הנה 36 מניות שלפי מורגן סטנלי יצמחו "לא משנה מה" - ויש גם נציגה ישראלית

בנק ההשקעות מציג רשימה של מניות שצפויות לצמוח גם בעתות משבר והאטה גלובלית. מי בפנים?
גיא ארז | (12)

אין ספק ששוקי ההון נמצאים במצב בעייתי: לאחר 6 שנים של עליות כמעט רצופות, הגיע תיקון באמצע חודש אוגוסט, בו ירדו המדדים בחדות מעל 10%, ומאז תיקנו מעט מעלה, כך שלא ניתן לדעת האם השווקים ימשיכו צפונה, או שמא אנחנו בפתחו של תיקון אלים. במקביל, רווחי החברות בניו-יורק צפויים להיחתך בדו"חות של הרבעון הנוכחי, ויחד עם החשש מהאטה גלובלית לא ניתן לדעת לאן יפנו השווקים בעתיד.

אך עם זאת, גם בתוך האטה עולמית תמיד תהיינה חברות חזקות שימשיכו לגדול ולצמוח, ואותן בדיוק המשקיעים מחפשים:

בסקירה של בית ההשעות האמריקני מורגן סטנלי, מסמנים האנליסטים 36 חברות שימשיכו לצמוח גם בעתות משבר. לא מדובר במניות דפנסיביות לפי ההגדרה המוכרת, אלא כאלה בעלות " secular growth ", מהמילה 'חול', מתוך ראיה כי הצמיחה תמשיך, גם בעתות מיתון.

המניות שנכנסו לרשימה הינן כאלו שענו על הגדרת 'משקל יתר' או 'משקל שוק', וכאלה שהאנליסטים צופים להן צמיחה של לפחות 15% ברווח למניה (EPS) , יחד עם גידול של 10% בהכנסות, יחד עם מספר חברות שהציגו צמיחה משמעותית, אך בעלות EPS שלילי.

חברת אפל (APPL), עם צפי לצמיחה ב-EPS של 20%: " צופים תמחור גבוה, רכישות חוזרות והרחבת הקטגוריות בה החברה פועלת - ויש להחזיק אותה לטווח הארוך".

פייסבוק (FB), עם צפי לצמיחה ב-EPS של 28%: "בתור הרשת החברתית הגדולה בעולם, המונה כ-1.5 מיליארד משתמשים, לפייסבוק יש הזדמנות להרוויח מפרסום מקוון, גם בעתות משבר. פייסבוק רכשה שתי פלטפורמות נוספות, וואצפ ו-אינסטגרם, והן בעלות פוטנציאל עצום. החברה צפויה להמשיך להוביל את הפרסום באינטרנט כתוצאה מהייחודיות שלה".

גוגל (GOOGL) עם צפי לצמיחה ב-EPS של 17%. נזכיר כי החברה שינתה את שמה ל"אלפבית".

סטארבקס (SBUX) עם צפי לצמיחה ב-EPS של 18%: "החברה מתחילה לנצל את רכישותיה האחרונות כדי להגדיל את מכירותיה מחוץ לתחום הקפה (תה, אוכל). בשילוב עם הפלטפורמה הדיגיטלית שלה וההזמנות מסלולרים אמורה להמשיך במומנטום החיובי".

אנדר ארמור (UA) עם צפי לצמיחה ב-EPS של 26%. "החברה תרוויח מהמשך הטרנד העולמי בנושאי בריאות וכושר".

טסלה (TSLA) עם צפי לצמיחה ב-EPS של 134%: חברת הרכבים האוטומטיים, מסקרנת את האנליסטים, וכושר הלימוד העצמי שלה והנסיון שהיא צוברת יהיו לה לנקודות זכות.

לינקדין (LNKD) עם צפי לצמיחה ב-EPS של 42%: "החברה תרוויח בשל היותה במה לחיפושי עבודה וחיבורה לערוצים מקוונים".

