לשכת עוה"ד חזרה בה מבקשתה להפסיק את שירות "כל עובד" בתחום דיני העבודה
לשכת עורכי הדין חזרה בה בדיון שנערך היום (ד', 11.11) בבית המשפט המחוזי בירושלים מבקשתה הגורפת למתן צווי מניעה זמניים נגד חברת חשבים ה.פ.ס. מידע עסקי, מפעילת אתר האינטרנט "כל עובד" – מאגר מקצועי לציבור המעסיקים בתחום יחסי העבודה והשכר. תחת זאת, ובהמלצת בית המשפט המחוזי, הסכימו הצדדים על הגדרת הפעילויות המותרות שיכולה חשבים לבצע באמצעות האתר, המשקפת את עמדת החברה באשר לאופן שבו עליה להתנהל. בית המשפט דחה את בקשת הלשכה למתן תוקף מיידי להסכמות, והורה כי אלה יקבלו תוקף פורמאלי של פסק דין תוך פרקי זמן של חצי שנה עד שנה וחצי, בהתאם לסוגי הפעילויות ובשים לב, בין היתר, לשיהוי שאפיין את התנהלות הלשכה. שירות "כל עובד", הנמצא בלב המחלוקת, הוא מאגר מידע מקצועי בתחום יחסי העבודה והשכר, ועיקר פעילותו בהנגשתו ובריכוזו של המידע הרלוונטי לתחום זה במקום אחד. באתר "כל עובד" ניתן למצוא מגוון מנועי חיפוש בתחום החקיקה, הפסיקה, חוזרי נציבות שירות המדינה, נהלים, צווי הרחבה, הסכמים קיבוציים, הוראות תקשי"ר ועוד. בנוסף למאגרי המידע, מפרסם האתר עדכוני חקיקה ופסיקה למנוייו ומפיץ מבזק שבועי המסכם את כלל הפעילות בתחום דיני העבודה בשבוע שחלף. עם מנויי השירות נמנים חשבי שכר, מנהלי כספים בארגונים, רואי חשבון ואף כ-170 משרדי עורכי דין בישראל ומחלקות משפטיות של חברות וארגונים. בבקשתה לצו מניעה זמני טענה לשכת עורכי הדין כי השירות המוצע הוא ייעוץ משפטי, המהווה הסגת גבול המקצוע. הלשכה הסתמכה, בין היתר, על פסק הדין שניתן לאחרונה בעניין המרכז למימוש זכויות רפואיות (ע"א 4223/12), שם קבע בית המשפט העליון אמות מידה לבחינה האם שירות הוא משפטי ועל כן מיוחד בחוק לעורכי דין בלבד. אלא שפסק הדין בעניין לבנת פורן קבע במפורש כי שירותים שונים שיש בהם כדי להנגיש מידע משפטי אינם מהווים הסגת גבול המקצוע. למעשה, טענה חשבים בתגובתה לבקשה לצו מניעה, הלשכה מבקשת להחיל אמות מידה שאין להן אחיזה בפסק הדין במטרה להנהיג איסור הרמטי לכל פעולה בעלת "ניחוח משפטי". קבלת פרשנות זו היתה כופה על מעסיקים, ובעיקר על מחלקות השכר וכוח האדם אצלם, לשכור את שירותיהם של עורכי דין, בתשלום שכר טרחה גבוה עשרות מונים מעלות המנוי של "כל עובד", וזאת רק לצורך קבלת מידע בסיסי בתחום יחסי העבודה והשכר, אשר ניתן במגבלות שקבע בית המשפט העליון. כמו כן, חשבים הבהירה בתגובתה כי בין מנויי "כל עובד" לשכת עורכי הדין עצמה (מחוז דרום) משנת 2008 והלשכה עצמה (גזברות) מ 2011, כאשר עובדות אלה הוסתרו מבית המשפט. לא ברור, כך נטען, כיצד יכולה הלשכה להלין על שירותים כמסיגים את גבול המקצוע שעה שהיא עושה שימוש באותם שירותים ממש מזה שנים. בדיון שהתקיים היום הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן שירות המענה המקצועי של "כל עובד" יפעל כך שבמקרה של שאלה הנוגעת לסיטואציה קונקרטית, יכלול המענה הודעה לפיה "אין באפשרותנו לתת מענה לשאלה הנוגעת לסיטואציה קונקרטית. ככל שהנך מעוניין ללמוד על הסוגיה, תוכל להיעזר בקישורים לעמוד באתר, המרכזים לגבי סוגיה זאת את הפסיקה ו/או החקיקה ו/או המאמרים הרלוונטיים". הודעה בנוסח זה תימסר