פסגות מעלים המלצה לפז נפט - "מומלץ לנצל את הירידות"
בבית ההשקעות פסגות הוציאו היום עדכון המלצה למניית המעו"ף פז נפט וזאת ברקע להודעת משרד האוצר ומשרד האנרגיה להפחית את מרווח השיווק מ-60 אגורות ל-52 אגורות.
האנליסט נועם פינקו כותב כך: "כמובן שחברות הדלק מתכוונות להילחם בהחלטה ולהשיג השגות, שיתבססו ככל הנראה על השוואות בינלאומיות. בנוסף, החברות צפויות להציג את הגידול בהוצאות שנרשם לעומת הפעם הקודמת, כאשר שונה מרווח השיווק בשנת 2011 (ירידה של 22 אגורות שצומצמה ב-4 אגורות לאחר ערעור), כגון העלייה בשכר המינימום, דמי השכירות והחשמל שלטענתן אינן מקבלות ביטוי נכון בחישוב של המדינה. לא ברור האם חברות הדלק יצליחו לשנות את ההחלטה שקיבלה הועדה אך קיימת גם אפשרות שיצליחו לצמצם את ההפחתה. צריך לזכור כי עבור חברות הדלק הקטנות, מדובר במכה חמורה הרבה יותר, מאשר לפז הנשענת על 2 מגזרים גדולים נוספים".
לגבי ההשפעה על פז, כותב פינקו כך: "לפי ההודעה של משרד האנרגיה, כל ירידה של אגורה אחת תחסוך לציבור כ-28 מיליון שקל בשנה. לפי תחשיב זה, ובהנחה שנתח השוק של פז הוא כ-26% מדובר בהשפעה של כ-60 מיליון שקל על הרווח התפעולי וה-EBITDA של החברה. להערכתנו מדובר בפחות מ-7% מהרווח התפעולי של החברה לשנת 2018 .אנו מניחים כי חברות הדלק יצליחו כן לצמצם חלקית את הפגיעה. בנוסף אנו סבורים כי פז (כמו גם חברות אחרות) ידעו עם הזמן לבצע התאמות של צמצום הוצאות בהתאם לשינוי במרווח. אי לכך אנו מניחים פגיעה של כ- 35 מיליון שקל ברווח התפעולי של מגזר הקו"מ ושל החברה כולה".
בשורה התחתונה כותב פינקו כך: "להערכתנו אחת הסיבות לתשואת החסר של המניה הייתה הבדיקה של מרווח השיווק והחשש מתוצאותיו. אנו סבורים כי הפגיעה בפז, בסופו של דבר, אינן קשות במיוחד וכנראה יצומצמו באמצעות הפחתת הוצאות, כך שמדובר יהיה בירידה של אחוזים בודדים ברווח התפעולי של החברה. נזכיר כי תחום הקו"מ (שמרווח השיווק מהווה חלק מהותי ממנו) יודע לצמוח ב-2%-3% בשנה בזכות הגידול בכמות כלי הרכב בישראל (כ-4% בשנה) והגידול ברכישות ב'יילו' לצד עלייה במכירות דס"ל בנתב"ג (גם חלק ממגזר הקו"מ). צמיחה זו תנטרל לאורך זמן את השפעת הירידה במרווח. אי לכך נראה כי מומלץ לנצל את הירידות במניה ואת תשואת החסר שלה להגדלת הפוזיציה, שכן החדשות הרעות הפוטנציאליות כבר מתומחרות במניה. בנוסף, כידוע, תוצאות הרבעון השלישי אמורות להיות טובות (למעט הפרשה חד"פ של 20 מיליון שקל בגין תקלה) בזכות מרווח זיקוק גבוהים במהלך הרבעון (באופן כללי סביבת מרווחי הזיקוק נראית טוב גם ללא הוריקנים מיוחדים)."
- ארה״ב ואיראן בשיחות מתקדמות לקראת הסכם - הצדדים עתידים להיפגש באירופה
- סין וקטאר - הסכמים לעסקאות נפט וגז; סין מנסה להפחית את התלות בארה"ב
לאור כל זאת בפסגות מורידים את מחיר היעד לפז נפט מ-677 שקלים ל-650 שקלים (אפסייד של כ-15%) אך מעלים את ההמלצה מ'החזק' ל'תשואת יתר'.
מניית פז נפט מדשדשת כבר למעלה משנתיים ובחודשים האחרונים איבדה כ-8% לשפל שנתי. הנה גרף המניה מ-2015:
- 7.מעניין מתי יבוא מישהו שימליץ על מניית טבע (ל"ת)רוני 19/10/2017 11:54הגב לתגובה זו
- 6.dw 16/10/2017 19:42הגב לתגובה זולדעתי אחת הסיבות לביצועי החסר של מניית פז נפט בשנה החולפת היא שמשקיעים בסקטור העדיפו בשנה האחרונה להשקיע במניית בזן, שביצועיה הולכים ומשתפרים. נשים לב שכיום הש"ש של פז נפט ובזן מתחיל להיות דומה, בהתאם לביצועים העיסקיים. עד לא מזמן בזן נסחרה הרבה יותר בזול מפז נפט, וכיום העיוות הזה הצטמצם. עוד נייר מעוף מסקטור האנרגיה זו דלק קבוצה, שגם כן חשופה לפגיעה במרווח השיווק, דרך החברה הבת דלק ישראל. גם נייר זה הציג תשואה שלילית בשנה החולפת ולאחרונה הגיע לרמה מעניינת לדעתי. אפסייד חד פעמי גדול שנייר זה יכול להציג בהשוואה לבזן ופז נפט בשנה הקרובה הוא הצלחה במימוש אקזיט הפניקס לסינים, כאשר תשובה ואלשטיין מחזיקים ביחד אצבעות ללכתה של סלינגר במאי 2018. תשובה מת למכור את הפניקס ואלשטיין את כלל ביטוח. לבזן ופז נפט אין בוננזה כזו.
- 5.מרווח הרווחים שלו על דלק (ל"ת)שמשרד האוצר יוריד את 15/10/2017 14:11הגב לתגובה זו
- 4.תזהרו מהמלצות של אינטרסים אישיים. (ל"ת)תזהרו. 15/10/2017 13:28הגב לתגובה זו
- 3.אלכס 15/10/2017 11:47הגב לתגובה זוהמרווח צריך להילקח ממחיר הדלק ללא בלו ומע"מ. זה מחיר המוצר של פז כיצרנית דלקים. ממתי המדינה מאפשרת לקחת מרווח שיווק גם מנסים והטלים??? ואם כן שזה יהיה על חשבון האוצר ולא האזרח!!!! תודה אלכס
- גם המיסוי מופרז (ל"ת)מס הכנסה 15/10/2017 15:03הגב לתגובה זו
- כמו שהאוצר לוקח מס על מס (ל"ת)אם לאוצר מותר למה לא 15/10/2017 14:12הגב לתגובה זו
- 2.קורמורן 15/10/2017 11:45הגב לתגובה זוהסיבה, כל אגורה מקטינה את ההוצאה הציבורית ב 28 ליליון ש"ח. כחלון שכח כנראה שלמעלה מ 60% ממחיר הדלק אלו מיסים שהצרכנים, כלומר אנחנו, משלמים למדינה. המדינה מרוויחה את מחיר הדלק ועוד הבלו ועל כל זה מע"מ, כלומר מס על מס. זו צורת מיסוי דרקונית בהחלט.
- 65% (ל"ת)אם לאוצר מותר למה לא 15/10/2017 14:12הגב לתגובה זו
- 1.אנליסטים אינם מבינים!ראו המלצותיהם לטבע (ל"ת)hary 15/10/2017 11:35הגב לתגובה זו
- אלי 15/10/2017 12:07הגב לתגובה זוראו המלצתם לטבע.מי שרוצה להרויח שיקנה הפוך מהמלצתם
- להיזהר מבלופים וסתם המלצות. (ל"ת)אלי. 15/10/2017 13:31