הגורם שבלי ששמתם לב מטיס בפועל את מחירי הדירות השנה - לראות ולבכות
בזמן שהציבור הרחב תוהה האם מחירי הדירות ממשיכים לטפס ושר האוצר כחלון עושה ככל יכולתו לשנות את כיוון הספינה, מתחת לפני השטח יש פקטור שמייקר את מחירי הדירות בצורה משמעותית ובמהירות. הכוונה היא לעליית החזרי המשכנתאות. מאז סוף 2015 הבנקים החלו מייקרים את מחיר המשכנתאות בתהליך שנמשך ללא הפסקה.
בדקנו את היקף ההתייקרות עבור משכנתא לדירה בשווי 1.5 מיליון שקלים בשיעור מימון של 75% ל-25 שנה, כיום מול סוף שנת 2015. המשכנתא הנבחנת חולקה בצורה סטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה. שימו לב למה שקרה:
זוג שלקח את המשכנתא הזו בסוף 2015 התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקלים. זוג שבא היום לקחת משכנתא כבר ישלם 5,361 שקלים. כלומר ישלם עוד 614 שקלים בחודש. (ייקור של 12.7% בהחזר החודשי) ואם זה לא נשמע יותר מידי (למרות שזה בהחלט נשמע המון), אז לאורך כל חיי המשכנתא תוספת התשלום עומדת על 250 אלף שקלים!!! זה הפער בין מי שלקח משכנתא בסוף 2015 לבין מי שייקח היום. ולא מדובר בהעלאת מחיר נקודתית שביצעו הבנקים, אלא מהעלאה קבועה שנמכת מחודש לחודש. הנה הטבלה:
הנתון המדהים לא פחות הוא שלמרות ההתייקרות הדרמטית במחיר המשכנתאות, הדבר כלל לא ניכר בהיקף נטילת המשכנתאות מצד הציבור. בחודש יולי נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.35 מיליארד שקלים, החודש השלישי הכי חזק מתחילת השנה. מדובר בנתון שגבוה מהממוצע ב-12 החודשים האחרונים שעמד על 5.1 מיליארד שקלים ונציין כי בחודש יוני הסכום עמד על 5.78 מיליארד שקלים, שיא מאז הטירוף של יוני 2015 (כאשר כחלון העלה את מס הרכישה והצית הסתערות מצד משקיעים). כלומר אמנם המשכנתאות התייקרו בצורה דרמטית, אבל רוכשי הדירות לפי שעה לא נרתעים. הם פשוט משלמים עוד ועוד.
- 84.אהרון 24/09/2016 20:23הגב לתגובה זועליית שיעור הריבית אמורה להוריד את מחירי הדירות ולא ליקרם חוק במבוא לכלכלה .
- 83.יצחקי 23/09/2016 14:59הגב לתגובה זולבעלי ניסיון.
- 82.ארי 17/09/2016 23:55הגב לתגובה זובקצר הם נהנים שהרוויחו אבל בארוך הם יבכו
- 81.הגדלת ההיצא יביא להורדת מחירים. המיסוי החדש נובע מפניקה (ל"ת)רפי 16/09/2016 15:18הגב לתגובה זו
- 80.יצחק לוף באנגים 16/09/2016 10:46הגב לתגובה זוככל שהחזרי המשכנתא עולים, כך הדבר מדכא את מחירי הדירות, ולא כפי שכתוב בכותרת הלא מקצועית
- יוסי 20/09/2016 15:19הגב לתגובה זומחירי הדירות עולים למרות ייקור במשכנאות . הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק . הציבור מעדיף לשלם ריבית גבוהה במקום לחכות ולשלם עוד מאות אלפי שקלים על מחיר הדירה שלא מפסיק לעלות. חוכמת המונים ! הציבור מבין שיש לו עסק עם ממשלה מטומטמת ושר אוצר דביל
- אהרון 24/09/2016 20:26תלמד כלכלה ככול ששיעור הריבית יעלה מחירי הדירות ירדו במקרה הנדון המחקר רדוד ולא מקצועי המחירים עולים בגלל חוסר אימון וחוסר אלטרנטיבה לכסף
- 79.ההפך 15/09/2016 16:54הגב לתגובה זוככל שהריבית תעלה המחיר אמור לרדת ולא כמו שכתוב בכתבה , ריבית עולה מקשה על זוגות לקחת כסף ולכן ביקוש יורד ואמור להפעיל לחץ כלפי מטה. המחיר לכאורה שאנחנו נמצאים בו היום הוא בגלל שהריביות נמוכות וכל דיכפין יטה ויקח כסף מהבנק !!!
- ??? 17/09/2016 11:01הגב לתגובה זוהתייקרות הריבית לא השפיע על הביקושים. כנראה צריך לייקר יותר.
- כןכן 15/09/2016 18:34הגב לתגובה זורק מהריבית המחיר הכולל של הדירה עלה ב250,000 ש"ח בלי עליית ערך ובלי שכד שנזרק לפח, אם הריבית שנה הבאה תעלה בעוד אחוז זה ייקר את הדירה בעוד 260,000 ש"ח אתה תצטרך שהמחירים ירדו במעל ל30% רק בשביל להתאזן עם המחירים של שנה שעברה. כל ה...ן
- 78.אבי 15/09/2016 11:11הגב לתגובה זוולמה בכלל התייקרו מחירי המשכנתאות? מישהו יכול לענות על זה? הרי הריבית של בנק ישראל לא עלתה!! עוד על נדלן קרא כאן. 100daystoyourasset
- 77.בן אהרון 14/09/2016 12:32הגב לתגובה זוהציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
- 76.בן אהרון 14/09/2016 12:09הגב לתגובה זוהציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
- 75.בן אהרון 14/09/2016 06:59הגב לתגובה זוהציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
- 74.משה 13/09/2016 14:10הגב לתגובה זומדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
- איך מצטרפים? (ל"ת)תל אביבי 25/09/2016 08:37הגב לתגובה זו
- אל תקח משכנתה תמתין לירדית מחירים .וזו משמעות הייקור . (ל"ת)ר 15/09/2016 10:02הגב לתגובה זו
- 73.נוי 13/09/2016 10:38הגב לתגובה זוחכו לראות מה יקרה כשהריבית תעלה במשק. זה כבר מעבר לפינה בארה׳ב.
