יניב חברון: "המהלך הבא הוא צמצום הרכישות, קשה לראות עלייה בשוק"
"תפנימו, המהלך הבא הוא צמצום הרכישות", כותב היום יניב חברון, הכלכלן הראשי במחלקת המחקר של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, בסקירתו השבועית. "לא פעם כתבנו שזה הרבה פחות משנה העיתוי, מה שבטוח הוא שהמהלך הבא של הפד' הוא צמצום הרכישות. ככל שאני נתקל ביותר שחקנים שחושבים כי רכישות האג"ח ימשכו עוד שנים ארוכות, אני מבין שצמצום הרכישות רק מתקרב עוד יותר, שהרי אלה הסממנים העיקריים לתחילת התנפחות של בועה".
חברון מוסיף וכותב כי "המשך יציבות בשוק העבודה האמריקאי תוך כדי ירידה בשיעור האבטלה, תוביל את הפד לצמצם את הרכישות כבר בחודש דצמבר. במידה וכך יהיה, המשך הצמצום יהיה איטי יותר ויאפשר לפד' להיות בטוח שהוא משיג את מטרותיו הכלכליות. מנגד, במידה וצמצום הרכישות יעשה רק בעוד חצי שנה מהיום, צמצום הרכישות יהיה מהיר הרבה יותר. אגב נראה לנו סביר להעריך שבפד' היו מעדיפים צמצום איטי ולאורך זמן כדי לצמצם רעשים במערכת".
"צמצום רכישות של הפד', והמשך עליית תשואות באג"ח האמריקאי (לא הרבה מעבר ל-3%), יקשה על שוקי המניות להציג המשך עליות שערים ללא עלייה חדה ברווחיות", מעריך הכלכלן הראשי של אקסלנס. "אנחנו עוד לא מסמנים את אקורד הסיום של השווקים אבל גם אנחנו מתקשים להתעלם מהכניסה המאסיבית של המשקיעים לשוקי המניות".
ומה לגבי הראלי האחרון בוול סטריט? במחלקת המחקר של בית ההשקעות כותבים ש"אנחנו מתקשים להסביר את התגובה של המשקיעים בשוק המניות. רק לפני שבועיים כשפורסם הדוח החלש לחודש ספטמבר, אותם משקיעים צהלו מתוך הערכה שהפד' ידחה את צמצום הרכישות עמוק לתוך 2014. הדוח החזק שהקפיץ את תשואות האג"ח והיטה את התחזיות לצמצום אפשרי כבר בחודש דצמבר, בכל זאת התקבל בברכה ככל הנראה מתוך הנחה שהכלכלה משתפרת. אם כן המשקיעים בעצם רואים הכל באור חיובי קראחנה".
- קרנות אג"ח רבעון שלישי: איך אפשר להפסיד כשכל אפיקי האג"ח עולים?
- תשואות האג"ח הארוכות מטפסות - למה זה קורה עכשיו ומה המשמעויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי שוק האג"ח התמונה מעט שונה. "התנודות החזקות (באג"ח) רק מעידות על אי הוודאות איתה מנסים להתמודד המשקיעים. האם ההתאוששות תאיץ ב-2014, האם אנחנו צפויים לנפילה נוספת בכלכלה האמריקאית? האם הפד' אכן יצמצם את הרכישות בקרוב? או שהם יימשכו עוד הרבה מאוד זמן? האם הריבית תעלה בתוך שנתיים או שהיא עתידה להישאר ברמה אפסית עד סוף העשור. גם אלה האוחזים בתחזית מובהקת לגבי כלכלת ארה"ב, רצוי שיזכרו כי השוק צפוי להמשיך ולהיות תנודתי עד פיזור העננים. אנו מזהירים מפני עליית תשואות ושוק תנודתי מאז חודש אפריל 2013 ובנתיים נראה שהתנודתיות רק מתגברת. השוק האמריקאי מגלם היום שיפוע של 264 נקודות בסיס, מוגזם לכל הדיעות ועדיין הוא עשוי לעלות בשבועות הקרובים", מסכם חברון.
- 4.הריבית האפסית כאן כדי להישאר בינתיים ! (ל"ת)אנונימי 10/11/2013 22:33הגב לתגובה זו
- 3.elibakal55 10/11/2013 20:35הגב לתגובה זואפשר לצמצם את המאמר במילה מבריקה מדוייקת להפליא : " קארחנה " או בשפת העם : בית זונות !!!!
- 2.משה 10/11/2013 19:49הגב לתגובה זובפיקדון בבנק 0.25 אחוז לשנה
- 1.הבורסה לפנה פיצןץ 1340 היתה המפולת (ל"ת)דוד 10/11/2013 19:31הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
