סגירה חלשה בוול סטריט: ה-S&P500 סגר ללא שינוי, טוויטר צללה עוד 5.1%

טבע צללה עוד 3%. הנפט סגר בירידות אך מעל 50 דולר לחבית.
אלמוג עזר | (13)
נושאים בכתבה דאו ג'ונס

יום המסחר האחרון לשבוע זה הסתיים חולשה יחסית. המדדים שפתחו בעליות של קרוב ל-1%, סגרו ללא שינוי ובצמוד לנמוך היומי, זאת ברקע לנתון מאקרו שהעיד על ירידה משמעותית בסנטימנט הצרכנים האמריקני בחודש אוקטובר. המגמה החיובית בתחילת היום נרשמה ברקע לעונת הדו"חות שכללה היום את הבנקים הגדולים שהציגו תוצאות טובות מהצפוי. מניית טבע צללה עוד 3% לשפל של כמעט 3 שנים.

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס

S&P 500

נאסד"ק

עונת הדו"חות היום "עלתה שלב" עם פרסום הדו"חות של מספר בנקים גדולים. ג'י.פי מורגן (סימול: JPM) הציג רווחים שחצו בקלות את צפי השוק. בשורה התחתונה, רווח הבנק עמד על 1.58 דולר למניה, לעומת תחזית השוק שעמדה על 1.39 דולר. הכנסות הבנק הגיעו לכדי 25.5 מיליארד דולר, לעומת צפי של 24 מיליארד דולר.

וולס פארגו (סימול: WFC) פרסם תוצאות מאוזנות יותר עם רווח של 1.01 דולר למניה מול צפי של 1.03. סיטי בנק (סימול: C) הציג רווח של 1.24 דולר למניה לעומת צפי של 1.16 דולר. אמנם עוד מוקדם לסכם, אך מלבד לבנקים, עד כה כמעט 80% מהחברות שפרסמו את הדו"חות הפיננסים לרבעון השלישי הציגו תוצאות טובות מהצפוי.

מניית טוויטר (סימול: TWTR) צללה היום ב-5.1% נוספים. זאת לאחר דיווחים על כך שמועמדת נוספת במירוץ אחר רכישת הרשת החברתית סיילספורס (salesforce) מועמדת לפרוש מהצעתה.

יומן מאקרו

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד המכירות הקמוענאיות שעלה בשיעור של 0.6%, נתון שתאם את צפי השוק. מכירות מוצרי הליבה (בניכוי אנרגיה ומזון) עלו בחודש הקודם 0.5%. מדד המחירים לצרכן פורסם באותה שעה והציג עלייה של 0.3% במחירי הייצור חודש ספטמבר.

בשעה 17:30 פורסם סנטימנט הצרכנים של מישיגן. המדד הצביע על ירידה בסנטימנט הצרכנים בחודש אוקטובר עם 87.9 נקודות. הצפי לבאות מצד הצרכנים גם ירד בחודש הנוכחי כאשר מדד ציפיות הצרכנים של מישיגן ירד מ-82.7 נקודות ל-76.6 נקודות.

סחורות

בשעה 20:00 פורסם מדד בייקר יוז, שהצביע על השינוי בכמות האסדות המפיקות של נפט בשבוע האחרון. השבוע נוספו לשוק האמריקני ארבע אסדות מפיקות חדשות. בתוך כך כמות האסדות על פי המדד עומדת על 428. מדובר בכמות הגבוהה ביותר מאז פברואר. הנפט סגר בירידות קלות.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    קנו אלוני חץ ופרוטרום ופועלים למכור בזק וכיל (ל"ת)
    רפאל 16/10/2016 05:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קנוו בנקים פרוטרום לאומי ולר חגעת בבזק (ל"ת)
    קובי 16/10/2016 05:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ובנקיפ טאואר .לא בזק לא כיל (ל"ת)
    קובי 16/10/2016 05:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שום נפילות מומושים קלים קנו פרוטרום (ל"ת)
    קובי 16/10/2016 05:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עוקב אחרי הזקן חכם 15/10/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    זקן חכם הזהיר כבר בספטמבר. המעוף יחטוף כפליים. מי שלא יצא שיתפלל שזה לא יקרה כבר ביום שני הקרוב. הצלחות לכל הסוחרים הנבונים ושנה טובה
  • מדוע יפול? 15/10/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    למה אתה חושב שירד עד כדי כך ? מה הסיבה?
  • 3.
    יואב 15/10/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    בגדול - יש עליהום ציבורי על תעשיית התרופות. קלינטון מבטיחה שינוי אסטרטגי בגישה רגולציה חדשה וכו'. זה לא משהו שקורה כל יום. האנליסטים בישראל מעריכים שהגל הזה אוטוטו יעבור... מצד שני גל כזה יכול בקלות ובמהירות להחזיר שערי מניות גם 5 שנים אחורה
  • 2.
    הילרי תקדם את טבע (ל"ת)
    גירוין 15/10/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אייל 15/10/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    מי יכול להסביר איך הילארי תשפיע על מניות פארמה ? האם זה אומר שטבע מעכשיו תמשיך ליפול עד הבחירות ? ואם טראמפ ינצח אז הכל יפול ?
  • אחד 15/10/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    שמע גבר זה הכול בולשיט אחד גדול אני מושקע בטבע מופסד עליה 15 אחוז לגויים שם. יש עליה שורטים בכמויות אדירות זה לא קלינטון ולא טראמפ יש שורטים אדירים על מניות הפארמה נקודה
  • לאייל 15/10/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    שהיא תדאג להוריד את החזירות של יצרני התרופות ולכן כרגע כולם חוטפים כי אם היא תנצח צפי ההכנסות של התרופות הולך להחתך ולכן הם יורדות לדעתי האישית
  • יובל 15/10/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    אני כבר מזמן כתבתי את דעתי בנושא הזה .ואני חוזר ואומר מניות הפארמה יחטופו חזק ככל שקלינטון תמשיך להתחזק בסקרים . ומי שלא עוקב אחרי טרמפ הוא הולך להפסיד ובגדול .וקלינטון תיהיה הנשיה הבאה של ארה"ב .כלומר מניות הפארמה ימשיכו לחטוף וחזק
  • חי 15/10/2016 22:05
    הם לא פאריררים חכה ותראה מחזיק כמה חב תרופות נכון אכלתי אותה מקווה לטוב בכל מקרה לא טוב לעולם שאחד מהם יבחר שניהם זבלים אבל זה מה יש
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: