נציגה של הוט: "אני מצטערת שבעלך מת, אבל כתוב לי במחשב שאני צריכה לדבר איתו"

לא מדובר בסיפור בדוי של קפקא: הוט מתקשרת כבר 3 שנים לאלמנה ודורשת לדבר עם בעלה שנפטר
לירן סהר | (43)
נושאים בכתבה הוט

רבים מאיתנו מקבלים לעיתים תכופות שיחות טלפון שבועיות, לעיתים יומיומיות, ממוקדי שירות לקוחות, המציעים לנו מבצעים לביטוח/אינטרנט/שידורי טלוויזיה ועוד שלל שירותים. אבל מה שעוברת הדר בשלוש השנים האחרונות, ייתכן ועובר את גבול הסיבולת של האדם הממוצע.

הדר העלתה את סיפורה בפייסבוק בו היא מתארת כיצד היא מקבלת מדיי שבוע, ולעיתים אף מדיי יום, שיחת טלפון משירות הלקוחות של חברת הוט הדורשת לשוחח עם בעלה רן, אשר נפטר בטרם עת לפני כשלוש שנים.

"לא מבינה מה משמעות המילה מת"

"מתקשרת אליי באובססיביות בחורה חסרת חיים, שמדברת תקליט מגרונה, היא מתקשרת אליי אחת לשבוע ומבקשת לשוחח עם רן. אולי זו לא אותה אחת. אבל הן כולן נשמעות אותו הדבר. רוכשות את הצליל הבזוי הזה באחד מהקורסים שהם מכשירים אותם שם. היא מבקשת לדבר עם רן. כשאני מסבירה לה שהוא ״מת״. ככה. ״מת״. הכי ברור שאפשר. היא מתנצלת ובאותה נשימה מבקשת ממני אולי בכל זאת אפשר לדבר איתו. כשאני שואלת אותה: ״האם את מטומטמת, ולא מבינה מה המשמעות של המילה ״מת״….היא אומרת שוב בקול חסר חיים, ואדישות אימים, שהיא ממש מתנצלת אבל כתוב לה במחשב שהיא צריכה לדבר איתו", מספרת הדר.

הדר ממשיכה: "אז היא, מתקשרת ומבקשת שוב את רן. ואומרת שהיא מתנצלת שהוא מת, ומשתתפת בצערי, אבל... הוא ביקש מהם להתקשר, כי הוא התעניין בחבילת ערוצים ויש מבצע שחבל לפספס! כבר כמעט 3 שנים, שיש לי שיחה שבועית לפעמים יומית, מהוט,

שבה אני מסבירה שרני מת. כבר כמעט 3 שנים שהם מטרידים את מנוחתי בכל שעה ביום (מגוונים(. כבר כמעט 3 שנים, שאני מאיימת, מבקשת, מתחננת, מסרבת, מסבירה, שולחת מסמכים, מעבירה פקסים, מוציאה את נשמתי כדי לחדד את הנקודה ״להוט״ ולכל נציגיה חסריי החיים, שהם מבקשים לדבר עם בן אדם ״מת״, שיפסיקו להטריד אותי, שלא יחייגו אליי יותר. כבר 3 שנים שאני אומרת בבוטות, ככה כמו שזה, שהמילה ״מת״ היא חד משמעית. ושום דבר לא עוד"!

הדר מסבירה כי התנתקה מהוט לפניי כמעט 3 שנים – "מהלך שהיה גיהנום בפניי עצמו כשהם סרבו לנתק אותי, בטענה שבעלי (המת). לא היה מעוניין להחזיר את הציוד. ושלחו לי חיוב של 2,500 שקל, על זה שהוא לא היה בבית כשהם קבעו איתו להחזיר את הציוד. כן. וכן. הוא החזיר ציוד לפניי כמעט 3 שנים, בבית החולים תל השומר, רגע שאני לעולם לא אשכח".

"כל טלפון כזה מסעיר אותי, מבלבל אותי"

"אין לי מילים.  ובדרך כלל יש לי המון. הם אונסים אותי לנהל את השיחות האלה, כל טלפון כזה מסעיר אותי, מבלבל אותי, אני שונאת להגיד שוב ושוב בקול רם, לנציגה מטופשת שרני מת, אני שונאת להסביר שזה שהוא מת משמע הוא לא ביקש מכם להתקשר אליי, אני שונאת להילחם בעובדה הזו מול חברת ״הוט״. מדוע מה שברור לי. לכולנו. לא ברור להם? אני מלאה בנסיונות כושלים שלי להיאבק באקט החולני הזה, כי כמו שזה נראה, הם ממשיכים להטריד אותי ועוד רבים כמוני. ומקבלים את כל הפריווילגיה לעשות זאת, כי אין שום דבר שעוצר אותם".

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(43):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 35.
    פוליטיקאים מושחתים במקום לטפל במצב הלוביסטים קובעים להם (ל"ת)
    תום 22/04/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    על הוט אני מאמינה לכל-מנסיון (ל"ת)
    נפגעת הוט 22/04/2015 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    פרץ מרדכי 22/04/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    להתנתק מחברת הוט כך עשיתי וכך אני ממליץ
  • 32.
    בן ישראל 22/04/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    אני אדם מבוגר וכשיגיע זמני, עד 120, מצפה מאשתי או יורשי החוקיים לשלם את כל חובותי וכולל להוט ולמנוע אי הבנות כתבתי זאת בצוואה. בעלה חייב כסף וסביר בעיני במקום להתנפל על הוט פשוט לשלם את חובו של בעלה ז''ל. אגב אני ביס ולא הייתי אף פעם לקוח שלהם.
  • אבי 22/04/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    מהיכן הבנת שהנפטר או המשפחה חייבים כספים?על פי הכתבה הטלפוניות מנסות למכור לנפטר מבצע בכבלים.על פניו מדובר בטלפניות שאינן עובדות חברת הוט אלא חברה חיצונית המוכרות תוכניות של הוט ומקבלים על כך בונוסים. מה שמעניין אותן זה מכירות בלבד. ידוע שחברת הוט מעסיקה חברות חיצוניות לגיוס לקוחות חדשים בצורה אגרסיבית שלא פעם הלקוח גם אינו מקבל את מה שקבע עם טלפניות אלה.
  • 31.
    א.נ 22/04/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    שימו לב אם אתם רוצים להתנתק מהוט או יס לא יענו לכם תעשו מה שאני עושה להם תמיד מתקשר לשירות לקוחות כלקוח חדש ואז תוך 10 שניות הם עונים ואז אתם אומרים לנציג המטופש מה נשמע שלום לך תשבחו אותו על זה שענה לכם מהר הוא כבר יחשוב שתפס דג שמן ברשת שלוואז תשאלו אותו השם שלך כולל שם משפחה ואז תגידו לו שאתם מבקשים להתנתק ושלא ינתק או יעביר השיחה כי תגישו נגדו תלונה וכך תצליחו להתנתק מהם זה לעבור מסע עינויים ופוגרום אישי.
  • 30.
    כדאי למשוך את השיחות 22/04/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    אם את רוצה להעניש אותה על ביזוי המת תמשכי את השיחה 10 דקות. תגידי לה שתמתין וככה הלאה. ככל שהשיחה תתארך ככה היא תחטוף. אני נותן לכל הנציגים האלה לדבר כמה שיותר זמן כדי להעניש אותם.
  • אין לך חיים הא (ל"ת)
    ww 22/04/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    יורם 22/04/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    מתפחלצים!!!
  • 28.
    לכחלון 22/04/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    כמו כן המון חברות קרסו כתוצאה מכך והפסדנו מליארדים רבים בפנסיה.
  • 27.
    דניאל 22/04/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    אמרי שהוא עבר דירה ותני להם את כתובתו החדשה
