גרף

כמו טיל: מיקרונט שטסה השנה ב-226%, "הרגשנו את השיפור הכלכלי בארה"ב"

Bizportal שוחח עם מנכ"ל החברה שרשמה את התשואה השניה בטיבה השנה מבין כל המניות באחד העם. "השאיפה? להתרחב גם לאירופה"
רקפת סלע | (6)

מניית חברת מיקרונט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי מחשוב ניידים לרכב למטרת ניהול ציי רכב ועובדי שטח מסכמת בימים אלה שנה חזקה ומנייתה הינה אחת ההשקעות הטובות של 2012. התוצאות הכספיות הראו על תפנית ומעבר לרווחיות והמשקיעים קצרו את הפירות. המניה זינקה השנה 226%.

אז מה גרם לשיפור בביצועי החברה שהביא לזינוק האדיר במניה? המנכ"ל רפי כץ מסביר זאת בהתאוששות בשוק היעד המרכזי של החברה שאחראי ללמעלה מ-80% מהמכירות - ארה"ב, וגם בשינוי במוצר החברה ואותו מכנה כץ "האולר השוויצרי של הטאבלטים".

"הרגשנו את סימני הצמיחה בארה"ב. הצמיחה באה לידי ביטוי בשיפור נתונים כמו התחלות הבנייה ומאוד משפיעה גם עלינו. המצב הכלכלי משפיע מאוד על שוק התובלה והשירותים והרגשנו את התהליך הזה חזק. בעצם לאחר משבר 2008 כבר חווינו שנתיים של נפילה במכירות - 2009 ו-2010".

"המצאנו את עצמנו מחדש עם קו מוצרים שעונה על כל הצרכים של השוק. בעוד ב-2011 רק ראינו את הביקוש למוצר בתהליך של בדיקה ראשונית, ב-2012 נחלנו הצלחה מהדהדת", אומר כץ. "למעשה קו המוצרים שהשקנו ב-2011 והתחלנו למכור אז עשה את התפנית בשילוב עם היציאה מהמשבר של שוק המטרה שלנו - ארה"ב", סיכם כץ.

מוצר הדגל של החברה הוא למעשה טאבלט מוקשח שמיועד להתקנה ברכב כחלק מניהול של ציי רכב ועובדי שטח. הטאבלטים מכילים כלי פיתוח תוכנתיים וממשקים מגוונים - פתרונות לשווקים ורטיקליים לתחום התובלה, האוטובוסים, טכנאי השירות. עלותה של המערכת היא 350-850 דולר, זאת לפי הפונקציונליות.

המערכת שהיא פרי פיתוח ייחודי, מורכבת ממסך צבע מגע "7, תומכת במערכת הפעלה Windows CE, בשנה הבאה אף תתמוך באנדרואיד, מאפשרת חיבור לממשקים אלטרנטיביים אופציונליים כחיבוריות ותקשורת דרך Wi-Fi, חיבור USB, אפשרות ל-Bluetooth, מודם סלולרי, תקשורת קווית ו-GPS. המטרה היא להפוך את הטאבלט לדסקטופ ואת הקבינה שלוחה של המשרד, עם סורק, מדפסת, קורא כרטיס מגנטי, קורא זיהוי נהג, ועוד.

"הטכנולוגיה שפותחה במיקרונט היא מהמתקדמות שיש. יש לנו מפעל ייצור לכן הלקוחות יכולים להזמין בכמויות שונות ובתצורות שונות בלי הגבלה לפונקציונליות כזו או אחרת", אומר כץ.

"בתוך הקבינה הארגון מאפשר לנהג לקצר תהליכים, לדווח על סטטוסים. הלקוח אפילו יכול לחתום על המסך. החברה זוכה להתייעל, לשפר את השירות ללקוחות ולזרז תהליכים. צריך לזכור שבארה"ב משאית לפעמים יוצאות לשבוע שלם של נסיעות", מסכם מנכ"ל החברה.

הלקוחות האסטרטגיים של החברה הם ספקי OEM שמתמחים בניהול ציי רכב ועובדי שטח, והחברה מסרבת לחשוף את שמותיהם. שוק היעד המרכזי של החברה הוא, כאמור, ארה"ב, השוק המשני הוא ישראל ומדינות באירופה, אוסטרליה וניו זינלנד. בחברה מקווים "לאזן את המכירות בעולם ולהרחיב את בסיס הפעילות גם בשוק האירופאי, בעבודה עם המפיץ החדש".

"המשתמשים הגדולים ביותר שלנו הן חברות התובלה, משאיות. ככל ששעת העבודה יקרה יותר והמטען חשוב יותר, ככה משלמים יותר, חשוב יותר לקבל דיווחים בזמן אמת ולקבל שקיפות מלאה על הנהג והרכב. באופן כללי, ניתן לומר שההפצה והתובלה אימצו בצורה הנרחבת ביותר את הטכנולוגיות של ניהול ציי רכב", אומר כץ.

תוצאות כספיות - שיפור מתמשך

החברה פרסמה תוצאות מצויינות לרבעון הראשון, השני והשלישי של שנה. הרבעון הראשון של 2012 אופיין בהמשך השיפור בתוצאות לאחר מפנה ברווחיות החברה עוד ברבעון הרביעי של שנת 2011. ברבעון הראשון שברה החברה שיא והרווח הנקי עמד על 6.5 מיליון שקל. ההכנסות זינקו 445% לכ-26 מיליון שקל. בעקבות התוצאות, החליטה החברה על חלוקת דיווידנד, לראשונה מאז 2008 בסך 3.3 מיליון שקל ברוטו.

ברבעון השני, ההכנסות זינקו בכ-236% לכ-28.8 מיליון שקל, ובשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון צמח ל-6.7 מיליון שקל ושיא רבעוני חדש נקבע. ההכנסות ברבעון השלישי זינקו בכ-129% לכ-26.7 מיליוני שקלים, והרווח הנקי צמח ל-5.5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    איזו יופי של חברה. גאווה ישראלית של פיתוח. (ל"ת)
    איך פספסנו אותה? 30/12/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איפה היו כל אלו שהמליצו על בזק ומניות כושלות אחרות? (ל"ת)
    למה לא אמרתם????? 30/12/2012 17:21
    הגב לתגובה זו
  • עמית 31/12/2012 07:48
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על ביקומיוניקיישנס
  • 3.
    11 30/12/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    תעשה מה שעושה ענף ההתובלה והשירותים בארה"ב. ההתאוששות שם כבר הייתה. השאלה האם תימשך?
  • 2.
    קודם כל תנו לנו לעבור את הצוק הפיסקלי ואז נחשוב על זה (ל"ת)
    מישי 30/12/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אליק 30/12/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    מה צבר ההזמנות לשנת 2013? מה ההסבר שבעלי השליטה מכרו את החברה במחיר נמוך משמעותית מהשווי בבורסה?
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.