הבוננזה הבאה: לקראת ההנפקה, עליבאבא מדווחת מכירות שיא ב"יום הרווקים"
אחרי שעברנו את
קבוצת עליבאבא דיווחה שסך העסקאות בשני אתרי המסחר שהיא מפעילה הסתכמו היום (ב') ב-35 מיליארד יואן, או 5.75 מיליארד דולר, גבוה כמעט פי שניים מהמכירות ביום הכי טוב של 2012 שהסתכמו ב-19.1 מיליארד יואן. היום חל "יום הרווקים" בסין, שהוא מעין הכלאה של חג האהבה ו-Black Friday האמריקני, ובו מכריזות רשתות הקמעונאות במדינה המאוכלסת בעולם על הנחות משמעותיות. יום זה נחשב ליום הכי רווחי של הרשתות בסין.
עליבאבא מפעילה את Taobao ו-Tmall, שני אתרי מסחר אינטרנטי שצומחים במהירות בשנים האחרונות. שיא המסחר היומי נשבר כבר לאחר 13 שעות מהרגע שהחלו ההנחות באתר, לפי דיווח החברה. לפי נתוני בלומברג, שיעור הרכישות הקמעונאיות באינטרנט מתוך כלל המכירות בעולם עלה בשנה האחרונה ל-6.3% בהשוואה ל-4.3% בשנה הקודמת.
יש לציין שנתון המכירות המרשים לא נרשם כמכירות של עליבאבא - החברה פועלת במודל דומה לזה של איביי (סימול: EBAY) בו היא רק מתווכת בין המוכרים לקונים ומרוויחה משטחי פרסום. ככל שיותר עסקאות מתרחשות באתר, כך החברה מרוויחה בעקיפין יותר.
- שוק הדיור: ירידה של 21% במכירות הקבלנים בפברואר
- "יותר מדי חברות אומרות שהן בונות את הארץ; אנחנו יכולים לעמוד מאחורי זה"
אנליסטים מעריכים ששווי השוק של החברה הסינית, שוויתרה על הנפקה בבורסת הונג קונג בגלל עודף רגולציה ובחרה בבורסת ניו יורק, יכול להגיע ל-190 מיליארד דולר. החברה כנראה תבקש להנפיק מניות בסך של כ-12.9 מיליארד דולר, מה שתהיה ההנפקה הגדולה ביותר מאז שפייסבוק גייסה 16 מיליארד דולר ב-2012.
חברת יאהו מחזיקה בנתח נכבד ממניות עליבאבא, והדיבורים סביב ההנפקה הקרובה הביאו לדחיפה קדימה במניית אתר התוכן. המניה עולה היום 2.2%.