וחברה אחרונה עליה נרחיב, הנציגה הישראלית ברשימה: חברת מובילאיי (MBLY), עם צפי לצמיחה ב-EPS של 96%: "אנו מאמינים כי זו החברה היחידה שנהנית משתי המגמות הצומחות והחזקות ביותר בתעשיית הרכב תכנה ומכוניות אוטומטיות".

קיראו עוד ב"גלובל"

שאר המניות ברשימה:

Abiomed (ABMD),
Alexion Pharmaceuticals (ALXN)
American Tower Corp (AMT)
Avago Technologies (AVGO)
Celgene Corp (CELG)
Cerner Corporation (CERN)
Chipotle Mexican Grill (CMG )
Edwards Lifesciences (EW)
Fitbit Inc. (FIT)
KKR and Co (KKR)
LendingClub Corp (LC)
Lifepoint Hospitals (LPNT)
Medidata Solutions Inc. (MDSO)
Molina Healthcare Inc. (MOH)

Monster Beverage Group(MNST)

Oaktree Capital Group, LLC (OAK)

Palo Alto Networks Inc (PANW)

Pandora Media Inc (P)

Proofpoint Inc. (PFPT)

Sabre Corp.(SABR)

Salesforce.com (CRM)

ServiceNow Inc (NOW)

Skechers USA Inc. (SKX)

Splunk Inc. (SPLK)

Tableau Software (DATA)

Veeva Systems Inc. (VEEV)

WhiteWave Foods Co.(WWAV)

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משה 13/10/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    חשוב בזמנים כאלו
  • 6.
    קוראת 13/10/2015 08:49
    הגב לתגובה זו
    דווקא בגלל שאפל וגוגל לוטשות עיניים לתחום הרכב. טסלה כבר בדרך למטה. מוביל איי לא שוה רבע מממחירה
  • 5.
    אחד מבפנים 12/10/2015 22:12
    הגב לתגובה זו
    אם זה כזה טוב וכדאי, אז למה הם מפרסמים את זה ולא שומרים בסוד? תחשבו בהגיון, נניח שהייתם יודעים על עסק מעולה שיכול להכניס לכם המון כסף. מה הייתם עושים? 1) אומרים לכולם שיש עסק כזה כדי שגם הם יפתחו או ינסו לרכוש עסק כזה ? או 2) שומרים על זה בסוד ומנסים לפתוח בעצמכם עסק דומה או לקנות את העסק הקיים? אחרי שתענו על השאלה הזו, אתם תבינו שפשוט מנסים למכור לכם משהו שלא כדאי שתקנו. אם זה היה כדאי, אף אחד לא היה מספר לכם על זה.
  • זוז מזוז 13/10/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    המפתחת מערכת התרעה לרכב הטובה בהרבה מהמערכת של מובילאי
  • Eli 13/10/2015 08:27
    הגב לתגובה זו
    אני חושב אחרתאם הם יודעים על מניה טובה שהם קנו לפי דברךהרי שאין יקנו עוד משקיעים מחירה יעלה וזה כןישרת אותםהפוך ממה שכתבת
  • יואב 13/10/2015 08:23
    הגב לתגובה זו
    הדוגמא שנתת לא טובה, במניות, בניגוד לעסק, ככל שקונים יותר הערך עולה, אז אפשר לחשוד בהם שהם מנסים לקדם מניות שהם מחזיקים בעצמם אבל לא שהם ממליצים על משהו לא טוב
  • אלו חברות ענקיות. אנחנו לא נוכל להשפיע על השערים שלהם (ל"ת)
    בנצי 13/10/2015 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יאלל 12/10/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    לא חול ולא חולין (ההפך ממאמין). מקור המילה מ״סקולום״ בלטינית- גיל, דור.
  • 3.
    מניפולטורים - בטח השקיעו וממתינים לפריירים (ל"ת)
    007 12/10/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טבע? (ל"ת)
    רר 12/10/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
  • תחלום 12/10/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    היא היחידה שתפוח 50 אחוז ב2016 תרשום
  • 1.
    חייקליט 12/10/2015 15:46
    הגב לתגובה זו
    רמן
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.