משבר הפליטים משתולל בהונגריה - לא תאמינו את מי מאשים הממשל במחדל
איל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס נמצא לאחרונה תחת אש במולדתו הונגריה. הפוליטיקאים מכיוון הימני של המפה, מאשימים אות בתמיכה בהגירה בלתי חוקית ובליבוי משבר הפליטים שמביא ללחץ אדיר על הממשל לפתרון מיידי.
מבין תוקפי סורוס, נמצא גם ראש ממשלת הונגריה עצמו, ויקטור אורבן אשר הטיח בסורוס האשמות על כך שהוא תומך במדיניות הגירה ליברליות ומממן ארגונים שונים דרך הקרן שלו לפרו דמוקרטיה. הארגון האחרון ידוע בביקורת שלו על מדיניות ההגירה.
סורוס עצמו לא הסתיר את הביקורת שלו על מדינות השלטון במדינה בה נולד. במאמרי דעה בפיינשל טיימס סורוס טעון שהונגריה מתנערת מהמחויבות שלה לשמש כמקום מקלט לפליטים. סורוס הציע שיתוף פעולה של כלל אירופי מקיף שיביא לקליטה טובה יותר של הפליטים והענקת דמי קליטה בסך של 16,800 דולר במשך שנתיים בכדי לעזור בעלויות הדיור, הבריאות והחינוך .
סורוס עשה את הונו ממסחר במטבע חוץ. הוא רכש מטבעות שלדעתו עמדו בפני ייסוף, ומכר מטבעות שלדעתו עמדו בפני פיחות. לרוב, הערכותיו היו נכונות ומבוססות, ויש הטוענים שההון שעשה בא על חשבונן של מדינות מתפתחות שכלכלתן התערערה. השקפה זו ממשיכה לרדוף את סורוס.
- ג'ורג' סורוס - הפילוסוף של השווקים
- ג'ורג' סורוס מכר את כל אחזקותיו בטסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"[סורוס] ממשיך להפציץ את הציבור בתוכניות המהפכניות שלו, בשם האנוכיות שלו והאדרת שמו. סורוס מבקר את אותם המדינות בהם הפועלות שלו גרמו לפשיטת רגל פיננסית ב-30 השנים האחרונות". כך אמר יאנוס לזר, פוליטיקאי שעומד בראש משרד ראש הממשלה.
ללא קשר לסורוס, ההחלטה של הונגריה להקים גדר בגובה של ארבעה מטרים לאורך הגבול שלה עם סרביה בכדי לחסום את דרך המהגרים שברובם פונים אל כיוון גרמניה.
- 4.רוני 20/10/2015 13:30הגב לתגובה זוכמה טעויות כתיב ועריכה באייטם כל כך קצר. מביך.
- 3.ייצק 20/10/2015 09:43הגב לתגובה זוגם את ישראל הוא לא אוהב במיוחד... ידע לנצל ה'קפיטליזם החזירי' להרוויח הון. כמאמר הסופר הצרפתי : ' כסף נצבר ע"י עוולות ועושק של בני אדם/מדינות.'..!. כף להיות הומניסט לאחר שהפכת לעשירררררררררר !!!!!!!!!!
- 2.BPHJ 15/10/2015 15:13הגב לתגובה זואבל לגבי ההונגרים הוא היה ונשאר "יהודי".היו שהאשימו את סורוס בשיתוף פעולה עם ההונגרים והנאצים אבל האשמות אלו מעולם לא הוכחו.לישאל ולעם היהודי הוא לא יתרום אגורה.
- 1.יופי שיאשימו זה כבוד (ל"ת)גם אשם 14/10/2015 17:39הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
