מתכננים נסיעת עסקים לברלין? הנה 6 תחומים שבהם העיר מככבת

קולינריה מדהימה ותרבות עסקית של ייקים, נקניקיות רחוב מומלצות במיוחד וצילום של דב פנדה לילדים – להלן אוסף טיפים חשוב לנסיעה עסקית לברלין
הגר כוכבי |

מתכננים נסיעת עסקים לברלין? אכן יעד אטרקטיבי ומרתק לעסקים ובילויים גם יחד. חשבתם כבר היכן תאכלו ארוחת ערב עם לקוחותיכם? ובאיזה מלון כדאי לכם ללון? איזה מסעדה תרשים את השותפים העסקיים שלכם ומהו בית הקפה בו תוכלו להירגע לפני פגישה חשובה? אשת ביזנס קיבצו עבורכם מספר מוקדים מעניינים ושווים במיוחד לעסקים, הנאות וכל מה שביניהם.

ברלין בירת גרמניה היא אחת הערים הייחודיות באירופה ולמעשה, בעולם כולו: ישן לצד חדש, תרבות עסקית מתקדמת לצד ערכים מסורתיים, אדריכלות מודרנית וחדישה לצד מבנים היסטוריים משומרים. אכן, ברלין מהווה את אחד ממוקדי התיירות, העסקים, המסחר, הבילויים והאמנות הבולטים של השנים האחרונות.

עסקים מנומסים

וודאי לא נחדש לכם אם נספר כי את אנשי העסקים המקומיים מאפיינת גישה מכובדת, זהירה ומנומסת למדי לעצמם ולסביבה. שימו לב כי קלישאת "השעון השוויצרי" נכונה גם בברלין. הקפדה על לוחות הזמנים, הפגנת כבוד לשותפים העסקיים ודגש על גינוני הנימוס המקומיים הם לא פחות מהכרחיים. השפות המדוברות בברלין לבד מגרמנית הן טורקית, ערבית ורוסית. הרוב הגדול של הקהילה הברלינאית מדבר אנגלית שוטפת (יש שיגידו מצוחצחת), כך שאפשרויות התקשורת זמינות ומגוונות.

הקפה של ברלין

כל כך הרבה בתי קפה פזורים ברחבי ברלין... אז עסוקים ככל שתהיו, וודאי תרצו לשתות קפה איכותי. חלק מבתי הקפה הללו מפורסמים כמו קפה איינשטיין הווינאי וחלקם מסתוריים וקטנים כמו קפה Ron. קחו לכם רגע מתוק ושקט בקפה אנה בלומה בכתובת 83 Kollwitzstraße (קפה טעים, שטרודל מצוין, פירות טריים, אווירה קסומה). אם לא תצליחו להגיע אליו, אל תוותרו על קפה וקינוח או ארוחה קלה ב - caras - רשת מעולה המציעה מבחר מנות לישיבה או ל -TA.

קולינריה ברלינאית במיטבה

רבות דובר, סופר ונכתב על העולם הקולינארי המסוגנן של ברלין. גם כאן, השילוב בין הקדמה למסורת יוצר חיבור ייחודי ומעניין. מחפשים מקום לסעודה קלאסית ומרשימה? נסו את המסעדה היוקרתית reinstoff של השף דניאל אכילס. למסעדה זו 2 כוכבי מישלן ולא בכדי: המנות נפלאות, תפריט יינות משובח והשירות אישי ומקצועי בסטנדרטים הגבוהים ביותר. רוצים לסעוד באווירה קלילה קצת יותר? נסו את Neo, גם היא מסעדה מצוינת אך יקרה ומחייבת קצת פחות. ואם בדרך לפגישה באזור תרצו פשוט ליהנות מנקניקיה טובה ומבירה קרה, אל תפספסו אתSchwarzwaldstuben , מקום קליל ושמח אותו פוקדים הברלינאים המקומיים.

המלונות של ברלין

טור זה צר מלהכיל את רשימת בתי המלון בברלין יש הרבה מהם. ללילה אחד או שניים נסו את המלון העסקי Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz, או את Hilton Berlin, שני מלונות טובים ומרכזיים שבהחלט יספקו לכם את התמורה. רוצים להגיע לפסגה? שאפו להזמין מקום במלון Adlon, מהמלונות המפוארים והידועים בגרמניה ואף באירופה, בו מתארחים מיטב הידוענים, הפוליטיקאים ואנשי העסקים מהבכירים בעולם. ואם אתם מחפשים "פיתרון ביניים", איכותי אך יקר מעט פחות, תכירו את Swissotel, מלון פופולארי במיוחד בקרב אנשי עסקים.

מה עם קצת טכנולוגיה?

ובמילים אחרות: ה Sony Canter. במבנה החדשני והמודרני יושב מטה חברת הענק Sony וכל מבקריו יכולים ליהנות ממגוון הגאדג'טים ואביזרי האלקטרוניקה המוצעים באזור. ומההיבט האדריכלי: הקווים הישרים והסימטריים, טונות הפלדה והזכוכית ושאר האלמנטים החדשניים מספקים הצצה נפלאה לפלאי הטכנולוגיה והעיצוב של עידן זה.

ברלין של כיף וטבע

ברלין מלאה בפארקים ובגנים נהדרים. אז נכון שלא יהיה לכם זמן לסייר בכל הגנים הנפלאים ורחבי ההיקף בעיר, אבל גם אם לא תיסעו לאחד מהם באופן מכוון, אין ספק שתיתקלו בהם: מחלון הרכב, המלון או המשרד. הגן הגדול והמרכזי הוא ה - טירגארטן (Tiergarten). מדובר בגן עצום, ירוק להפליא ומלא בכל טוב מן הטבע. ובואו נתעכב רגע על גן החיות: בכל גיל, בכל מצב, כמעט בכל מזג אוויר ובנסיעה לכל מטרה שהיא כדאי לכם לבקר בגן החיות (Zoo Berlin). זהו אחד מגני החיות הגדולים והמושקעים באירופה בו חיים בנחת כ 15,000 בעלי חיים. כשתהיו שם, מסרו דרישת שלום לדובי הפנדה הענקיים והנדירים הגרים בגן.

הכותבת הגר כוכבי היא מנהלת תוכן באשת ביזנס סנטר

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.