רכבים אוטונומים התחילו לאסוף נוסעי אובר

איתן יונסי |
נושאים בכתבה אובר

כשהם מאובזרים במצלמות וחיישנים מתקדמים, הרכבים האוטונומים של אובר נסעו בשבועות האחרונים ברחבי פנסילבניה על מנת לבחון כיצד הרכב יגיב בסיטואציות שונות בדרכים לאורך כל שעות היממה. כעת, הרכבים האוטונומים הראשונים של אובר עוברים לשלב הבא בתוכנית הפיילוט של אובר, ומציעה ללקוחות ממשיים נסיעות.

אנדרו לבנדובסקי, סגן נשיא במחלקת הנדסה באובר, אמר כי "אני מאמין שהציבור יהיה נרגש. אתה מתקשר לאובר ואתה רגיל לחוויה מסויימת. וכעת יש לך את העתיד מגיע עד אליך, מעט מוקדם מהצפוי".

תחילה, מספר רכבי פורד פיוז'ונז (Ford Fusions) יסיעו נוסעים ברחבי פיטסבורג, כשבסופו של דבר צי הרכב האוטונומי של אובר יצמח ויכלול את רכבי הוולוו XC90. יש לציין כי אמנם הרכבים האוטונומים ינווטו לבדם לאן שהלקוחות יבחרו לסוע, אובר תושיב תחילה נהג מאחורי ההגה וטכנאי במושב הנוסע הקדמי, זאת למקרה שיהיה צורך בהתערבות.

עבור אובר, פיתוח מכוניות אוטונומיות הינו דבר חיוני לצמיחה לטווח הארוך של החברה, ואף להישרדות בענף. יצרניות רכב רבות, ביניהן ג'נרל מוטורס ופורד בוחנות בימים אלו מכוניות אוטונומיות משל עצמן, בזמן שהן בוחנות הפעלת שירות נסיעות בעצמן, בדומה לשירות הנוכחי של אובר. מוקדם יותר השנה חברת ג'נרל מוטורס רכשה נתח מחברת Lyft, וטויוטה ביצעה השקיעה באובר. נציין כי לפני כחודשיים, אובר הכפילה את כמות הנסיעות ל-2 מיליארד בתוך כחצי שנה. ובחודש שעבר רכשה אובר את חברת Otto של הישראלי ליאור רון תמורת 680 מיליון דולר. העסקה עם Otto היא הישג גדול עבור אובר בקרב המבעבע עם גוגל, שזו מתכננת להקים מערך נסיעות אוטונומיות משל עצמה. מייסדיה של Otto היו שחקני מפתח במערך של גוגל שעזבו בתחילת השנה לטובת הקמת החברה. לכתבה בנושא, לחץ כאן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

סגירה צורמת בארה"ב: גלי ההדף מאירופה הכו בעוצמה - הנאסד"ק צלל 4.1%

ה-Brexit הכה בוול סטריט כאשר לקראת הסיום הלחץ גבר. ותראו את ההתרסקות במניות הבנקים 
איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
גלי ההדף ללא ספק הכו בוול סטריט. הבורסות בארה"ב סגרו בנפילה ואם בתחילת המסחר עוד נראה היה שהסוחרים בניו יורק פחות מתרגשים מה'ברקזיט' וה-S&P500 מסתפק בירידות של 1.9%, אז עד לסיום המגמה השלילית החריפה והמדד סגר במינוס 3.6% כאשר הנאסדא"ק סגר במינוס 4.1%.צריך להגיד שהנפילות באו אחרי ימי של עליות שערים כאשר המשקיעים העריכו שאזרחי בריטניה יבחרו להישאר באיחוד, ההערכות הללו התברר כמוטעות - ולכן התגובה הייתה קשה. בהסתכלות שבועית, הנאסד"ק איבד כמעט 2% (וממשיך להציג את תשואת החסר אל מול שני המדדים האחרים מתחילת השנה). ה-S&P 500 איבד 1.7% והדאו ג'ונס איבד 1.5%. מדדי וול סטריט דאו ג'ונס 0.65% S&P 500 1.37% נאסד"ק 2.08% את הירידות הובילו מניות הבנקים בארה"ב ספגו אש לאחר משאל העם כאשר ג'י פי מורגן איבדה 7%, בנק אוף אמריקה צללה 7%, גולדמן זאקס איבדה 7%, סיטי במינוס 9.3%. מוקדם יותר התבטא יו"ר הבנק המרכזי לשעבר אלן גרינספן באומרו כי התקופה הנוכחית היא הגרועה ביותר הזכורה לו בתקופת שירותו הציבורית. לדבריו התקופה הנוכחית אף גרועה יותר מהירידות בשווקים שחלו באוקטובר 1987. דאז הדאו ג'ונס קרס בשיעור של 23%.  המרוויחים הגדולים נכון לכרגע הם מדד הפחד שטס כמעט 40% וניתן להניח שחלק מהמשקיעים שהיו סקפטים לקראת משאל העם הצטיידו במדד זה. גם הזהב אשר מהווה השקעה אלטרנטיבית למניות, מזנק בשעה זו ביותר מ-5% למחיר של 1,327.5 לאונקיה.  נזכיר כי בשבוע שעבר, נגידת הפדרל ריזרב האמריקני, ג'נט יילן, אמרה כי ליציאה אפשרית של בריטניה מהאיחוד האירופי עלולות להיות השלכות משמעותיות, בין היתר גם על כלכלת ארה"ב. בהחלטת הריבית האחרונה, שכאמור יילן הותירה את הריבית ללא שינוי, ציינה כי אחת מהסיבות להשארת הריבית על כנה הינה חוסר הוודאות העולה ממשאל העם בבריטניה. מתוך כך, עולה האפשרות כי הפד' מתכונן להעלאת ריבית בודדת במהלך השנה. בשעה 20:00 פורסם סקר בייקר יו שהצביע על סגירה מחודשת של אסדות נפט מפיקות בארה"ב. הכמות השבועית חזרה לרדת לאחר שלושה שבועות רצופים של עלייה במספר האסדות המפיקות האמריקניות. מחיר הנפט ירד כמעט 5% למחיר של 47.8 דולר.