  • 26.
    גיא 22/04/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    כך הרבה לקוחות לא מצדיק את קיומה.
  • 25.
    דרמי 22/04/2015 00:36
    הגב לתגובה זו
    את חברת הוט צריך להוציא מחוץ לחוק.שפלים בני שפלים,אני עוזב אותם ביום ראשון הבא.נדרתי נדר שם אתפתה לחזור אליהן בשנית אגדע את היד שחתמה על ההסכם
  • 24.
    ברכה 21/04/2015 22:45
    הגב לתגובה זו
    להאמין לסיפור הזה.
  • 23.
    שם 21/04/2015 20:12
    הגב לתגובה זו
    פותרים את זה בלהאשים עובד שפעל בניגוד לנהלים. שיקחו כבר אחריות החברה הקקיונית הזאת. שיסגרו אותם כבר!!
  • 22.
    אני להוט לעולם לעולם לא אתקרב (ל"ת)
    רק מסיפורי זוועה של 21/04/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    כבר שנתיים מהוט מתקשרים אלי כל חודש ומציעים (ל"ת)
    את מה שיש לי 21/04/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אין גבול לטמטום ולרשעות של החברה הזאת (ל"ת)
    MJ 21/04/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    חיים 21/04/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    לטרוק להם את הטלפון שילכו קיבינימט, גם לחמי שנפטר התקשרו מספר פעמים...מקבלים שם פרמיות...
  • 18.
    ככה גם פלאפון אורנג וסלקום בריונים טיפשים חסרי בושבה (ל"ת)
    גבי 21/04/2015 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    נפתלי 21/04/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    לפי תגובת ומדיניות החברה בסוף התאור זה בסדר עם הוא מת רק שנה או גוסס… אך 3 שנים מת זה לא
  • 16.
    רפי 21/04/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    אותה גברת בשינוי אדרת. מקרה דומה היה בעת פטירת אימי. כדי לעשות את הסיפור קצר אמרתי לנציגת הוא שלמזלה הגדול של אימי במקום שהיא נמצאת אין היא זקוקה לשרות הקיקיוני של חברת הוט.
  • 15.
    בטח הציעו לה פיצוי חבילת ספורט ל3 חודש (ל"ת)
    הגאון 21/04/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    avist 21/04/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    אבא שלי נפטר , והחזרתי להם ממיר שהם חייבו אותו במעל 600 ש"ח . כבר 3 חודשים הם מסרבים להחזיר את הכסף . בסוף שלחו מכתב שהזיכוי הוא הפחתה מדמי המנוי החודשיים שלו . אבל הוא נפטר....
  • 13.
    גדעון 21/04/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    אימי נפטרה ואבי מנסה כבר שמונה חודשים להעביר את המנוי לשמו , והחברה מטרורת אותו ולא מבצעת
  • 12.
    אלי 21/04/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
    אכן זה מה שהם עושים לאנשים, אני סובל מהם בתדירות שבועית ולפעמים יומית. במידה וזה עוזר קיים אצלי 13 הקלטות, ושאני מתכוון לתבוע אותם על הטרדה!!
  • 11.
    מנשה 21/04/2015 17:30
    הגב לתגובה זו
    גם אני התנתקתי לפני 5 שנים ומאז חיי בצהרי היום אינם חיים . פעם פעמיים בשבוע ולפעמים גם כמה פעמים ביום ממוקדים שונים מתקשרת המוקדנית האומללה לדעתי כי רק ככה היא מררויה את פרנסתה .כלום לא עוזר .אני בקשתי שיסירו אותי מהרשימות שלהם אך ללא הועיל .........ה צ י ל ו
  • 10.
    אלמן 21/04/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    אישתי נפטרה ליפני שלוש שנים ועד היום מתקשרים מחברת הביטוח ומבקשים את אישתי וכשאני שואל באיזה עיניין הם עונים שהם רוצים לשדרג את הביטוח הסעודי שיש לה...וזו אותה חברה ששלחתי לה תעודת פטירה כדי לבטל את ביטוח הבריאות והסיעודי שהיה לה.
  • 9.
    שמואל 21/04/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    זו לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה של החברות שמתפרנסות מאזרחים תמימים ואשר נוהגים להטריד ע"מ למכור בצורה אגרסיבית ומלוכלכת , אבל למה להגיע לתקשורת כדי לקבל מענה ובמקרה הטוב - התנצלות .פעם היינו עם . היום נהיני ע מ ה !!!וחבל.
  • 8.
    יהודה 21/04/2015 17:20
    הגב לתגובה זו
    ככה מר דרהי וחבר מרעיו מהחברה הזאת ילמדו את זה על הבשר שלהם ויותר נכון על הכיס שלהם . אני כבר מזמן הייתי נפגש איתם בבית המשפט עם תביעת מקסימום בבית דין לתביעות קטנות . מעניין מה היה למר דרהי להגיד .
  • אהדה 21/04/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    כנראה שדר-הי למד מ דרעי -רחמנא לצלן
  • 7.
    שמואל 21/04/2015 17:20
    הגב לתגובה זו
    חברה זבל...
  • 6.
    זה בסדר הם בדקו טיפלו וכנרטה העיניין ימשיך (ל"ת)
    נפגע הוט 21/04/2015 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סבא אליעזר 21/04/2015 17:18
    הגב לתגובה זו
    מי שהיה פעם בהוט..למי שיש חבר מכר או שכן עם הוט שמע המון סיפורי זוועה כאלה או אחרים של נציגים מטרידים של שרות ",דפוק" ממש כך..ואנחנו ממשיכים לסבול כי אין כאן במדינה הזו שיודעת לייצר פצצות אטום...ורפואה מתקדמת ..וחקלאות מודרנית גוף צרכני אחד לרפואה שיודע לעשות חרם על גוף שנותן שרות לקוי ובסיפור הנוכחי פשוט מבזה...ולא גורף אחריו את מאות אלפי האזרחים שאיכפת להם לעשות מעשה ולנטוש...פשוט כך ואז אולי. אולי יהיה קץ לסגות כאלה...וגופים אחרים יתחילו לחשוב פעמיים לפני שיזלזלו בשרות מינימלי. .כי עונש כלכלי הוא עונש שאפילו חברות כמו הוט לא יכולות לשאת. אשמח לקרוא כאן תגובות של מבקרי האתר
  • כל מילה בסלע.....אנחנו עם שאוהב שמתעללים בו. (ל"ת)
    אלון 22/04/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
  • עמית 21/04/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    גם לי אין כבלים כבר 5 שנים. עידן פלוס ואינטרנט מהיר.
  • 4.
    כמו הבעלים ככה העובדים . (ל"ת)
    בא 21/04/2015 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לקוח לשעבר 21/04/2015 17:12
    הגב לתגובה זו
    שרות זבל בריבוע ,אינליגנציה אפס .
  • 2.
    זה שיא הטפשות ,האטימות,ועוד.... (ל"ת)
    לקוחה של הוט בעבר 21/04/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עדו 21/04/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    אם הסיפור נכון היא תזכה בלא מעט כסף העורך דין יטפל בזה בלי שתשים לב
  • עמית 21/04/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    היא רוצה שקט בחיים האלה לא יותר !
  • רם א. 21/04/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    אני עברתי במשך כשנתיים הטרדות ובקשות לשוחח עם אבי או אימי בדבר הצטרפות למבצע לאחר פטירתם כמובן שהחרתי הציוד בעצמי אך מקדמי המכירות של החברה לא הפסיקו לצלצל ולבקש את אבי וכך לפחות כעשרים פעמים אחת לשבוע שבועיים עד שנקעה נפשי ושלחתי אחד מהם להצטייד באת חפירה וכיפה ולגשת לבית העלמין *** ולבדוק...
  • עצבני 22/04/2015 04:46
    לי הם מוציאים את הנשמה עם ההתרדות האלה.אין להם זמן והם לא יודעים מה זה מנוחת צהריים. אני היתחלתי לענות להם לא יפה רק שיעזבו אותי במנוחה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.