דו"חות אפריקה מגורים: מכרה 657 דירות ב-2015, גידול של 28%, ותחלק דיבידנד של 70 מיליון שקלים
ההכנסות ב-2015 הסתכמו בכ-744 מיליון שקל לעומת כ-555 מיליון שקל אשתקד
ביום שאחרי הסערה בקבוצת אפריקה (אזהרת הרווח בשל החשיפה לרוסיה), היום מפרסמת החברת הבת אפריקה מגורים את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2015 כולה והמספרים נראים טוב. בשורה התחתונה הרווח השנתי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2015 צמח בכ-58% והסתכם בכ-101 מיליון שקל לעומת כ-64 מיליון שקל אשתקד. כמו כן, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-5.54 שקלים למניה ובסך כולל של כ-70 מיליון שקל.
במהלך שנת 2015 גדל מספר יחידות הדיור אותם מכרה החברה בכ-28% לעומת אשתקד (חוזים חתומים כולל חלקם של שותפיה) 657 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-1,360 מיליון שקל (חלק החברה הינו כ-1,129 מיליון שקל) לעומת 512 יחידות דיור בהיקף של כ-1,102 מיליון שקל (חלק החברה כ-822 מיליון שקל) אשתקד.
במהלך הרבעון הרביעי מכרה החברה (חוזים חתומים כולל חלקם של שותפיה) 159 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-306 מיליון שקל (חלק החברה כ-267 מיליון שקל) לעומת 184 יחידות דיור בהיקף של כ-396 מיליון שקל (חלק החברה כ-318 מיליון שקל) ברבעון המקביל אשתקד.
על פי הדיווח, צבר פרויקטים בסוף שנת 2015, מציג כי מצויות 1,959 יחידות דיור בביצוע ובשיווק טרם ביצוע בלמעלה מ-20 אתרים. מתוכן, נמכרו 972 יח"ד כאשר השווי החוזי של המכירות הינו כ-1.7 מיליארד שקל (חלק החברה). מכירות אלה טרם באו לידי ביטוי בדוחות הכספיים ויוכרו רק עם מסירת הדירות.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-11%, הרווח נשחק ב-36%; רק 63 יח"ד נמכרו ברבעון
- לפידות קפיטל: גידול רבעוני של 22% ברווח הנקי ל-61 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מהנתונים עולה כי מלאי בניינים למכירה גדל מ-1,396 מיליון שקל בשנת 2014 ל- 1,513 מיליון שקל בשנת 2015 בסה"כ לחברה (כולל שותפים) זכויות לכ-5,900 יח"ד, מתוכן כ-4,450 יח"ד עם תב"ע מאושרת.
אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אני גאה לסכם את שנת 2015 כשנת שיא בכל הפרמטרים של העשייה. בהמשך למגמה שנרשמה בשנים האחרונות, מציגה אפריקה ישראל מגורים צמיחה מואצת בכל הנתונים הפיננסים. החברה ממשיכה ביישום התכנית האסטרטגית, ושמה דגש רב לשמירה על רמות נזילות גבוהות ומאזן חזק המאפשרים לה מחד להמשיך במאמצי הפיתוח העסקי, ומאידך לשתף את בעלי המניות בהצלחת החברה באמצעות חלוקת דיבידנד.
עוד הוסיף על כניסת החברה לערים מגוונת שהוביל לגידול במכירות: "בשנת 2015 התמקדנו בגיוון תמהיל הדירות המשווקות על ידינו, לצד כניסה לערים חדשות כדוגמת כפר יונה ומודיעין. מהלך זה בא לידי ביטוי בגידול משמעותי בהיקף הדירות שמכרנו ומהווה עדות לאיכות המוצר והמוניטין הרב לו אנו זוכים בקרב רכשי הדירות. לרשות החברה מלאי פרויקטים בביצוע ובתכנון בהיקף של למעלה מ-3,000 יח"ד, מתוכן כ-2,000 יח"ד בביצוע ובשיווק טרם ביצוע, עם צבר מכירות בשווי כ-1.7 מיליארד שקל (נכון ליום 31.12.2015). פרויקטים אלו בהתבסס על מחירי המכירה כיום ושיעור הרווחיות הממוצעת הנוכחית, עשויים להניב, בשנים הבאות, רווח גולמי של למעלה ממיליארד שקל. כבר במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח מספר אתרים חדשים ביניהם חריש, רמת גן וקריית ביאליק".
- קניתם דירה ב-80/20 לפני שנתיים - האם תוכלו לבטל את העסקה?
- אזורים תקים 147 יח"ד בבאר יעקב לאחר שזכתה במכרז רמ"י
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- חובת דיווח על הכנסות משכר דירה: בעד ונגד והסיכויים להצלחה
- 1.אפריקאי 08/03/2016 11:29הגב לתגובה זולדעתי בלבד חברה שמרוויחה מאה מיליון שקל בשנה שווה הרבה יותר מ900 מיליון שקל (נסחרת היום)לדעתי אפריקה תוכל למכור את החברה לפי 1.3 מיליארד שקל
רז אברהם. קרדיט: רון כהןמבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית
שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.
עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל
עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים
על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.
ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף
המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.
בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990),
ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.
רז אברהם. קרדיט: רון כהןמבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית
שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.
עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל
עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים
על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.
ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף
המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.
בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990),
ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.
