700 כ"ס - פורשה 911GT2 RS בדרך לישראל
פורשה חשפה את ה-911 החזקה ביותר אי-פעם בייצור סדרתי, ה-GT2 RS. עם 700 כ"ס ו-76.4 קג"מ, מכונית הספורט החדשה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש.
ה-GT2 RS היא לא רק אחת המכוניות הקיצוניות ביותר שפורשה הציגה בתולדותיה, אלא גם אחת המכוניות היקרות ביותר אי-פעם שיימכרו בישראל. יבואנית המותג, חברת אורכיד ספורטס קאר, הודיעה כי תשווק בישראל את ה-RS החל בשנה הבאה, במחיר התחלתי של 2.7 מיליון שקל. חבילת שיפורים רשמית שפורשה תציע בשם "וייסך" (Weissach), על שם מרכז המחקר ופיתוח של פורשה, תעלה 265 אלף שקל נוספים.
ל-911 האולטימטיבית מנוע 3.8 ליטר טווין-טורבו, המבוסס על זה של הטורבו S. מגדשי טורבו גדולים יותר ומערכת קירור חדשה, סייעו להשגת ההספק המרשים. ה-RS גם מצוידת במרכב עם עיצוב חדש, שנועד ברובו לטובת יעילות אווירודינמית משופרת - כולל כל מסיטי הרוח, הניפוחים והכנפיים שרק תוכלו לחלום עליהם. רובם אגב, מיוצרים מסיבי פחמן - לטובת חסכון במשקל. ל-RS משקל עצמי של 1,470 ק"ג, 20 בלבד יותר מטורבו רגילה.
בדומה ל-GT2 קודמות, גם הפעם פורשה מציעה הנעה אחורית, אך בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. ה-RS תציע גם היגוי אחורית לשיפור היכולת הדינמית, מתלים בכיול חדש, בלמים קרמיים ומערכת פליטה מטיטניום.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- פורשה 718 - סיבוב היכרות קצר, רושם גדול.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אין בעייה, אקח הלוואה ואקנה (ל"ת)מובטל 03/07/2017 11:09הגב לתגובה זו
- 2.לוזון הזמין שתיים!!!,בשביל הכבוד. (ל"ת)abrasha 03/07/2017 10:29הגב לתגובה זו
- 1.פעם גברים התגאו במספר הנשים -היום בכוח סוס (ל"ת)לילי 03/07/2017 09:31הגב לתגובה זו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.