- הבטחות הבטחות 15/09/2016 00:21הגב לתגובה זושכח מזה .... עליית ריבית היא הרס היצוא
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)כשתעלה באירופה תעלה 15/09/2016 10:59
- 72.מחיר הכסף 13/09/2016 10:24הגב לתגובה זועדיף ריבית של 1,000,000% על 1 שקל מאשר ריבית של 1% על 1,000,00 שקל...
- אריק 15/09/2016 17:29הגב לתגובה זואין סוף לתמאות
- 71.ההתייקרות של המשכנתא 13/09/2016 10:19הגב לתגובה זולגבי העתיד ,שאינה מוכחת, הבנקים פוגעים בצמיחה העכשוית שמסכנת אותם יותר. אז היכן המפקחת על הבנקים.האם היא בכלל מבינה את זה.זו שיטה גרועה להורדת מחירי דירות וזה מעקר חלק ממטרות הריבית הנמוכה של בנק ישראל.
- 70.משה 13/09/2016 09:44הגב לתגובה זומה שצריך לייקר מאוד או לא לתת משכנתא למי שזו דירה שניה . כך לא ירכשו דירות להשקעהוהמחיר עוד יותר יירד!!
- 69.אתם טועים 13/09/2016 09:21הגב לתגובה זוא. הציבור כבר לא קונה דירות במחיר בועה ב. אתם כותבים את הסכום של המשכנתאות ובודאי הסכום יהיה גבוה כי כמו שאמרתם הבנקים מייקרים את המשכנתא. ג. אתם לא מספרים לציבור שלפני כמה חודשים איחדו את הנתון של מיחזור משכנתא עם לקיחת משכנתא חדשה מה שלכאורה מקפיץ את הנתון (אגב אנשים ממחזרים כי הם נחנקים עם משכנתאות מטורפות שכבר לקחו). ד. יש מכירה מטורפת של משקיעים אז כשמשקיע מוכר איזה פראיר קונה והוא לוקח משכנתא אז תוסיפו את זה לנתון לסיכום: שומר נפשו ירחק מנדלן בארץ השוק פה מנוהל מספינים ואינטרסנטים ולא משוק בריא האם הלב שלך בנוי לשקרים שלהם?
- 68.אביב 13/09/2016 07:20הגב לתגובה זומקבלים קדחת על חסכונות ומשלמים הון על הלוואות ואשראי. מוכנים למחיקת מליארדים למועדון הלב הכחול והשכיר האפור נזרק מביתו ....
- החלש תמיד משלם את החשבון ונחלש עוד יותר. (ל"ת)בן אהרון 13/09/2016 08:56הגב לתגובה זו
- 67.פריירים לא מתים.אנשים פשוט נפלו על הראש. (ל"ת)נ 13/09/2016 07:19הגב לתגובה זו
- 66.דורה 13/09/2016 05:25הגב לתגובה זוהריבית מייקרת את המשכנתה ולא את הדירה, יותר מזה, בעקבות ייקור המשכנתה יכולת הצרכן יורדת ובהכרח מחירי הדירות. זה כמו להגיד שבגלל המס החדש בעלי הדירות יעלו את השכירות, אז זהוא שלא! בעקבות המס החדש התשואה על רווחי הדירות תקטן, את מחיר השכירות יקבעו כוחות השוק כמה השוכר יהיה מוכן לשלם וכמה בעל הדירה יהיה בלחץ מדירה ריקה+תשלום המס.
- ואן 14/09/2016 05:10הגב לתגובה זוהמשכנתא= עליית מחיר הדירה,נדבר כשהם ירדו.
- 65.ישראל ישראלי 13/09/2016 05:11הגב לתגובה זומחיר דירה שפוי הוא פחות ממיליון ש"ח. ואז סכום המשבנתא היה 750,000 ש"ח בלבד וזוגות צעירים לא היו משעבדים 20 שנה מחייהם למשכנתא אלא פחות מ 10 שנים. פה קבור הכסף של בזוגות הצעירים. גפ כחלון לא מוריד מספיק את מחירי הדירות במחיר למשתכן. ושביבי יילך הביתה על הנזקים שעשה לדור שלם
- 64.לא כלכלן 13/09/2016 04:33הגב לתגובה זוהאם יש כאן קרטל, או שאולי רמת הסיכון עלתה? עליית ריבית מסמנת עלייה ברמת הסיכון. במקום כלשהו על הגרף, הסיכון בגלל עליית מחירי הדירות ועליה כמובן גם בגובה המשכנתה הממוצעת, מתחיל לדגדד לבנקים והם פוחדים ממפולת מחירים.
- 63.בן אהרון 13/09/2016 00:27הגב לתגובה זואי אפשר לשכנע בור שהוא טועה, חבל שבסוף הוא צריך לשלם את מחיר הטעות שלו.
- 62.מתן 12/09/2016 23:26הגב לתגובה זושמשכנתה היום היא הלוואה מסוכנת יותר ממה שהיתה אתמול.
- 61.טל 12/09/2016 23:20הגב לתגובה זוהבנקים רוצים להוריד את מחירי הדיור
- 60.יאיר 12/09/2016 23:09הגב לתגובה זוהגיע הזמן להמתין
- 59.זולו 12/09/2016 21:56הגב לתגובה זוהריבית דורכת במקום והבנקים מייקרים כל חודש את המשכנתא ? זה פשע . מי מרשה להם . איפוא המפקח על הבנקים ואיפוא שר האוצר האימפוטנט שעושה כל הזמן גז בניאוטרל . הכל רמאות הוא בטח שותף לגזל הזה . מזיל דמעות כמו תנין !
- בן אהרון 13/09/2016 08:58הגב לתגובה זווככה כולם מרוצים. כולל זה שמשלם שלא מבין שהוא משלם יותר וחושב שהכל בסדר.
