סגירה בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס חתם יום חמישי של עליות והוסיף 0.8%

ג'י פי מורגן עלתה 1.85%, מניית בנק אוף אמריקה התחזקה 1.6% וסיטי זינקה 2.6%. הנפט זינק ב-2%

אלמוג עזר | (10)
נושאים בכתבה נאסד"ק

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות שערים של המדדים. מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק הוסיפו מעט מעל ל-0.5%. הדו"ח הרבעוני החזק שפרסמה ג'י פי מורגן עוד לפני פתיחת המסחר דחף את סקטור הבנקים לעליות חדות. ג'י פי מורגן עלתה 1.85%, מניית בנק אוף אמריקה התחזקה 1.6% וסיטי טיפסה 2.6%. העליות במניות הבנקים דחפו את מדד הדאו ג'ונס לעליות בשיעור של 0.8%. העליות היום בניו יורק מביאות את מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 לשיאים חדשים. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

הסיפור המרכזי של היום בשווקים הגיע מכיוון האי הבריטי. הבנק המרכזי באנגליה הפתיע את השווקים ונמנע מלהוריד את הריבית לחודש אוגוסט ונשארה על כנה בשיעור של 0.5%. ההחלטה נגדה את תחזיות השוק ועתה גלי הדף מורגשים היטב: הליש"ט קפץ כ-1.9% לרמה של 1.3 דולרים, והפוטסי סיים את המסחר בירידות. 

נזכיר כי אתמול המדדים סיימו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, אך כרגע המסחר אתמול נראה כחולשה נקודתית בתוך מגמת העליות שמאפיינת את וול סטריט. אותה מגמה הביאה את ה-S&P 500 והדאו ג'ונס הגיעו לשיאים חדשים והנאסד"ק חצה את גבול ה-5,000 נקודות לראשונה השנה. 

עונת הדו"חות של הרבעון השני נמשכה היום בניו יורק. בינתיים את הדיווחים המרכזיים מספקים לשווקים הבנק ג'י פי מורגן ודלתא איירליינס. שתי החברות סיפקו דו"חות חיובים יותר מצפי השוק. 

ג'י פי מורגן (סימול: JPM) - הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-6.2 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת רווח של 6.29 מיליארד דולר ברבעון השני אשתקד. ג'י.פי מורגן דיווח על רווח של 1.55 דולרים למניה ברבעון הראשון ובכך היכה את תחזיות האנליסטים לרווח של 1.43 דולרים בלבד. זאת לעומת רווח של 1.54 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. 

דלתא איירליינס (סימול: DAL) - חברת התעופה דיווחה על רווח נקי של 1.47 דולר למניה. מדובר על תוצאה הגבוהה בחמישה סנט מול צפי השוק. הכנסות החברה היו נמוכות במעט מהצפי. העלייה ברווחים הגיעה בעקבות הירידה במחיר הנפט. התוצאות המעורבות של החברה זכו לתמיכה בשוק כאשר המנייה סיימה בזינוק של 3.6%.  

גוגל (סימול: GOOG) - החברה שוב מואשמת על ידי הרשות להגבלים עסקיים באירופה בנוגע לתנאי החברה בפרסום במנוע החיפוש. מניית החברה עולה בשיעור של 0.6% בשלב טרום המסחר. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    העצבני 15/07/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    נותנים הערכות נמוכות.כשהתוצאה יותר טובה כולם מבסוטים
  • 6.
    נגמר המשחק אחרי הפיגוע המגמה תשתנה.שורט!!! (ל"ת)
    שודד ים 15/07/2016 01:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דוד 14/07/2016 23:37
    הגב לתגובה זו
    עלתה 33 %
  • 4.
    יצחק 14/07/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    אין
  • 3.
    סכנת טביעה ...גם למי שיודע לשחות... (ל"ת)
    אזור מסוכן 14/07/2016 22:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חי בסרט רק עליות (ל"ת)
    משה 14/07/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הנפילות של 10 אחוז בדרך (ל"ת)
    להתעורר 14/07/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
  • צודק 14/07/2016 23:13
    הגב לתגובה זו
    הנפילות
  • לך לישון וקח כדור חחחח (ל"ת)
    הכהן הגדול 14/07/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
  • איתן 14/07/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    שנים אנשים עם העיתונאים צועקים מפולת ורק שוברים שיאים כל הזמן . עדיף שתשתקו וזהו .
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: