תחזית עגומה: K+S הגרמנית מצפה לראות ירידה חדה ברווחי 2014
המשקיעים בחברות סקטור האשלג מודעים כבר חודשים ארוכים למחירים הצונחים, שגם פגעו קשות בשורה התחתונה בדוחות אותן חברות. הקונצנזוס בזמן האחרון הוא שמחיר האשלג הגיע לתחתית וכעת יש תקווה להתייצבות ואולי אפילו עלייה.
למרות זאת, אמש (ה') נפלה מניית K+S (סימול: SDF), ספקית האשלג הגדולה ביותר באירופה, כמעט 10% בעקבות הדוחות לשנת 2013. הנהלת החברה הודיעה שהיא מצפה ל"ירידה משמעותית" ברווחים ו"ירידה מתונה" בהכנסות גם בשנה הקרובה.
מניות הסקטור בוול סטריט, פוטאש הקנדית (סימול: POT) ומוזאיק (סימול: MOS), ירדו במהלך יום המסחר בשיעור דומה לשוק, שצלל כמעט 2%.
"לאחר חתימת חוזים חדשים בין יצרניות האשלג המרכזיות לבין סין, מחיר האשלג כנראה הגיע לתחתית בתחילת 2014", מסרה החברה הגרמנית. "המחירים הממוצעים בשנה הקרובה צפויים להיות נמוכים משמעותית מבשנה האחרונה".
ה-EBIT של K+S ירד 18% בשנה האחרונה ל-656 מיליון אירו. הרווח התפעולי של החברה נפל כ-28% ל-552.5 מיליון אירו (770.8 מיליון דולר), והכנסות החברה ירדו 11% ל-2.04 מיליארד אירו.
- 9.אבו געפר 16/03/2014 18:14הגב לתגובה זוחהחהחהחה......
- 8.מנחם 15/03/2014 10:59הגב לתגובה זוקריסתיות של המון כעל כיל מעוף עולם גדהל
- 7.בועז 14/03/2014 15:09הגב לתגובה זויום א
- מינוס 50% (ל"ת)בועז 16/03/2014 06:40הגב לתגובה זו
- 6.כיל 14/03/2014 14:26הגב לתגובה זואיפה רוזנטל ושלי עם שיטת השקשוקה שלהם? למה הם לא פותחים את הפה עכשיו? נותנים להנהלה והעובדים לריב? פחממוביץ ירדה למחתרת והיא יודעת למה.
- 5.שלמה מעוז 14/03/2014 12:04הגב לתגובה זוירידה של לפחות 5 אחוז במניה ועוד הצרות עם העובדים מסכן מי שמחזיק כיל בימים אלה
- אבו געפר 14/03/2014 16:48הגב לתגובה זומסכנים המשקיעים , חהחהחהחה....
- לאבו זבלה. - עוד מסכן מפסיד (ל"ת)אבו נפחא 16/03/2014 06:41
- שלמה הממולח 14/03/2014 13:33הגב לתגובה זוהכל משחזרים בכל מיני צורות ראה את פוטאש למה לא ירדה 10 אחוז הכל סיפורים להבריח את הציבור מהמניה וחוץ מזה את מי אתה בא להפחיד אם השטויות שלך ולא חסר עוד כמה דפוקים כמוך אבל יהיה לך הפתעה לא נעימה כיל תעלה לצערך הרב אתה פשוט תוכל את האצבעות ואת הלב יחד
- ד 14/03/2014 12:52הגב לתגובה זוככה אתה נותן תחזית לכיל?
- 4.קולע למטרה 14/03/2014 09:53הגב לתגובה זומי יכול לתת לי תשובה אמיתית לגבי החברה הגרמנית האם זה נכון או ליתר דיוק להפחיד את המה שמו אשמח לקבל תשובה
- 3.קולע בול למטרה 14/03/2014 09:45הגב לתגובה זוהמחירים ממש למטה ויש רק סיכוי גדול שהמחירים יעלו מנסים לעבוד על הציבור שמחזיק בכיל יש פה מתכון קבוע של האנליסטים לנסות ליקנות בזול
- 2.כיל 14/03/2014 08:58הגב לתגובה זורק רואים כמה שלי יחימוביץ הרסנית. אותה לא מעניין אף אחד במסווה של דאגה לציבור היא פגעה בעובדים . אותו דבר לפיד הוא חושב שיהיה ראש ממשלה. האיש הכי טיפש בפוליטיקה
- כיל כולירע(חולירע) 14/03/2014 09:27הגב לתגובה זוטוב, נו ,אז בירידה של כיל בתקופה האחרונה ב 50% כ...ולם אשמים.. יחימוביץ, לפיד, ביבי, קופיקו, מתושלח, גוגל, מה נשתנה, אובמה, סאדם חוסיין, פוטין, מרטין לותר, צ'יפופו, קוליקו, יופיטר המזריק,ג'ון לנון, רבי עקיבא, אברהם אבינו, חיים משה, פנינה רוזנבלום ועוד.. ומה איתכם? פשוט תקועים במניה שירדה 50% ומכאן עוד 50%...אגב, מי בכלל הזכיר האת כיל בכתבה?
- אבו געפר 14/03/2014 16:51מעריך שער 2000 ואולי פחות חהחהחהחה....
- כיל 14/03/2014 14:21גם אתה. ואכן יש הרבה אשמים במצב של כיל. וגם את זה אתה יודע
- 1.כיל סופ"ש נעים, נתראה ביום ראשון (ל"ת)אלון 14/03/2014 08:44הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