- 58.פריירים מתחלפים (ל"ת)יובל 12/09/2016 21:33הגב לתגובה זו
- 57.אני מכפתלי אני קניתי מזמן מזמן בלי מסכנתא (ל"ת)בולו 12/09/2016 21:09הגב לתגובה זו
- 56.יאיר 12/09/2016 21:08הגב לתגובה זואם כבר ההשפעה היא הפוכה וזה ילחץ את המחירים למטה
- זה מייקר את המחיר 13/09/2016 10:25הגב לתגובה זוכי למחיר הדירה שהוא שילם יש להוסיף את הריבית שהוא משלם על הכסף שלא שלו.ואם לקח בחשבון תוספת ריבית מסויימת אז במהלך השנים הבנקים לוקחים לו יותר מבלי שלקח זאת בחשבון. שלא לדבר על חישובי הריבית דריבית של הבנקים.שזו גם נקודה שהמפקחת על הבנקים צריכה לבדוק.נוסחת החישוב של הבנקים היא לא הגונה.
- 55.פריים מינוס0.8 או פריים מינוס0.2 זה ממש לא משנה למשקיע (ל"ת)שמקבל 4% בהשכרת דירה 12/09/2016 20:06הגב לתגובה זו
- השינוי העיקרי הוא לא 13/09/2016 10:27הגב לתגובה זושהוא יותר גבוה ממה שציינת
- 54.ההחזר הכולל יותר 12/09/2016 20:01הגב לתגובה זוקודם גם עולה.בנק ישראל לא מבצע את תפקידו כראוי.מדיניות הריבית ומטבע חוץ היא נכונה ועל זה הנגידה מקבלת פרסים. אבל נושאים אחרים לא מטופלים ברמה ראויה וכביכול הבעיות נופלות על האוצר.אולי אם אנשים יחשבו יקחו פחות משכנתא וכשהביקוש ירד גם העלויות של הבנקים ירדו ואולי תהיה תחרות.
- 53.המשכנתאות עולות!! 12/09/2016 19:56הגב לתגובה זולכן גם שווה לקחת משכנתא לפני שיעלו עוד! ולכן גם לא שווה לחכות ל"ירידת מחירי" שלא מגיעה..
- 52.זוג צעיר 12/09/2016 19:37הגב לתגובה זוהכתבה מנסה להפחיד ולהלחיץ אבל זה לא מצליח. אנשים - תנו למוכרים להזיע. זהו. המחירים מתחילים לרדת! אנחנו יושבים על הון עצמי של מיליון שקל ומחכים כמו בדואים. בינתיים התיק עושה כסף ושוכרים דירה בצפון ת"א בתשואה בדיחה. בסופו של דבר הדירה תבוא אלינו.
- טל 12/09/2016 23:22הגב לתגובה זואין כמו שכירות נמוכה תענוג
- 6K על מחראה 15/09/2016 11:10וההון העצמי יושב בתשואה 0 בבנק
- משה 12/09/2016 23:01הגב לתגובה זולזוג הצעיר אתם יכולים לחלום שמחירי הדירות ירדו במליון שח אתם יכולים לקנות חדר וחצי ברמת גן דירה מלפני 65 שנה . מחירי הדירות לא ירדו כי הם לא יורדים באף מקום בעולם ולא יעזור לחולי הנפש מהאוצר ולא לשר המרושע הזה כחלון שרוצה לדפוק זקנים בעלי דירות בלי פנסיה או שילדיהם גרים בדירות ואין הכנסות מהן
- זמבורה 12/09/2016 20:01הגב לתגובה זוות ,תל אביב מחוץ למשחק העיר לא מיצתה את כושר העליות שבה במיוחד בקרבת הים ,אם אתה חושב שהמחירים יתרסקו אתה חי בסרט ,תושבי העיר מבוססים כלכלית אם אוויר נשימה וחמצן ארוך ,דין תל אביב לא כדין חיפה או אשדוד
- 51.קרטל 12/09/2016 18:53הגב לתגובה זומשהו חייב לחקות את זה!!! זו עבירה על החוק!!!
- ברור. זה אותו בנק ישראל שמתווה לכולם מדיניות (ל"ת)6K על מחראה 15/09/2016 11:11הגב לתגובה זו
- 50.י. 12/09/2016 18:45הגב לתגובה זוכל הטבה שניתנת לציבור לקניית דירה נלקחת מייד ע"י הקבלנים ואין מי שיעצור אותם. כחלון איננו המושיע ואין כרגע מי שיושיע. רוה"מ גוזר את הקופון הענק ממחיר הדירה והרכבת איננה עוצרת. דרןשה צמרת כלכלית מסוג אחר. כמה שיותר מהר.
- לימבו 12/09/2016 19:54הגב לתגובה זואין אנשים שגרים ברחובות.ובאירופה, 50 מליון גרים אצל הורה, לא אח לא דוד לא סבא, בדירת ההורה ומנהל משק בית משותף
- ובקרוב הפיצוץ............... (ל"ת)אבא 13/09/2016 17:05
- 49.צחי 12/09/2016 17:57הגב לתגובה זואוירה שהדירות ימשיכו לעלות. הקריסה בדרך זה ברור לכל בר דעת.
- בן אהרון 13/09/2016 09:02הגב לתגובה זויותר מידיי אינטרסים מתנגדים לירידת מחירים שלא לדבר על קריסה. אז אפשר להרגע, זה לא אופציה בזמן הקרוב והציבור היותר מתוחכם מבין את המהלכים של השחקנים החזקים במשחק זה.
- אורי 12/09/2016 19:37הגב לתגובה זוכחלון הוא חלק מהממשלה. הכנסות המדינה ממחירי הדירות הן עצומות. כל אחוז ירידה פוגע ישירות בהכנסות המדינה, יביא לעליה במיסוי ממקום אחר. אין לאף אחד אינטרס שהמחיר ירד, מלבד אלה שאין בבעלותם דירה, והם החלשים. כחלון סובל מקשיי עיכול מהלוקשים שהוא מאכיל את עצמו
- אריק 15/09/2016 17:42היחידים שנהנים מעליית מחירים הם הקבלנים המשקיעים (שלהם יותר מ 3 דירות) והממשלה. זוג צעיר שקנה דירה קטנה ב X שקלים ועכשיו היא עולה 2X שקלים זה לא כסף אמיתי הרי הוא לא ירוץ למכור בשביל לשמור בבנק הוא ירצה לשפר דיור ואז אם הדירה הקטנה שלו הכפילה את עצמה הרי שהדירה שאליה הוא רוצה לעבור כבר שילשה את עצמה ואז הוא יצטרך להוסיף הרבה יותר ממה שהיה צריך להוסיף לפני העליה. בעלי דירה יחידה ש"מתלהבים" מזה שמחיר הדירה שלהם עלה לא מבינים שזה דופק אותם לעתיד כשירצו להשתדרג לדירה גדולה יותר.
