שבת יש מוצאי שבת.... סחתיין למי שעשה את הסיבוב... החגיגה נגמרה....
- 5.YEAH 31/10/2017 16:52הגב לתגובה זוyou can buy 2 apartments in Florida (even more) by same price
- if you have real money and not "mashkanta" (ל"ת)קבלן סיני 31/10/2017 17:13הגב לתגובה זו
- 4.כתבה לא מקצועית 31/10/2017 16:25הגב לתגובה זובית כלא בין מגדלים במחיר מופקע
- 3.עמנואל 31/10/2017 16:13הגב לתגובה זוהסיפור נגמר, כל הבתים עם שלטים למכירה. מים מזוהמים מתע"ש.
- קבלן סיני 31/10/2017 17:12הגב לתגובה זום על פרסום - תקשקש מה שאתה רוצה בכל מחיר - זה בחינם - אז ברור ש-90% של המוכרים בהתחלה רושמים מחיר פי 2 מהמציאות, אחר כך הם מורידים ב-100%, אפשר לעקוב עם תוספים לכרום או לרשום פשוט במחברת.
- 2.שי 31/10/2017 15:28הגב לתגובה זומצטער אבל הכתבה לא מקצועית. הסיבה העיקרית לעליות המחירים הגבוהות בביצרון (בקצב כפול משאר הארץ) היא הצפי לפינוי בינוי בשכונה. בעלי הנכסים בשכונה רואים בעייני רוחם מגדל עם 60 יח"ד במקום דירת השיכון המצ'וקמקת של ה- 2 קומות שלהם. זה שיש שם ילדים ואוכלוסיה זה הכל טוב ויפה אבל זכויות האוויר ופוטנציאל ההשבחה של בעלי הנכסים הוא זה שגורם לרוכשים לפתוח את הכיס. המחיר בהחלט מגלם השבחה. הפוטנציאל הוא עתידי והבתים הישנים הם ההווה. לצורך העניין, אפשר להשוות את שכ"ד כיום בביצרון לזה של לפני 7 שנים- הוא כמעט אותו דבר ונמוך למשל מנחלת יצחק השכנה.
- 1.עם נכס בבצרון -לצערי 31/10/2017 15:17הגב לתגובה זואפשר להכנס לאתר ולראות כמה דירות עומדות למכירה בשכונה: דירות ישנות קטנות וטחובות, בית קפה אחד בקושי, ההייפ עבר למקומות אחרים, והריבית על המשכנתאות כבר עלתה.
- או שלא ייפול. למי ניתנה הנבואה ? (ל"ת)מזקני השבט 31/10/2017 16:05הגב לתגובה זו
- חוק שוק הנדלן הישראלי:כל מה שקפץ %300 יתרסק 280% (ל"ת)קבלן סיני(הייתי רוצה 31/10/2017 15:46הגב לתגובה זו
- נפנף 31/10/2017 16:08כנסו לאתר מדל"ן - אחוז נכבד מהדירות בשכונה עומדות למכירה. חבל חבל
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
