דו"ח המבקר: חשש לפלילים בהתנהגות ח"כ אורן חזן - עונש מאסר אפשרי
מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, פרסם היום (ד'), שני דוחות ביקורת בנושא מימון הבחירות המקדימות (הפריימריז) - ומספר חברי כנסת ושרים ייקנסו בשל עבירות. את מירב תשומת הלב יקבל ח"כ אורן חזן, שממאן לצאת מהכותרת (לפני מספר שעות ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להשעות אותו לחודש בשל שורת תלונות), ושר החינוך נפתלי בנט, שייקנס בסכום הגבוה ביותר - ואין זו הפעם הראשונה בה מבוקר בנושא זה.
ח"כ אורן חזן (ליכוד) מוזכר בסעיף בדו"ח המתעסק בתוצאות ביקורת החשבונות של המתמודדים בפריימריז במפלגות השונות. חזן הגיש למבקר המדינה תצהיר לפיו לא היו לו הכנסות והוצאות במסגרת מערכת הבחירות, למעט תשלום דמי רישום בסך 7,000 שקל ששולמו מהונו האישי, אך נמצא כי למועמד היו הוצאות הכרוכות בניהול מערכת הבחירות עליהן לא דיווח למבקר המדינה.
ח"כ חזן טען כי לא היה מודע לחובה לדווח על הוצאות שהוציאו עבורו אחרים, אך טענתו לא התקבלה. מבקר המדינה מצא לנכון להדגיש, כי בסעיף 239 לחוק העונשין נקבע כי "המוסר ביודעין תצהיר שקר לפני מי שהוסמך לקבל את התצהיר, דינו מאסר שלוש שנים. הגשת תצהיר שאינו אמת, כדרך שעשה המועמד, היא איפוא גם עבירה פלילית על כל המשתמע מכך".
ח"כ אורן חזן אף נקנס ב-5,000 שקל (יובהר שהקנס הוא פרופורציונאלי לגובה ההוצאה. משרד מבקר המדינה מעריך שח"כ חזן הוציא כ25,000 שקל).
במרכז הסעיף בדו"ח העוסק בתוצאות ביקורת החשבונות של המתמודדים בפריימריז, נקנס השר נפתלי בנט בסך 30,000 שקל: "הוצאותיו חרגו מתקרת ההוצאות שקבע חוק וההכנסות חרגו מהאיסורים והמגבלות הקבועים חוק. הוא לא ניהל את חשבונותיו לפי הוראות החוק והנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בכך שלא צירף אסמכתאות בגין שירותים שקיבל במסגרת מערכת הבחירות. על כן לא ניתן לקבוע אם הסכום שציין השר בנט בדוח שהגיש שיקף נכונה את התמורה הראויה בגין שירותים אלה, ואם השירותים האמורים קשורים למערכת הבחירות.
עוד בביקורת על השר בנט, המבקר טוען כי בנט השתמש בכספים שיועדו להתמודדותו האישית על ראשות המפלגה - לצורך הרצת המפלגה כולה ואת המתמודדים שהוא חפץ ביקרם: ההוצאות עבור הפריימריס שהסתכמו בכ-1.2 מיליון שקל ושפנו לקהל יעד רחב ולאו דווקא לחברי המפלגה, נדרשו על מנת לקדם את דמותו ותדמיתו וכן למנוע התמודדות של מועמדים נוספים לתפקיד בבחירות המקדימות. יצוין, כי חבר מפלגה נוסף שקל, לפי הפרסומים, להתמודד על ראשות המפלגה. אולם לא זו בלבד שהוא לא הציג בפועל את מועמדותו, אלא אף פרש לחלוטין מהמפלגה כחודש לפני מועד הבחירות המקדימות. לפיכך בוודאי לא היווה איום על השר בנט בתקופה הרלוונטית.
מבקר המדינה בעצם קובע כי השר בנט השתמש בכספים ("אשר רובו המכריע מומן מכספי תורמים מחו"ל ") שקיבל להתמודדות על ראשות הבית היהודי לצורך קידום מפלגתו: "מסע הפרסום נהגה מראש כך שיוכל לשמש הן את מערכת הבחירות של המועמד והן את מערכת הבחירות של המפלגה לכנסת - ומדובר ב"הפרה של הוראות החוק וההנחיות הרלוונטיות", והדבר מנוגד לתכלית החקיקה ועלול ליצור פגיעה של ממש בעקרון השוויון בין המפלגות.
- 7.מחכים לראות אותו מזיע בחדרי החקירות,הח"כ המושחת ביתר שק (ל"ת)גידי 03/12/2015 13:10הגב לתגובה זו
- 6.תואם ליברמן 03/12/2015 13:06הגב לתגובה זותרדו מח'כ חזו.....הגזמתם
- 5.סלע דניאל 03/12/2015 13:05הגב לתגובה זודי להיתעלל באורן ...מכל אלו שעברו לכאורה על חוק מימון בחירות רק חזן הופיע בשער עיתון ידיעות... הדר גרם לי לאהוד אותו ולהשפיע לבחירתו בכל הזדמנות...
- 4.ייאי 03/12/2015 09:28הגב לתגובה זואורן חזן אינו ראוי שיהיה בכנסת וטוב שהמבקר כתב הדברים החמורים עליו.ברם,המבקר העדיף להתעסק עם אזוב הקיר ולביבי,בפרשת ביביטורס,נתן אורכה שלישית להשיב על הממצאים..וכבר עברו וחלפו להן 12(!) שנה.התנהגות שפירא ביחס לביבי היא מתפיסת עולם האומרת:עם הפריץ לא מתעסקים אלא מתחכמים והיא: או שהכלב ימות( פרשיית ביביטורס) , או שהפריץ ימות (ביבי כבר לא יהיה רוה"מ,או ששפירא כבר לא יהיה המבקר),או שמשיח יבוא...http://www.aish.co.il/c/rega/48862392.html
- 3.עמית 03/12/2015 02:07הגב לתגובה זוחזן מהוה איום על הרבה אנשים בכנסת בגלל זה כל הזמן מכפישים את השם שלו היחיד שמנסה לעשות משהו בשביל העם וכל הזמן מטרפדים לו בתור אחד שהתארח בכנסת וראה את האמת אורן חזן מס 1
- 2.זה אדםשד . (ל"ת)בא 02/12/2015 17:26הגב לתגובה זו
- 1.תתחשבו בי, עדיין לי השתילו לי המוח שאבי גנב (ל"ת)חזן 02/12/2015 17:23הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופמת״א, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. במסגרת הסדר הפשרה יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה, וסכום של כ-2.25 מיליארד ש"ח יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כחלק מן ההסדר, המדינה תפעל למכור את אחזקותיה בקרנות לידי הסתדרות המורים, באופן שישלים את העברת הבעלות המלאה לידיה, וכן קרנות ההשתלמות יוכרזו כקרנות ברירת מחדל לעובדי הוראה שלא בחרו אחרת.