- 1 12/09/2016 19:17הגב לתגובה זועם ההצעות המטומטמות שלו מה שיגרום לקריסה זה כוח השוק שהרבית תתחיל לעלות ואנו כבר מתחלים לראות את הסנוניות הראשונות בארצות הברית מה שכחלון יעשה זה להעלות את השכרות ולהבריח את הכסף מהארץ .כחלון הוא דביל שרוצה לתפאר את יכולתו על העלובה על ציבור הפנסיונרים כאלו הם האשמים במחירים המופקעים של הדירות את הרביות המופקעות של המנקים ועל התיקונים הוא לא יכול אז הנמושה הולכת על החלשים
- אריק 15/09/2016 17:46אפשר למכור דירה אחת במחיר מוגזם (מחיר השוק היום) ולחיות מהכסף הזה רגל על רגל עד סוף החיים, מי שצריך לבכות זה הזוגות הצעירים שמפסידים כל שנה כ 150,000 שח ירידת ערך של הכסף על חשבון התעשרותם של בעלי נכסים.
- 48.ברור שהיקף המשכנתאות גדל עם המחיר של הדירות עלה וגם הפו (ל"ת)יוסי 12/09/2016 17:57הגב לתגובה זו
- 47.גיל 12/09/2016 17:55הגב לתגובה זובבחירות הבאות
- עשבים השוטים הם יצביעו בכחלוניה הדבילית (ל"ת)1 12/09/2016 19:17הגב לתגובה זו
- 46.זה דווקא אמור להוזיל את מחירי הדירות... (ל"ת)אני לתומי 12/09/2016 17:49הגב לתגובה זו
- אבי 13/09/2016 17:08הגב לתגובה זומשנת 2007, תמשיך לשמוע את הקשקשת הפתטית של כחלון, ותמצא את עצמך במצב שגם מחסן אתה לא יכול לקנות!
- 45.פלילי 12/09/2016 17:28הגב לתגובה זוהבנק לא יכול להעלות את הריבית רק מכיוון שהוא רוצה להגדיל לעצמו את שולי הרווח. חייבים להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים!!!
- 44.יואל 12/09/2016 17:23הגב לתגובה זוהאנשים פשוט לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות וכתוצאה מכך הבנקים יקרסו. אך אל דאגה לבנקים הם ישארו יציבים משוםמ שבנק ישראל יגרום למוסדיים לרכוש את המשכנתאות בכספי הפנסיה של הציבור וכך הציבור הרחב יספוג את ההפסדים
- זוג צעיר 12/09/2016 19:40הגב לתגובה זולבנק לא יקרה כלום גם בירידה מתונה של מחירי הדירות. מקסימום מי שיפגע יהיה משקיעי נדלן ממונפים, שימחקו את ההון העצמי שלהם בירידת מחירים ועליית המשכנתא. בעיה שלהם. אף אחד לא הבטיח שדירות רק עולות ומי שימהר יצליח לחלץ כספו בהפסד קטן. מי שיחכה יחטוף ירידה חזקה.
- 43.vvc 12/09/2016 17:18הגב לתגובה זואתם מסלפים לציבור את האמת. הרי אם הכותבת הייתה מציינת את גובה הריבית שהבנקים לוקחים הייתם מבינים שהריבית באחוזים נמוכה מאוד מאוד לריבית שלפני 20 שנה כאשר הריבית הייתה 8-10% . אז לקחו משכנתא בלי פחד והיום הם מוכרים את הדירה פי 10 רווח של 1000% . שלא יעבדו עלכם!! מחיר הדירות ימשיכו לעלות עוד 5 שנים לפחות ולאחר מכן תבוא ההתייצבות לכמה שנים. להלן הנימוק: 1. כבר כמה פעמים פנו אנשי עסקים(הכרישים) אלי כראש ועד בניין וראש ועד שוכנתי לשכנע אנשים למכור את הדירות ב10% מעל המקובל בשוק. 2 כבר שנה שלמה שחברת עמידר בשילוב משרד השיכון קונים דירה יד 2 בכל הארץ בקצב מסחרר. 3. חבר טוב מהסוכנות היהודית אמר לי שהם נערכים להביא כמות אדירה של עולים לארץ שלא הייתה כמותה משנת 1988. 4. למדתי מניסיוני הכלכלי שכאשר הכותרות אומרות דבר אחד באופן אובססיבי עומד לקראות בדיוק ההפך (כך קורה לפני ששוק המניות לקראת עליה חזקה, אז מפחדים את כולם וההפך ) תעשו מה שאתם רוצים, אבל כדאי שתחשבו מהראש ולא ממשאלות לבכם...
- 1 12/09/2016 19:20הגב לתגובה זוזה יחסי גם המחייה היתה זולה יותר והמחיר הדירות היה זול יותר וכל אחד כמעט היה יכול לקנות דירה מהמשכורות שלו אז גם ריבית של 8 אחוז לא השפיע עליהם זה יחסי היום המצב שונה לגמרי .
- קקון 12/09/2016 18:23הגב לתגובה זושוב ושוב! אתה מסכן. תוריד כבר תמחיר ותפסיק לסבול. כל כתבה בנושא שקשור בנדל"ן אני רואה את התגובה שלך... כאיל שמשהו יקשיב לטמבל כמוך
- שמטוב 12/09/2016 17:53הגב לתגובה זולפני 20 שנה היתה אינפלציה וריבית המשכנתא מגלמת את האינפלציה (אחרת המלווה מפסיד במקום להרוויח, מה שהוא מרוויח נומינלית נישחק על ידי האינפלציה). לכן אין טעם שתשווה ריבית מלפני 20 שנה לריבית היום.
