פרוטרום רוכשת חברת טעמים אירית תמורת 45 מיליון דולר
חברת הטעמים הישראלית פרוטרום דיווחה הבוקר (ד') על רכישת חברה שישית במספר השנה, והפעם מדובר בחברת הטעמים האירית רדברוק תמורת 44.8 מיליון דולר. פרוטרום תממן את העסקה באמצעות חוב בנקאי, והסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית על פי ביצועיה של רדברוק בעתיד.
רדברוק נוסדה בשנת 1987 ומעסיקה 39 עובדים שעוסקים בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות טעמי Savory (ספקטרום הטעמים הלא מתוקים). מכירות רדברוק הסתכמו ב- 12 החודשים שהסתיימו ביוני 2016 לכ- 25.4 מיליון דולר.
אחרי שנתיים בהן רשמה תשואות דו ספרתיות גבוהות (ב-2015 זינקה 74%, וב-2014 זינקה 66%), מתחילת השנה איבדה מניית פרוטרום 6.2% והחברה נסחרת כעת לפי שווי של של 11.5 מיליארד שקלים.
אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום: "הרכישה מחזקת את מובילות השוק שלנו באנגליה ומהווה כניסה ראשונה של פרוטרום לשוק האירי ומקנה לנו בו יתרונות של יצרן גלובלי עם תשתית מו"פ, ייצור ומערך מכירות מקומי תוך קיצור זמני אספקה ושיפור השירות ללקוחות האזור. בזכות ניסיונה המוכח של פרוטרום בביצוע רכישות ומימוש הסינרגיה ואפשרויות ה- Cross-Selling הרבות הגלומות בשילוב הפעילות הנרכשת עם פעילות קבוצת פרוטרום, אנו משוכנעים שגם רכישה זו תתרום להמשך הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ותייצר ערך גבוה ללקוחותינו, לעובדינו ולמשקיעים שלנו. בכוונת פרוטרום לנצל ולשלב את תשתית המו"פ, השיווק, המכירות ומערך הייצור ושרשרת האספקה של רדברוק באירלנד ובאנגליה יחד עם תשתיות ומערכי המו"פ, השיווק, המכירות והייצור של פרוטרום, על מנת למנף ולממש את אפשרויות הCross- Selling הרבות שרכישה זו מייצרת, הן על ידי הרחבת בסיס הלקוחות והן על ידי הרחבת סל המוצרים ולנצל את הסינרגיות התפעוליות בין פעילות רדברוק לפעילויות פרוטרום. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".
נעם פינקו, פסגות: "לא מדובר ברכישה ענקית עבור פרוטרום אך בהחלט רכישה בסדר גודל גבוה משמעותית מהממוצע עבורה. נציין כי המחיר ששולם, 44.5 מ' דולר, מהווה מכפיל של 1.75 על מכירות החברה. זהו מכפיל גבוה משמעותית ממה שהחברה משלמת בדרך כלל (עד מכפיל של 1.3) אך נדגיש כי בהיעדר נתונים אחרים קצת קשה לנו להביע דעה על המחיר (החברה ציינה בהודעתה כי האתר הייצור באירלנד הינו יעיל, מה שאולי מרמז על שיעור רווחיות גבוה יותר)".