לפונים אל המענה הטלפוני במסגרת השירות. כמו כן, המאמרים המופיעים באתר כל עובד לא יכללו התייחסות לסיטואציות קונקרטיות, אלא אם כן מדובר במאמרים משפטיים שפורסמו בכתבי עת אקדמאיים או משפטיים, לרבות באינטרנט, וכן במאמרים שפורסמו מטעם רשות ציבורית מוסמכת. על חשבים להתאים את המענה הטלפוני לנוסח המוסכם בתוך כשישה חודשים, ולהתאים את המאמרים המופיעים באתר למוסכם בתוך כשנה וחצי. נוכח הסכמות אלה, הוחלט כי ההתדיינות בתיק העיקרי תימשך רק לגבי הסעדים המתבקשים על ידי לשכת עורכי הדין לגבי מחולל חוזה עבודה ומחולל סיום העסקה, המהווים מערכת אוטומטית להפקת מסמכים סטנדרטיים על פי נתונים שמקליד המעסיק. ההסכמות שהושגו אינן תואמות את נוסחם הגורף של הצווים שביקשה הלשכה, והן משקפות את עמדתה של חשבים לגבי האופן שבו עליה להתנהל. כך, למעשה, התיר בית המשפט ל"כל עובד" להמשיך ולהעניק את השירות הניתן על ידה לציבור ולהפעיל את מאגר המידע המוביל בישראל ליחסי עבודה במתן מענה מתאים ללקוחותיה, על אף ניסיונה של הלשכה להפסיק פעילות זו. *'כל עובד' הינו מהמוצרים של חברת 'חשבים', חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת 'קו מנחה', קבוצה שמחזיקה גם באתר Bizportal.
- 2.הלשכה התקפלה!! דמי חבר גבוהים (ל"ת)ותפוקה נמוכה 15/11/2015 01:18הגב לתגובה זו
- 1."מאגר המידע המוביל בישראל" (ל"ת)זו כתבה או פרסומת??? 15/11/2015 01:16הגב לתגובה זו

חברות הביטוח וכרטיסי האשראי יוכלו להיות "בנקים קטנים" - המלצות הצוות הבין משרדי
האם זו באמת יריית הפתיחה בתחרות בתחום הבנקאות? יש סיכוי, אבל צריך שההמלצות יהפכו לחוק וצריך להגיד את "המיני בנקים" לבנק לכל דבר ועניין
האם זה באמת יהיה צעד אסטרטגי לחיזוק התחרות בשוק הבנקאות? צוות בין משרדי ממליץ על פתיחת השוק לשחקנים חדשים. כשמתעמקים בהמלצות רואים שהם בעצם פותחים את השוק לחברות הביטוח ולחברות כרטיסי האשראי ומאפשרים להם להיות :מיני בנק", זה כיוון חשוב, השאלה אם זה יעבור. יש מרחק רב בין המלצות לבין תקנות וחוק, ואם הגופים האלו יכולים לדגדג לבנקים הגדולים. כדי שתהיה תחרות אמיתית צריך שלגופים האלו תהיה מסה גדולה של לקוחות וזה דווקא אפשרי ויותר מכך צריך שהוא יקבל את המעטפת של בנק ישראל - כספים-הפקדות, בדיקה, חסות שהציבור יראה בו בעצם בנק לכל דבר ועניין.
הצוות אותו מינו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ונגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, בראשות הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, דני חחיאשוילי, ממליץ על מתווה שיאפשר הקמה של בנקים קטנים, ברגולציה מופחתת. זאת, במטרה להגביר את התחרות ולצמצם את הריכוזיות במערכת הבנקאית באופן שיטיב עם משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים.
הצוות התמקד בהסרת הגבלות ובצמצום חסמים לכניסתם של שחקנים חדשים למערכת הבנקאית, לרבות שחקנים פעילים בשוק הפיננסי, שעשויים לתרום להגברת התחרות במערכת הבנקאות כגון: חברות כרטיסי האשראי, נותני אשראי חוץ בנקאיים וחברות תשלומים, זאת בשים לב לשמירה על יציבותה של מערכת הבנקאות ועל טובתם של הלקוחות, ומתן מענה לניגודי עניינים העלולים להיווצר ממבנה ההחזקות באותם שחקנים נוספים.
