טרגט פרסמה דו"ח חזק - המניה מזנקת 4%, האם "משבר הקמעונות" נרגע בוול סטריט?
לאחר שבשבוע שעבר, עונת הדו"חות הציגה את חולשת רשתות הכל בו, הדו"חות של ענקית הקמעונות טרגט ריכז היום תשומת לב רבה. מתוך כך, כאשר טרגט פרסמה את הנתונים החזקים, השוק הגיב בעוצמה רבה. בשור התחתונה, רשת הקמעונות הציגה רווח של 1.21 דולר למניה, אשר גבוה ב-30 סנט אל מול צפי השוק. הכנסות הרשת היו גבוהות יותר מצפי וירידות המכירות בחנויות הקיימות היו נמוכות מהצפוי.
בשורה העליונה, טרגט הכניסה 16.02 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.62 מיליארד. הרשת רשמה ירידה של 1.3% לעומת תחזית של 3.7%, על פי נתוני אתר FactSet. מנכ"ל החברה טען כי "טרגט הראתה יכולת ביצועית גבוהה בסביבה אתגרית".
נזכיר כי בסוף השבוע שעבר, חברות הלבשה וכל בו, דוגמת מייסיס, נורדסטורם וג'י.סי. פני פרסמו את הדו"חות שלהם והציגו ירידות חדות מהצפוי בחנויות הזהות. בתוך כך נרשמו ירידות חדות במניות סקטור הקמעונות. מניית ג'י.סי.פני לדוגמא (סימול: JCP) ירדה לשפל של כל הזמנים עם סגירת השבוע.
רשתות הקמעונות מאבדות בשנים האחרונות, חלק ניכר מהלקוחות אשר בוחרים להזמין מוצרים דרך האינטרנט. בכדי להילחם בתהליך, עד כה ענקיות הקמעונות בחרו בשתי דרכים עיקריות. הראשונה היא להילחם בחברות האינטרנט באותם כלים. בתוך כך, וול מארט (סימול: WMT) השקיעה יותר משלושה מילארד דולר בכדי להגדיל את הפעילות האינטרנטית שלה ואכן היא רושמת עלייה דו מספרית בכמות ההזמנות שלה דרך האינטרנט מדי רבעון.
למרות שגם היא מתחזקת אתר אינטרנט להזמנות, טרגט עד כה בחרה בדרך המסורתית יותר של השקעה בחנויות עצמן. החברה תשקיע 7 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות. כך או כך מכירות טרגט באינטרנט עלו בשיעור של 22% ברבעון האחרון ומהוות 0.8% מהמכירה בחנויות הקיימות.