- יוסף 12/09/2016 19:26לVVC שלא מבין מה זה יחסיות בין זמנים
- כמה שאתה צודק כשסורוס אומר למכור תקנו והרבה. (ל"ת)משקיע שפוי 12/09/2016 17:41הגב לתגובה זו
- 42.מאמין בנדלן 12/09/2016 17:10הגב לתגובה זושל 5% אולי 7% שנתית מי שמדמיין שהמחירים ירדו או יפלו הוא טיפש הכפר וימשיך לחכות עד שיהיה בן 80 ואז...עזבו אין מספיק דירות בטח שלא במרכז ועוד לא לקחנו את העולים שבורחים לפה מהאנטישמים
- 41.משה 12/09/2016 17:07הגב לתגובה זוייקור המשכנתאות מקטין את הביקוש. הביקוש נמדד בכושר התשלום בפועל של הקונים. עלות משכנתא גבוהה יותר מקטין את כושר התשלום של הקונים לדירה באותו מחיר. התוצאה פחות קניות של דירות, או קנייה פחות של דירות יקרות וקנייה יותר של דירות במחיר נמוך יותר, כמו למשל הסתפקות בדירת יד שניה ולא מקבלנים. והתוצאה היא שיש יותר היצע ובמחיר גבוה יותר מכושר הקניה, וזה מוביל לירידת מחירים, עד לנקודת איזון חדשה בין הביקוש להיצע. ומאחר והמשכנתאות רק יתייקרו יותר, ייוצר עוד ועוד צמצום ביקוש ולכן ירידת מחירים וצמצום ההיצע. זה א-ב של מיקרו כלכלה.
- 40.מיקי 12/09/2016 17:07הגב לתגובה זותחרות תחרות תחרות...מאמין בכחלון שיטפל גם בהם
- דב 12/09/2016 19:47הגב לתגובה זומסכן. מצאת במי להאמין. כחלון=כישלון. אין לו מושג ירוק מה הוא רוצה. התפקיד גדול עליו עשרות מונים. וגם כך, הוא לא מתכוון לעשות דבר מלבד פופוליזם בזוי.
- 39.משה 12/09/2016 16:50הגב לתגובה זוועובדה האזרחים קונים וקונים דירות ללא אבחנה ולא מזיז להם שום יוקר ושום התיקרות אז למה שהבנקים יהיו פריירים ולא יעלו את המשכנתאות הרי הטרוף לדירה בכל מחיר זה מתאים לאימרה של אחרי המבול
- 38.אזרח 12/09/2016 16:48הגב לתגובה זואם המשכנתא מתייקרת זה אומר שמחיר הדירות עולה ? קישקוש של חובבן
- חובבן פלוס 12/09/2016 18:18הגב לתגובה זובוא תסביר לי גאון, אם אני משלם בפועל יותר, כי מחיר הדירה גבוה יותר גם בגלל החזר המשכנתא, למה המחיר לא עלה?מה שאתה אומר היה נכון, אם אנשים היו קונים פה דירות בלי מימון, וזה דמיוני, כמו הבטחון העצמי שלך מאחורי המקלדת.
- דני 13/09/2016 05:35לדוגמה, אם יש לי 1מליון ואני יכול לקחת משכנתה של חצי מליון, תהיה הריבית להחזר אשר תהיה בחישוב הכללי אני לא יוציא על המשכנתה יותר מחצי מליון. מי שמחשב בעלות הדירה רק את גובה ההלוואה טיפש, ולדעתי אין פהטפשים ברמות כאלו.
- 37.כ(ח)שלון (ל"ת)יש ר א לי 12/09/2016 16:36הגב לתגובה זו
- 36.תתמקחו, זה הכל 12/09/2016 16:35הגב לתגובה זוהבנק רוצה לתת את ההלוואה. ללקוח יש כמה אופציות. אז מה הבנק עושה? מתאר את עצמו כיועץ משכנתאות, מלביש את העובד בבגדים ייצוגיים כאלו, הלקוח מרגיש מלוטף ומחוזר, ואם תוסיפו לזה את זה שרוב האנשים לא יודעים בכלל להתמקח, תקבלו ניצול חולשה, כשבפועל הבנק דוחף לאנשים משכנתא יותר יקרה בהרבה ממה שהיו מקבלים אם היו עושים קצת שרירים. על אוטו אנשים מתמקחים, כי זה נעשה במגרש מכוניות והאווירה מתאימה, בבנק רוצים ליטול מכם את כוח המיקוח, אז הם עושים הצגה שלמה, כדי שלא תעשו את זה.
- 35.פחחח 12/09/2016 16:34הגב לתגובה זוכול הבכיינים זאת תוצאה של הלעת ריבית! אנשים ימשיכו לקנות גם ברבית גבוה כי לא כולם רוצים לחיות כול החיים בשכירות. ועדיף לשלם 200 אלף על הריבית במקום עבור מישהו את המשכנתא כאשר גרים 4 שנים בשכירות
- 34.בא 12/09/2016 16:32הגב לתגובה זולקורת גג זולה בארץ . כרגע הספסרים מרגישים ווינרים ,אבל זה זמני מאוד , ותוך שניות , דקות או ימים הם ימצאו את עצמם במקום מיפלצתי ממש כמוהם , כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית ,ותבינו לאיפה הולכים כול היצורים שחושבים רק על עצמם .מיפלצתי זאת הממשלה ה1.
- אבי 13/09/2016 17:12הגב לתגובה זובמתנה... אגב ספסרים, המדינה היא מי שמספסרת במחירי הקרקע ומזניקה את מחירי הדיור.... אין שכל, אין דאגות, לך להמשיך לישון.
- 33.נועם 12/09/2016 16:27הגב לתגובה זוהגשת תביעה ייצוגית לרבות תיאום מחירים
- 32.יוני 12/09/2016 16:25הגב לתגובה זואני עוכב אחרי הנושא הזה כבר זמן מה והכתבה מאוד נכונה ובמקום! מדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
- יוסי 12/09/2016 17:12הגב לתגובה זוזה המדינה (בנק ישראל) שגורמת לריבית לעלות
- משה 12/09/2016 17:06הגב לתגובה זוהריבית בעתיד ורמת הסיכון להווה ולעתיד צה ולמד ידידי
- דביר 12/09/2016 17:52הציפיה לאינפלציה לא השתנתה בחצי שנה אחרונה. ולגבי הסיכון, כל הסיכון פה הוא של הקונה ולא של הבנק שמשעבד את הדירה בתמורה למשכנתא. תקח בחשבון שלבנק יש כרית ביטחון של לפחות 25% אם לוקחים משכנתא של 75% משווי הנכס ובדרך כלל לוקחים פחות. במקרה הגרוע הבנק לוקח את הנכס. הסיבה האמתית היא רצון הבנקים להגדיל את הרווחיות על חשבון הלקוחות!
- כלכלן 12/09/2016 16:40הגב לתגובה זובעל המאה הוא בעל הדעה. הלווה קובע למלווה את תנאי ההלוואה ולא ההיפך. ואם אתה חושב שבנק ישראל יתערב אז כנראה שאתה לא מבין מהו תפקידו של בנק ישראל. תפקידו המוצהר של בנק ישראל זה לשמור על יציבות הבנקים ועליית ריבית המשכנתאות עונה בדיוק על הדרישה הזו.
- אורי 12/09/2016 17:55כמו שהגבילו את הבנקים לגבי גובה העמלות שמותר להם לגבות, כך צריך לפקח על גובה הריבית שהם לוקחים. הם לא יכולים לייקר מוצר מסוים מבלי שיש פיקוח כלשהו. אחרת במה זה שונה משוק האפור?
- הוא מדבר על תיאום מחירים (ריביות). קרטל בין הבנקים (ל"ת)לא הבנת 12/09/2016 17:39
- מהלך מעולה של הבנקים לפיצוץ הבועה !! (ל"ת)יועץ נדל״ן - רימקס 12/09/2016 16:33הגב לתגובה זו
- מהלך מעולה להגדלת הרווח שלהם!!!!!!! (ל"ת)מה פתאום 12/09/2016 17:36
- 31.תחזירו 12/09/2016 16:24הגב לתגובה זומי קבע שחייבים להשקיע בבורסה הכושלת? ביבי השקרן אמר שאם ישקיעו בבורסה יהיה יותר כסף לאנשים הוא שיקר את כולם וגרם הפסדי עתק ואחכ בוכים שאנשים קנו דירה זה לא היה קורה אם ביבי לא היה מביא לנו ועדה כושלת כמו ועדת בכר. וכעת קחלון הולך באותה דרך עם חברות האשראי. כבר עכשיו מצמצמים לאנשים את האשראי בבנקים כדי להכין הכל על מגש של כסף לטייקונים. מי שאין לו כסף יקבל אשראי של 2000 שח בקושי בגובה קצבת בטוח לאומי וישלם ריבית גבוהה על חריגה. ביבי הוביל לאסון וקחלון החבר שלו ממשיך
- תחזירו את ההטבות לקופות הגמל ומחירי הדירות באמת יצנחו.. (ל"ת)אבי 13/09/2016 17:13הגב לתגובה זו
- מוטי 12/09/2016 16:54הגב לתגובה זוידיבי תימד קודם לכתוב ואז להעביר ביקורת על הראש המימשלה הטוב מאז קום המדינה.ידיביל הבורסה מתנהגת כמו בכל העולם מה זה שייך לביבי.ידיביל עלוב נפש שכמוך.אהבל.
- 30.השוק בקריסה 12/09/2016 16:24הגב לתגובה זווהכותרת מטעה בכוונה או בשוגג. עליית הריבית מקטינה את הביקוש וגורמת לירידה במחיר. נכון שמי שמתעקש בטיפשותו לקנות במחירי בועה, יאכל אותה גם בהחזרי משכנתא גבוהים יותר.
- בא 12/09/2016 16:34הגב לתגובה זומנהל האתר .
- צריך לחיות איכשהוא, לא? וזה יותר קל מלעבוד על הכביש (ל"ת)מנהל 13/09/2016 17:14
- 29.אהרון 12/09/2016 16:21הגב לתגובה זומצצם את לקיחת ה משכנתא לכן יקנו פחות וזה צריך להוזיל ולא לייקר
- אנשים יקחו משכנתא בפריסה ליותר שנים.. (ל"ת)לא בהכרח 12/09/2016 17:46הגב לתגובה זו
- 28.הבעיה האמיתית 12/09/2016 16:20הגב לתגובה זוהוא עושה הכל בשלומאליות כדי להשתיק כל מחאה השרים שהוא ממנה כושלים כי מדובר באנשים טיפשים כמו לפיד וכחלון. כל עוד ביבי לא מתווה מדיניות ומחליט לבנות ונותן לשרים כמו לפיד להרוס את הכלכלה ולהטיל מיסים ולכחלון מס על מס . הכל יהיה יקר יותר כחלון אלוף בהרס דברים קבלן הריסות כבר 7 שנים רק דנים במחירי הדירות כל יום כתבה כל יום טריק חדש .לא חסר דירות אבל יש פה מפונקים שרוצים ישר 4 חדרים עם חדר כושר ושומר בכניסה ואפשר גם חניון עם 2 מכוניות רצוי אחד ג'יפ. שיקנו דירות 2 חדרים במרכז ויחסכו כסף לא חסר דירות נמאס כבר לשמוע על מיסים ודירות דיייייי
- מוטי 12/09/2016 16:57הגב לתגובה זומה קשור לביבי אדיוט.אין לו ברירה .העם בחר את לפיד ואת כחלון.מה אתם רוצים מביבח.
- וחבל שכך בחרו ואני בניהם את הכחלוניה הדבלית (ל"ת)1 12/09/2016 19:32
- בא 12/09/2016 16:41הגב לתגובה זולך לאכול לחרבן ולשבת על צוואר האדם העובד , הם כבר מחכים לך למטה , ואני לא מתכוון ללובי .
- 27.הרי 12/09/2016 16:16הגב לתגובה זווזה כי האפקט של ריבית דריבית חוזר על עצמו 29 פעמים ולא 24 פעמים.