להלן ההמלצות המרכזיות של הצוות:
• יצירת מתווה רישוי בנקאי מדורג שיאפשר כניסה של שחקנים חדשים למערכת הבנקאית. הפיקוח על הבנקים יעדכן את הוראותיו באופן שיאפשר מידתיות והדרגתיות ביישום הוראות הפיקוח על בנקים חדשים וקיימים ויקבע שלוש רמות של פיקוח ואסדרה בהלימה לגודלם של הבנקים.
- מי יציל את העו"ש שלכם ומה הריבית שתקבלו על היתרה בחשבון?
- דיסקונט רוכש את חלקה של שופרסל בפייבוקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
• בנק קטן שהיקף נכסיו אינו עולה על 5% מסך נכסי המערכת יוכל להפעיל מודל עסקי גמיש, חדשני ורזה, המאפשר פריקות שירותים פיננסיים; לרבות מיקוד בפעילות פיקדונות ואשראי בלבד.

חשד לשחיתות חמורה ברשות המסים בנצרת: מיליוני שקלים הוזרמו במרמה לנישומים
כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני בכירים ברשות המסים ונגד שורת מתווכים, בגין הפעלת מנגנון הונאה מתוחכם שכלל שוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי חקירה. הנזק לקופת המדינה נאמד במיליוני שקלים, והחקירה צפויה להיחשף בפרטי פרטים בבית המשפט המחוזי בנוף הגליל
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתבי אישום חמורים נגד עובדי רשות המסים בנצרת, שמואשמים בהפעלת מערכת שחיתות מתוחכמת שגרמה לנזק של מיליוני שקלים. עורכי הדין רים סויד ונועם הירש הגישו את כתבי האישום נגד נג'וד אבו ליל ואסעד אבו שהואן, שכיהנו בתפקידים בכירים במשרד, לצד רואה החשבון מאמון חמוד שמואשם בסיוע לשיבוש החקירה.
אבו ליל, בת 48, שהייתה ראש ענף במחלקת השירות, מואשמת בהפעלת מנגנון הונאה שבמסגרתו פתחה וקלטה תיקים ברשות המסים בניגוד לנהלים הקיימים. במסגרת הסכמים עם מתווכים, היא קיבלה בין 40% ל-80% מסכומי החזרי המס הבלתי חוקיים שהעבירה לנישומים. בסך הכל זרמו 880 אלף שקל לנישומים במרמה, מתוכם 340 אלף שקל הגיעו ישירות לכיסה של אבו ליל כשוחד.
המתווכים שפעלו עם אבו ליל הם מוניר זבן בן 53, בעל חנות צעצועים הידוע בקהילתו כ"שייח'", אמין אסדי בן 64 שעובד כמנהל חשבונות, ומחמוד עראבי בן 60 הפועל כרתך צנרת. הם קיבלו תשלומים ממשלמי המסים שהפנו אליהם ושילמו מתוך הכסף גם לאבו ליל. כתבי האישום נגדם הוגשו לבית משפט השלום בחיפה.
אבו שהואן, בן 63, שניהל את ענף השכירים, מואשם במימדי מרמה רחבים עוד יותר. הוא הזין מידע כוזב במערכות רשות המסים עבור כ-160 נישומים שונים, כולל נתונים פיקטיביים על שכר, ניכויי מס במקור ותרומות שלא ניתנו בפועל. פעולותיו הביאו להעברת כ-4 מיליון שקל בהחזרי מס, מתוכם 1.6 מיליון שקל שהתקבלו במרמה מוחלטת.
- רשות המיסים ערכה בדיקת ניהול ספרים ב-200 עסקים: כמה התגלו כלקויים?
- הפצצה הגדולה בחוק הרווחים הכלואים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר נודע לאבו שהואן על ביקורת פנימית שמתקיימת ברשות המסים, הוא פנה לרואה החשבון מאמון חמוד בן 56 וביקש את עזרתו בשיבוש ההליכים. חמוד, שייצג נישומים בפני מס הכנסה, התקשר בהוראת אבו שהואן לנישומים שקיבלו החזרי מס במרמה והדריך אותם כיצד לתת תשובות כוזבות אם ייחקרו על ידי הרשויות.