- 26.הרי 12/09/2016 16:15הגב לתגובה זוהשאלה האם המשכנתא הממוצעת ירדה בעקבות עליית הריבית. יתכן וסך המשכנתאות לא ירד כי לקחו יותר משכנתאות וכל אחת מהן יותר קטנה בממוצע.
- 25.כלכלן 12/09/2016 16:14הגב לתגובה זומחירי הדירות בדיוק כפי שכשריבית המשכנתאות ירדה כח הקנייה גדל וזה גרם לעלייה במחירי הדירות אז...שלא יעבדו עליכם.
- 24.הנביא 12/09/2016 16:13הגב לתגובה זודירות לשיווי משקל. רב האנשים מרוויחים אותה משכורת שנים וזה מה שקובע יכולת הצריכה שלהם. אם ריבית תגדל והחזר יעלה אז המחירים יצטרכו להתאזן כי אחרת אנשים לא יוכלו לקנות. וזה שקבלנים יבנו פחות כדי לווסת ביקוש זה הכל חרטא.
- 23.דב 12/09/2016 16:04הגב לתגובה זוכחלון לא עושה שום מאמץ. תפסיקו לפרגן. הוא עסוק במניפולציות ובתרגילי יחסי ציבור מטומטמים. אין לו הבנה בסיסית במה מדובר לבטח מה לעשות.
- 1 12/09/2016 19:33הגב לתגובה זולא המשמעותית
- 22.הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם... (ל"ת)tgafny 12/09/2016 16:03הגב לתגובה זו
- בא 12/09/2016 16:39הגב לתגובה זובדיוק , מי שאשם זה בדכ המנהל , וזה ביבי שהוריד ריבית ולא בנה דירות .וככה קיבל מיליארדים במיסי נדלן ,והפך מליוני צעירים לעבדי משכנתה מחורבנת . ככה שהציבור לא מטומטם ולא אשם בכלום . אישה שאנסו אותה לא אשמה באונס .
- 21.מה הקשר לכותרת?! (ל"ת)יוני 12/09/2016 15:59הגב לתגובה זו
- 20.לירן 12/09/2016 15:51הגב לתגובה זואנשין ששרכשו דירה לפני שנה או שנתיים קבעו אבני דרך לתשלום בו את המשכנתא הם צריכים בתקופה זוהם מחוייבים לשלם לקבלן ולכן חייבים גם לקחת את המשכנתא בתנאים האלה והבנק מנצל את זהחבל שלא מתערבת המדינה ומגבילה זו עבור רכישת דירה ראשונה למגורים שם הבנק יהיה מחוייב לריבית נמוכה או להכניס גופים אחרים מלבד הבנקים שיתנו משכנתא בתנאים טובים יותר
- ד 12/09/2016 16:10הגב לתגובה זולא מאמין שיש מי שנותן בתנאים יותר טובים. הממשלה ובנק ישראל מרעים את תנאי הסחר כל הזמן וזה מתבטא בעליית הריבית. אין קסמים ובתנאי אי וודאות כמו שכחלון יצר החזרי המשכנתא יעלו.
- ככל שסיכון עולה נרמרו תנאים טובים יותר. (ל"ת)סרגיי 12/09/2016 16:07הגב לתגובה זו
- 19.שלום 12/09/2016 15:48הגב לתגובה זושל כותב הכתבה.
- 18.פיקדון בנקאי 12/09/2016 15:46הגב לתגובה זועליה במחיר המשכנתא משפיעה לכיוון ירידה במחירי הדירות. מה שנכון הוא, זה שהאנשים שממשיכים לקנות דירות יקרות יותר במחיר הלוואות יקרות יותר משלמים הרבה יותר על הדירה שלהם מבלי שהם מודעים לכך. פשוט לוקח זמן. יחד עם צעדים של כחלון (גם מבלי האבטלה תעלה) זה ביא לירידה במחירי הדירות.
- 17.רוני 12/09/2016 15:44הגב לתגובה זומשלם משכנתא 6 שנים, ועוד נשאר עם חוב יותר גדול מהקרן שלקחתי.... ))))-----:::::
- מסביר 13/09/2016 06:20הגב לתגובה זולקחת משכנתא צמודה למדד, בשפיצר, החזר הקרן היחסי בתשלום הוא קטן בהתחלה לעומת החלק היחסי של הריבית, אם המדד עלה, ומנגד בקושי החזרת קרן, אז אתה חייב יותר. לכן, לעולם אל תקחו צמוד רק שקלי...., פריים, קבוע לא צמוד, משתנה כל 5 שנים שקלי, רק לא מסלול צמוד ולעולם זה לא יקרה לכם.
- בזכות אותו שפיצר, הבנקים עושים מיליארדים. (ל"ת)שפיצר 12/09/2016 17:26הגב לתגובה זו
- את/ה ענק... חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)גיל 12/09/2016 16:11הגב לתגובה זו
- 16.מישהו 12/09/2016 15:42הגב לתגובה זוהציבור עוד לא הפנים את זה, כאשר יפנים אלוהים יעזור לנו. מחיר דירה היום הוא מעבר ליכולת של רבים מידי. השוק עוד לא הפנים את זה. עם ההפנמה תבוא נסיגה במחירי הדירות.
- בעקרון אתה צודק אבל משום מה זה עדיין לא קרה (ל"ת)משה ראשל"צ 12/09/2016 16:34הגב לתגובה זו
- 15.eby 12/09/2016 15:41הגב לתגובה זועליו.הוא מובל עם חבל על צווארו ליעדים הלא נכונים.שידאג לאלטרנטיביה לכסף שהבנקים חוגגים עליו.יעלה ריבית ואז ורק אז יראה הוזלה.
- 14.אתה הבנת את זה שטקר? תילחם בבנקים ולא באזרחים... (ל"ת)אבל אתה לא מספיק חזק 12/09/2016 15:33הגב לתגובה זו
- 1 12/09/2016 19:39הגב לתגובה זוהעגל רך הזה נגד האריות הוא מתחבא ועוד מתסיס את העם כאלו הם הסיבה למחירי הדירות המופקעים הם לא הסיבה הם התוצאה
- 13.לוקחי המשבנתאות לא יודעים על עלית ההחזר, צריך להתריע! (ל"ת)טומטומוני 12/09/2016 15:32הגב לתגובה זו
- 12.אמיר 12/09/2016 15:31הגב לתגובה זושמחיר הדירה שצויינה בכתבה עלה אפקטיבית ב 250 אלף שקל
- דויד 12/09/2016 19:11הגב לתגובה זומחיר הדירה נותר 1.5 מליון עלות הרכישה עלתה מ 1.9 מליון ל 2.15 מי שלא מבין את ההבדל מצוי בבעיה
- 11.מאיר פ 12/09/2016 15:31הגב לתגובה זויש עד אחת בין הבנקים לבנק ישראל ליקר את המשכנתא בכול מיני טיעונים כמו סיכון , ראו רווח מזרחי ברבע האחרון. ( מוביל ממשכנתאות לציבור ) מיליארד שקל... כן הבנקים חוגגים על חשבון זוגות הצעירים , משקעים בורחים מהשוק.... כנופיית הבנקים, בנק ישראל , קבלנים תמשיך לחגוג
- 10.יועץ הפעם בחינם 12/09/2016 15:29הגב לתגובה זוצריך חוק שלוקח להם את החוק מהיידים וקובע את אחוזי הריבית בלי משוא פנים רק כחלק מהריבית עם מרווח סיכון מוגדר מראש ולא כפי שבא להם . ככה הם ממשיכים לנפח את הבועה מהדלת האחורית וצריך לעצור את זה עם קנסות כבדים למפרים !!! הפעם הייעוץ בחינם , פעם באה נראה מה :) יועץ
- כחלון יכול רק על האזרחים הוא עגל רך (ל"ת)1 12/09/2016 19:39הגב לתגובה זו
- ג 12/09/2016 16:17הגב לתגובה זואיפה שכחלון נוגע נגרם רק נזק. לפי הצעתך, המשמעות היא שהמדינה תיתן ערבות ממשלתית לבנקים, כמו שכחלון עשה בעפולה. עם יועצים כמוך גם פישמן יקבל ערבות מדינה על חובותיו.
- 9.בר 12/09/2016 15:28הגב לתגובה זואני מציע לכחלון להמשיך לייקר את מחירי הרכישה של דירות להשקעה על מנת למנוע מאספני הדירות להמשיך לצבור דירות ולייקן הרי ברור שהאספנים מעוניינים במחירי דירות גבוהים שימנעו מזוגות צעירים לרכוש אותן על מנת שימשיכו לגור אצלם בשכירות לכל החיים
- 1 12/09/2016 19:42הגב לתגובה זושל כחלון הדביל , אף אחר לא הספן דירות הם לא אשמים הם לא הסיבה הם התוצאה הנמושה הככחלונית לא יכול על האריות הוא הולך לכבשים
- 8.פוקימון 12/09/2016 15:27הגב לתגובה זוולא אני אומר את זה, אומר את זה דמוגרף בכיר וותיק שאין לו שום קשר לענף הנדלן.
- דב 12/09/2016 16:08הגב לתגובה זו"גדלה" ולא "גודלת." והדמוגרף לא מבין דבר ומטעה אותך. הבעיה היא היצע וביקוש. למרות "הקיטורים," יש להיהודים הרבה כסף. כשלא היתה לו חלופה, ב-2008, הוא הופנה כולו לדירות. המעגל היום רק מתרחב, וכחלון=כישלון לא עושה דבר ראוי כדי לטפל בבעיה, אלא רק ביחסי ציבור פופוליסטיים.
- 7.שגי 12/09/2016 15:24הגב לתגובה זוהציבור לא מטומטם פשוט פראייר ממשיך לקחת משכנתאות בריבית גבוהה גם אין לא הרבה ברירות מי ישארנבלי בית לכן צריך להגביל את הבנקים החזירים
- 6.איזה בולשיט... (ל"ת)רון 12/09/2016 15:22הגב לתגובה זו
- 5.נגיד 12/09/2016 15:21הגב לתגובה זואבל זה היה ברור, לכל המייחלים לירידת מחירים עקב עליית ריבית, והמאחלים לממונפים שיתמוטטו: ריבית עולה משמע שצריך לקחת משכנתא מהר כדי לשמור על החזר נמוך = הגדלת ביקושים = יציבות מחירים. הגענו לפיסגה - אלו מחירי הדירות לשנים הקרובות - מי שלא השקיע שקע
- 4.שלום 12/09/2016 15:20הגב לתגובה זוזה קשור לעלות עבור מי שרוכש דירה עם משכנתא
- 3.מני 12/09/2016 15:19הגב לתגובה זומי יכול לשלם משכנתא כזאת וחכו חכו עוד מעט הריבית תעלה ואז קריסה קולוסלית! דירות רבות יהיו מעוקלות על ידי הוצאה לפועל. קריסה שלא הייתה כדוגמתה. ככה זה כשיש לנו קלקלנים ולא כלכלנים שמנהלים את המדינה . בושה וחרפה לאן הם הביאו אותנו. הרסו את המדינה !
- 2.יגאל ישראל 12/09/2016 15:17הגב לתגובה זומפטפטים את עצמם לדעת , אלה חבורה של מדושני עונג שבעי מאכלי גורמה, שאינם יודעים סבל של אנשים רעבים, הם לא יודעם שישנם אזרחים בישראל הנאנקים מעוני ללא קורת גג , דאגתם אך ורק לכריסם וחשבונות הבנק שלהם, רוכשים דירות ונופשים בחו"ל
- 1.האשם העיקרי זה הצרכן הישראלי הדביל + קבלנים נוכלים (ל"ת)יעקב 12/09/2016 15:16הגב לתגובה זו
- דב 12/09/2016 16:12הגב לתגובה זוכל כך פשטני. טוב: הישראלים אשמים (אנטישמיות!) והקבלנים נוכלים (ממש מסולף וחסר הבנה), אך לא משרדי הממשלה, שמספספרים בקרעות הלאום ולא רוצים למצוא פתרונות אמת. כחלון=כישלון נפל לידיהם כפרי בשל. התקשורת אוהבת אותו ולכן פקדי האוצר והשיכון יכולים למרוח אותך דרכו.